Z Poděbrad kolem jezer a písečných dun zpět do Poděbrad

Trasy Cyklotrasa Malá náročnost Video trasa

Cyklotrasa kolem jezer a písečných dun z Poděbrad do Poděbrad

Trasa: Poděbrady - Písková Lhota - Kostelní Lhota - Sadská - Písty - Nymburk - Kovanice - Poděbrady

Začátek trasy je v Poděbradech na parkovišti u přírodního koupaliště Jezero. Zde je možné odložit auto, vykoupat se, občerstvit se a vyrazit na trasu.

• z parkoviště přejedete silnici č. 611 a sjedete směrem na Polabec

Tip: Havířský kostelík

Tip: Jízdárna Obora

• od Havířského kostelíku asfaltovou cestou alejí Esperanto k restauraci Obora
  • u restaurace vpravo a podél fotbalového hřiště na konec obory (Přední Lhota)
  • na křižovatce cest ve tvaru Y odbočit vlevo, po cca 200 m při výjezdu na silnici opět vlevo, po     30 m přes křižovatku se silnicí č. 38 rovně
  • průjezd Přední Lhotou - ulice Průběžná, v levotočivé zatáčce odbočit doprava
  • projedete Pískovou Lhotu ulicí Polabská, na křižovatce s ulicí Hořátevskou odbočte vlevo
  • po cca 30 m přijedete na křižovatku se silnicí č. 611, odbočíte doprava - zde najedete na Lhoteckou cyklostezku, po které se dostanete až do Sadské

Tip: Městské muzeum Sadská

Tip: Kostel sv. Apolináře Sadská

• na Palackého nám. vpravo po žluté značce k Jezeru (ul.Husova, Jindřichova, Lázeňská)
  • na křižovatce žluté turistické značky s červenou odbočíte doprava po červené, která vede po břehu Jezera (příp. je možno objet po asfaltové silnici, na kterou se červená značka napojuje na parkovišti) a dále po této silnici pokračujte směrem k Labi
  • na břehu Labe odbočte doprava na cylkotrasu 0019 vedoucí po levém břehu řeky až do obce Písty a dále pak do Nymburka a Poděbrad

Tip: Písečný přesyp Písty - doporučujeme udělat krátkou zajížďku (cca 0,5 km) z návsi obce po červené značce na písečný přesyp. Tento kousek pouště určitě stojí za návštěvu.

Tip: Jezdecký klub Komárno - výběhy s koňmi, parkurové kolbiště

Tip: Nymburk - historické centrum města na pravém břehu Labe přístupné přes most

Tip: Poděbrady - historické a lázeňské centrum města na pravém břehu Labe přístupné přes most, zámek, Památník krále Jiřího, hydroelektrárna, Polabské muzeum, kostel Povýšení sv. Kříže

• trasa končí u hydroelektrárny; dále můžete pokračovat po lávce přes Labe do města či proti proudu řeky na soutok Labe s Cidlinou nebo odbočit doprava a uzavřít okruh na koupališti Jezero

Trasa je nenáročná, vede po zpevněných, nejčastěji asfaltových komunikacích a je vhodná pro trekkingová a mtb kola. Trasa je vhodná i pro výlet s dětmi.

Poslední aktualizace: 12.5.2024
Z Poděbrad kolem jezer a písečných dun zpět do Poděbrad na mapě

Příspěvky z okolí Z Poděbrad kolem jezer a písečných dun zpět do Poděbrad

Poděbrady-Havířský kostelík Nanebevzetí P. Marie
Na místě starého poděbradského popraviště, na kterém bylo popraveno 5.…
Mezi jezírkem Jordán a Kostelíčkem Nanebevzetí P. Marie v Poděbradech sto…
Při cestě mezi dřevěnou zvoničkou a Kostelíčkem Nanebevzetí P. Marie v Po…
Za dřevěnou zvoničkou v Poděbradech se nachází skruž Studně s letopočtem…
V parku pod silnicí z Poděbrad na Prahu se u cesty k Havířskému kostelíku…
Poděbradská obora se nachází na levém břehu řeky Labe, jižně od čtvrti Po…
V Poděbradech se nacházelo v 18. stol. několik misijních křížů, památek n…
Jezírko Jordán v Poděbradech se nachází nedaleko havířského kostelíka…
Socha sv. Jana Nepomuckého v Poděbradech je svým způsobem velkým…
Na terase nad Labem nedaleko lázeňského domu Zámečku stojí evangelická mod…
Kolem roku 1910 Ředitelství místních lázní zavedlo v…
Kromě zámku Jiřího náměstí dominuje pomník Jiřího z Poděbrad od sochaře…
Zámek v Poděbradech.
Město Poděbrady vzniklo za Přemysla Otakara II. v polovině 13. století a…
Do zámku v Poděbradech se vchází z náměstí hlavní zámeckou bránou. Dnešní…
Z daleka viditelnou dominantou Poděbrad je zámecká věž Hláska. Mohutná věž je součástí severního zámeckého křídla. Původně stávala…
Podhradí  zámku v Poděbradech bylo vybudováno v  pol. 16. stol. V podhrad…
Zámecká studna v Poděbradech se nalézá v jihovýchodním rohu vnitřního nád…
Při toulkách lázeňským městem Poděbrady se nezapomeňte stavit v zámecké restauraci Netopýr, kterou najdet…
V srdci historického lázeňského města Poděbrady otevírá své brány Film Legends Muzeum, jedinečný projekt svého druhu v Evropě. Zveme Vás na…
Jedeme do lázeňského města Poděbrady autem. "Na srdce jsou Poděbrady" zní nápis u hodin na kolonádě a i výlet sem potěší nejedno…