Kroměříž

Město Kroměříž získalo přezdívku Hanácké Athény. Historické jádro města leží na pravém břehu řeky Moravy. Nejvýznamnější památkou Kroměříže je do UNESCO zařazený Arcibiskupský zámek se zahradami. V Kroměříži najdeme i zachovalou židovskou čtvrť.

Tipy na výlety Kroměříž (71)  Zámek Chropyně / Kazatelna v Chřibech Ubytování Kroměříž
Turistické cíle / Mapa Kroměříže Bystřice pod Hostýnem / Svatý Hostýn Rozhledna Kelčský Javorník

Beskydy, Javorníky, Valašsko
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Beskydy, Javorníky, Valašsko

Rajnochovice a Hostýnské vrchy aneb Kelčský Javorník netradičně

Fotografie (27)  • Foto: Isolda11

Tak jsme se vypravili – letos už podruhé – do Hostýnských vrchů. Tentokrát byla naším cílem obec Rajnochovice se slavným poutním kostelem – a poté jsme si naplánovali výstup na hřeben Kelčského Javorníku a jeho přechod přes vrch Jehelník až do Chvalčova a Bystřice pod Hostýnem. Jenže… nakonec to málem dopadlo úplně jinak…!wink

Do Rajnochovic jsme dorazili v pořádku, jen mírně zpožděným „spěšným“ vlakem přímo z Brna – a hned se pustili po zelené turistické značce od nádraží směrem do Podhradní Lhoty, což je jen 1,5 kilometru po silničce přes kopeček.

Foto: Isolda11

Zde se na návsi u kapličky značka od silnice odpojuje a směřuje přímo přes dvě zříceniny na zmíněný javornický hřeben. My jsme se ale vydali dál po hlavní komunikaci směrem na Rajnochovice, což je zase tak 1 km.

V centru Rajnochovic jsme narazili na červenou značku, po které jsme nyní vyrazili ve směru na Valašské Meziříčí, ovšem jen asi půl kilometru – k nádhernému baroknímu poutnímu chrámu, dominantě celého údolí.

Po prohlídce kostela a jeho malebného okolí jsme se vrátili na rozcestí a pustili se po červené opačným směrem – 1,5 km do Rosošného. Zde jsme naštěstí odolali návštěvě sympaticky vyhlížející restaurace, protože „ztracený“ čas by nám později určitě chyběl!

Foto: Isolda11

Nyní jsme se již vydali po žluté značce, po níž jsme se potřebovali dostat na rozcestí Pod černou bařinou, abychom se opět napojili na ranní zelenou, vedoucí na Kelčský Javorník. Jenže při stoupání na kopec bylo značek čím dál míň, až se nakonec ztratily úplně – a my bohužel tentokrát neměli příliš podrobnou mapu.sad

A tak nás čekal značně složitý výstup přímo na vrchol Javorníku, ovšem po nejrůznějších cestách i necestách, ještě štěstí, že jsme alespoň udrželi správný směr! A tak jsme se na vrcholu 866 metrů vysokého Javorníku konečně šťastně s vytouženou zelenou zase setkali!Smile

Bohužel i následující úsek – 1 km na Jehelník – byl na viditelné značky dosti skoupý, jenže už tu byla alespoň jen jedna cesta…wink

Foto: Isolda11

Z Jehelníku už následovaly prudké sestupy přes Krškový až do Chvalčova, bohužel cesta byla postupně stále méně pohodlná – z měkké jehličnaté přes potokem rozbahněnou a rozježděnou až po totálně zničenou těžbou dřeva!sad

Dole pod lesem nás naštěstí čekalo příjemné osvěžení v podobě vydatné studánky s kamenným korýtkem – a pak už byla cesta snadná, po silničce přes obec Chvalčov a pak – jak příjemné překvapení – pohodlná a stinná pěšina kolem řeky a posléze i koupaliště až do Bystřice, kde jsme před odjezdem autobusu stihli ještě kafíčko v cukrárně Vendule…Smile

Poslední aktualizace: 4.9.2011
Autor: Isolda11

Podhradní Lhota

Příspěvky z okolí Rajnochovice a Hostýnské vrchy aneb Kelčský Javorník netradičně

