Šluknov - Bettelmanstein - Taubenheim - Sohland - Nové Hraběcí

číslo 1 Z centra Šluknova k rybníku Hraničář (rozcestník) 0,0 km

Vydáme se ze Šluknova na Rožany po modré značce. Cesta vede při silnici.

U rybníku Hraničár

číslo 2 Od Hraničáře ke Královce 2,3 km

rozcestníku odkloníme po červené značce směr Královka.

Cesta vede při okraji lesa a nabízí výhled na české i německé vrchy.

číslo 3 Od Královky (rozcestník) do Taubenheimu 3,6 km

Od rozcestníku Královka jdeme kolem chalup doprava a po té pokračujeme doprava po lesní cestě až k státní hranici. Odsud pokračujeme dále stále rovně po červené až k rozcestníku u Bettelmanstein. Tady narazíme na naučný okruh, kterého se se zelenou značkou budeme držtet až k Taubenheimu. Cca po 2 km tedy vycházíme z lesa k prvním domkům, jsme vysoko na kopci a nabízí se nám výhled na celé městečko ležící v údolí i panorama kopců nad ním

číslo 4 Od Taubenheimu nad Sohland 5,0 km

Sejdeme ulicí k železničnímu přejezdu a uhneme doleva, jdeme po silnici a cca po 200 m zahnene doleva nahoru a přejdeme další přejezd, za ním pokračujeme při silnici doprava , procházíme mezi domky a pokračujeme až k průmyslové části města, zde projdeme kolem místní fabriky a za ni se dáme doleva, dojdeme k hlavní silnici. Podél parkoviště se vrátíme k viaduktu, za ním zahneme doprava nahoru k zahrádkářské oblasti. Obcházíme jí a cesta nás pak vede dál dolů opět k železnici. Od ní nás čeká táhlejší stoupání k lesu. Procházíme cestou , která vede lesem ale hned nám nabízí pohled na střechy domů v Sohlandu.

číslo 5 Přes planetárium až k rozcestníku v obci pod rozhlednou 7,1 km

Pokračujeme dále po cestě k prvním domů, přehoupneme se přes horizont a zjistíme, že hned v první zahradě je ukryto malé planetárium.Pokračujeme dále po značce mezi domy až dojdeme k hlavní silnici, přejdeme ji a cca po 20 m se od ní odkloníme doleva. Procházíme vilovou částí a cca po 500m zahneme doleva nahoru a pokračujeme okrajovou silnici, která nás vynese nad Sohland, zde je také rozcestník a nedaleko od něj odpočívadlo. Úzká silnici nás vede dále, vlastně po ní celý Sohland obcházíme a tak procházíme podle okrajových částí, v jedné z nich je i malé Muzeum domácnosti. Pokračujeme stále při úzké silnici a začínáme pomalu stoupat. Mezi stromy na vrchu už je znatelná věž rozhledny Prince F. Augusta. Zde také narazíme na rozcestník

číslo 6 od Rozcestníku na rozhlednu 10,3 km

. Ještě táhlé stoupání cca 500m a už je tu odbočka, na prašnou cestu, pomalu stoupáme a již odsud je vidět nádherně české i německé kopečky. Ještě projít álejí a pomyslnou dřevěnou branou z kůlů a jsme přímo před  budovou rozhledny , typ stavby připomíná rozhlednu Vlčí hora.Zbývá už jen vystoupat nahoru a pokochat se výhledem.

číslo 7 Od rozhledny přes hranici až do Nového Hraběcí 11,3 km

Od rozhledny se po té vrátíme zpět na cestu, od které jsme se odklonili a pokračujeme v ní dále, po 20 metrech se stáčí mírně nahoru doleva, odsud dojdeme cca po 500 metrech k poslednímu domu na německé straně a už jsou tu kameny naznačující státní hranici, přejdeme a pokračujeme po lesní cestě až dojdeme k rozcestníku Solanská cesta, odsud pokračujeme doleva po lesní asfaltce a cca po 3,5 km se vyloupneme v lese nad Novým Hraběcím, odsud můžeme pokračovat dále po modré značce do Rožan  a Šluknova nebo si můžeme cestu zkrát po silnici. Do Šluknova jsou to tak 2 km.

Jedna z dalších tras u Šluknovského výběžku, tentokrát jsem se vydal za naše hranice a otestoval turistické značení v Horní Lužici a musím říct, že jsem byl mile překvapen. Cesta vede většinou lesem či po lesních asfaltkách, či cestách, které jsou méně využívané.
Po cestě potkáte naučný přirodní okruh, malé planetárium, a rozhlednu prince F. Augusta, nejen odsud budete mít možnost podívat se na okolní zalesněné kopce a probouhející se přírodu.

Poslední aktualizace: 29.3.2010
Šluknov - Bettelmanstein - Taubenheim - Sohland - Nové Hraběcí na mapě
Autor: Salwin

Příspěvky z okolí Šluknov - Bettelmanstein - Taubenheim - Sohland - Nové Hraběcí

Šluknov, kašna na náměstí Míru.
Člověk si ani neuvědomuje jak kašny dokáží oživit své okolí. Jsou…
Zámek jistě patří k největším lákadlům města Šluknova. Byl postav…
Socha se nachází na ulici T. G. Masaryka, u křižovatky s ulicí Libu…
Park je rozložen jižně, východně a severně od zámku. Je celý obeh…
Nezajít na místní nádraží prostě nejde. Vždyť se jedná o nejsever…
Socha sv. Václava se nachází na křižovatce ulic Farní a Budyšínsk…
Zajímavou drobnou sakrální památkou města je kříž v ulici T. G. Masaryka. Na kamenném podstavci s německým nápisem je umístěn kříž s ukřižovaným…
Pomník se nachází před budovou lesnické školy. Základem je tmavý …
První zmínka o kostele je z roku 1346. Byl postaven v gotickém sl…
Barokní sousoší z let 1751 - 1752 stojí v centru města na náměstí Míru a…
Pátek 24. 7. 2020 Večer bylo chladno, v noci zima, k ránu ještě větší.…
Bývá zvykem alespoň trochu nahlédnout do minulosti města. První p…
Sloup Nejsvětější Trojice se nachází v parkové části náměstí Míru. Je…
Na jižním okraji Šluknova je nízký pohorek nazývaný Křížový vrch.  V…
Křížová cesta se nachází na Křížovém vrchu, v jižní části Šluknova. Cestu…
Vydáme se znovu do nejsevernejšího kouta naší republiky tentokrát do…
V městě Šluknově, v jeho jižní části, na Křížovém vrchu, místními…
Šluknovskému výběžku jsem věnoval několik příspěvků, proto nelze opomenou…
Opět jedna z tras po šluknovském výběžku, tentokrát delší nás provede středem šluknovského výběžku, můžeme  navštívit zámek ve…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a…