Valtice

Valtice leží na Jižní Moravě, jihozápadním směrem od města Břeclav a v blízkosti hranice s Rakouskem. Severním směrem od Valtic je městečko Lednice. Okolí Lednice a Valtic - Lednicko-valtický areál, byl zapsán do seznamu památek UNESCO.

Tipy na výlety Valtice CHKO Pálava / Dívčí Hrady Chaty a chalupy Valtice
Turistické cíle a památky Valtice Zámek Lednice / Mikulov Ubytování Jižní Morava

Lednicko - Valtický areál
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Lednicko - Valtický areál

Z Valtic do Mikulova

mikulov od valtic
mikulov od valtic  •  Fotografie (38)  • Foto: Isolda11

Krásný a nenáročný podzimní výlet mezi jihomoravskými vinicemi a dvěma krásnými městy, nabízejícími spoustu památek i jiných atrakcí, může vést třeba z Valtic do Mikulova…

Ve Valticích lze začít hned na vlakové zastávce Valtice-město, nebo se na ni po prohlídce historického centra vrátit. Vychází odtud modrá turistická značka, která nás bude provázet celou cestu a po 16 kilometrech nás bezpečně a příjemně dovede do malebného Mikulova.

Po chodníku a poté kolem silnice, kde toho ale naštěstí moc nejezdí, dojdeme do první obce a zastávky naší trasy, do Hlohovce (3 km). Už kousek za Valticemi se nám přes pole naskytl výhled na vzdálený, ale přesto již dobře viditelný mikulovský zámek a Svatý kopeček.

hlohovec
hlohovec  •  Foto: Isolda11

Kilometr za vesnicí si pak můžeme prohlédnout jeden z významných objektů Lednicko-valtického areálu, Hraniční zámeček. Slouží dnes sice k restauračním a hotelovým účelům, ale aspoň je o něj postaráno a nechátrá – jako některé jiné stavby v této oblasti…wink

Další kilometr nás cesta vede krásnou podzimní alejí ke skutečně obrovskému rybníku Nesytu, konkrétně na rozcestí u rybárny. Následují 4 km do vesnice Sedlec s pěkně upravenou návsí a hned několika zajímavými památkami.

Odtud budeme trochu stoupat na kopeček s nádherným dalekým rozhledem např. na Valtice – a kolem osady Mušlov zase sejdeme k Mušlovskému rybníku (2 km).

Nyní už půjdeme skutečně mezi vinicemi a pak kousek po silničce k Mariánskému mlýnu již na okraji Mikulova (3 km). Následuje výstup lesíkem zezadu Na Svatý kopeček (1 km), kde už se zase budeme kochat překrásnými výhledy (nejen) od Valtic až k Mikulovu, ale i na a za hraniční přechod a do Rakouska.

Kapličky na Kopečku se v poslední době podle možností opravují, takže pohled na ně už není tak smutný jako dříve, i když samozřejmě práce – a hlavně financí – by bylo potřeba ještě mnohonásobně více…

hraniční zámeček

Pomalu sestoupíme poslední kilometr křížovou cestou až do centra Mikulova, kde jsme se těšili na nějaké chutné občerstvení, ale současná nabídka nás poněkud zklamala, nehledě na to, že kdybychom se po delším marném hledání otevřeného veřejného WC nešli na ně zeptat do infocentra, asi bychom se ho vůbec nedočkali (právě tam je – za 5 Kč – nyní zřejmě jediné…).sad

Pěknou cukrárnu Větrník nám už zase zrušili, Učenka je v pondělí zavřená a na Brněnské byla nabídka tak ubohá, že jsme nakonec s povděkem zapadli do sympatické a slušně zásobené pekárny na náměstí…Smile

Poslední aktualizace: 21.10.2011
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Valtic do Mikulova

Za poznáním historie do Muzea vinařství, zahradnictví a životního prostředí
Rok 1891 významně poznamenal scénu zemědělského oboru, protože vznikla instituce Zemědělské muzeum, a to na pobídku pořadatelů Jubilejní výstavy v Praze. Díky této události se dnes můžete…
Nachází se na okraji zámeckého areálu vedle placeného parkoviště. Jedná se o pozdně barokní sochu římského boha Neptuna. Podobně jako další barokní sochy v areálu zdejšího zámku, sem byla…
Valtice jsou často považovány za hlavní město vína nejen v regionu, ale v celé České republice. A není to označení nijak přehnané. Ač samy o sobě nejsou příliš velké, koncentrací vinařských turistických cílů a pes…
Délka 300 metrů, celoročně stálá teplota 12 stupňů, kapacita 650 tisíc litrů vína, rok vybudování 1430. Tato čísla charakterizují pozoruhodný Zámecký sklep ve Valticích, v němž…
Nachází se na hlavním valtickém náměstí Svobody a vytváří dominantu jeho jihovýchodní strany i celého města. Tento významný barokní farní chrám nese na průčelí nápis “Vybudoval Karel Eusebius, kníže liechtensteinský, mikulovský, opavský a krnovský v letech 1631 – 71“. Stavbu započal italský stavitel J. Tencalla, když se mu však v r. 1638 zřítila kopule i klenba nad příční lodí, byl propuštěn a…
Seznámit se a zejména pak ochutnat vína od většího množství vinařů na jednom místě lze například během otevřených sklepů, výstav vín nebo vinařských slavností. Co když se ale žádná podobná akce nekoná ve vhodném t…
Tak dnes konečně bereme Janinu maminku na dlouho slibovaný výlet. Bývalá paní učitelka přistupuje ve Starém Městě a než nám…
Zámek Valtice je překrásný monumentální zámek dokládající moc a bohatství rodu Lichtenštejnů. Tento zámek se stal také jejich hlavním rezidenčním sídlem, které s malými přestávkami obývali od roku 1395 až do roku …
Do Valtic – Hlavního města vína© jsme nedojeli z domu, ale přímo z Burčákových slavností v Hustopečích následující sobotu 6.10. Město je obklopené vinohrady a je zde umístěna vinařská škola. Po roce 1387 se tu usa…
Nejvýznamnějším objektem je mohutný barokní zámek s bývalými konírnami a jízdárnou. Za ním se rozkládá rozlehlý zámecký park. Dominantou náměstí je farní kostel Nanebevzetí Panny Marie ze…
47. ročník Valtických vinných trhů - Wimbledon mezi výstavami. Jako každoročně, vyjíždíme za vinařskou turistikou do Valtic. Jistě je název této akce dosti znám. Méně už možná dovětek – Wimbledon mezi výstavami. O…
Valtice
Zámek Valtice je národní kulturní památkou a byl zapsán do Seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Zámek se nachází na Břeclavsku v Jihomoravském kraji. K prohlídce je na zámku upraveno 1. pat…
Za poznáním a vínem - na jižní Moravu, kde za pozornost stojí dominanta Valtic - barokní zámek s kaplí. Kaple je využívána k hudebním akcím.  V zámku, který sloužil Lichtenštej…
Zámecké divadlo se nachází na jižní straně areálu mezi objektem vlastního zámku a hotelem Hubertus. Lichtenštejnské zámecké divadlo, které zde vzniklo v roce 1790, bylo po roce 1945…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu do dalšího města spojeného s vínem,do Valtic.Dostanete se sem jak vlakem,tak i autobusem. Valtický zámek je opravdová perla mezi starými zámky.I on původně …
Nachází se na valtickém náměstí. Jeho celý název je Muzeum vinařství, zahradnictví a životního prostředí a je pobočkou Národního zemědělského muzea v Praze. Zdejší stálé expozice…
Informační centrum se nachází v centu města na historickém náměstí Svobody. Kontakt: Turistické informační centrum, Náměstí Svobody 4, 691 42 Valtice telefon: 519 352 978 Více informací zde…
Salon vín České republiky je nejvyšší soutěží vin v ČR, zastřešuje systém nominačních soutěží. Na vlastní soutěž navazuje celoročně otevřená veřejná degustační expozice nejlepších sta vín,…
Výstava Tamtamy času, je v současné době umístěna na Zámku Valtice a určitě byste si ji neměli nechat ujít. Výstavu pořádá, cestovní agentura Livingstone, která poprvé sjednotila materiály cestovatelů a spisovatel…
Město Valtice, označováno za hlavní město vína, nabízí pravou zážitkovou dovolenou - ochutnávky vín, cykloturistiku, pěší turistiku, kulturní akce jako například Valtické vinné trhy, Vinobraní, Bur…
Hlavní vstup do zámeckého areálu z náměstí tvoří brána (č.p. 2) navržena Antonínem Ospelem v roku 1724. Brána připomíná Vítězný oblouk, který nese korunovaný majestátní erb panujícího rodu…
V sobotu dopoledne po dostatečném odpočinku jsme se přesunuli z Burčákových slavností v Hustopečích na vinobraní do Hlavního města vína – Valtic. Doprava do Valtic z Brna vlakem s přestupem v Břeclavi. Nejlepší au…
Nachází se na hlavním náměstí Svobody a vytváří dominantu jeho severozápadní strany. Byla postavena v novorenesančním slohu v letech 1887-88 a je dílem vídeňského architekta Josefa Drexlera…
Komplex budov konventu Milosrdných bratři a špitálu Milosrdných bratří se nachází v trojúhelníku, který svírají ulice Petra Bezruče, Břeclavská a Klášterní. Budovy konventu jsou…
Havné námestie v pohraničnom vinárskom meste Valtice je Námestie Svobody Jeho dominantou je barokový kostol Nanebovzatia Panny Marie. Bol postavený v rokoch 1631 - 1671. Výstavbu tohto kostola, ktorá trvala 40 rok…
Mesto Valtice, niekdajšia rodinná rezidencia lichtenštajnských kniežat leží na hranici s Rakúskom. Sú jedným z dvoch centier Lednicko - valtického areálu. V roku 1996 boli zaradené do svetového kulturného a prírod…
Autem jsme vyrazili do Valtic. Valtice se nachází u rakouských hranic asi 60 km jižně od Brna. Navštívili jsme zámek Valtice, který je jedním ze dvou hlavních objektů lednicko-valtického areálu, zařazeného do Fondu světového kulturního dědictví UNESCO. V blízkosti zámku se nacházi několik restaurací. My jsme se najedli v restauraci Amália. Poseděli jsme na zahrádce. Jídlo bylo…
Na hlavním valtickém náměstí stojí před kostelem Nanebevzetí Panny Marie vysoký, bělostný raně barokní Mariánský morový sloup. Dal jej zbudovat kníže Karel Eusebius z Lichtensteina v reakci na již druhou morovou ránu, která město v 17. století postihla. Monument vznikal mezi léty 1680 až 1690 a jeho autorem je vídeňský sochař Mathias Gunst. Na vrcholu ústředního pilíře se…
Když jsme na podzim na kole projížděli Valticemi, slíbili jsme si, že příště musíme přijet tak, abychom si mohli prohlédnout Valtické podzemí. Tentokrát jsme byli ubytováni v Lednici, takže do Valtic je to už jen …