Rajnochovice žst.
Rajnochovice - železniční stanice je výchozím místem zelené turistické značky. Zelená značka nás zavede kolem zříceniny hradu Zubříč a Šaumburk na Kelčský Javorník ( 865 m.n.m.). Z vrcholku je pěkný výhled na ok…
Když jsme před pár lety šplhali na Kelčský Javorník z Rosošného po ztrátě značky docela krkolomně, neměli jsme rozhodně v úmyslu tuto cestu v brzké budoucnosti opakovat. Pak ale na vrcholu postavili novou rozhledn…
Všelikých Lhot je u nás tolik, že se jich snad ani nedopočítáme. Podhradní Lhota je ale jen jedna. Nachází se pod severozápadním úpatím Hostýnských vrchů nedaleko Rajnochovic a její domy jsou rozhozeny podél tok…
Podhradní Lhota je nevelká obec s 530 obyvateli a najdeme ji u severovýchodního úpatí Kelčského Javorníku ( 865 m.n.m.), jež je nejvyšším místem Hostýnských vrchů. Obec se rozkládá severovýchodním směrem od Byst…
Velmi pěkná trasa pro milovníky starých zřícenin a ticha v krásné krajině Hostýnských vrchů. Trasa sice hned po startu po zelené  TZ z Podhradní Lhoty rychle…
  Výlet na rozhlednu stojící na nejvyšším „návrší“ Hostýnských vrchů – na Kelčském Javorníku (856 m) si můžeme zpestřit také návštěvou dvou hradních zřícenin a hezkým výhledem na krajinu otevírající se od menší…
  I když z něj dnes zůstalo zachováno jen hradní jádro ve tvaru komolého kužele s několika fragmenty nadzemního zdiva a hluboký příkop to vše obkružující, přesto je proti svému většímu bratříku místem mnohem pů…
  Nová rozhledna na Kelčském Javorníku se pro spoustu návštěvníků může stát jediným a hlavním cílem výletního dne, ale někomu je výstup nahoru na kopec a následný sestup málo. Pokud však zná krásy i okolní krajiny…
I když to kdysi byl jeden z největších hradů u nás, jeho pozůstatky budou pro lidi bez fantazie asi jenom zklamáním. Kromě valu, hlubokého hradního příkopu, zarovnaného hradního jádra s prohlubněmi a nepatrných…
  Poprvé jsem je na čundru zahlédl z tehdy odlesněného vrcholu Čerňavy, ale to se psala ještě osmdesátá léta minulého století. Od té doby výhled už pochopitelně dávno zarostl...   O nějaký ten pátek později …
Čtvrtek 8. 9. 2022 U pramene Kopaná to ideální místo na spaní nebylo. Jsme v zatáčce, občas ji nějaké auto projíždí na plný plyn, až gumy hvízdají, takže nás to vzbudilo. Ale nakonec jsme vžd…
S kopce je to na klouby horší. Ale dětské umělohmotné boby jsou lehoučké. Vytáhnout je do kopce a dolů co to jde. Úmysl: vlakem do Loukova, na Kelčák a sjet Do Rajnochovic na bus. Bus doma na vlak mi těsne ujel. Tak rychle naložit všecko do plasťáka a doufat, že cesty nebudou moc zaváté.  Nevím, jestli v Rajnoškách vůbec zaparkuju. Hup plasťákem do mírné závěje, náhradní…
Stalo se to v roce 2002, a protože jsem ještě do turistiky články neposílala a ani jsem nevěděla, že nějaký web turistika existuje, napíši, co se nám přihodilo, nyní. Začalo to úplně nevinně ale…
Ideálním místem pro dovolenou je podhorská rekreační obec Rajnochovice, nacházející se pod severními vrcholky Hostýnských vrchů v údolí říčky Juhyně, SV od Bystřice pod Hostýnem. Přes údolí Rozsošné vede frekve…
Snad už ve 12. století stával nedaleko současného chrámu, asi tam, kde se dnes nachází hřbitůvek, dřevěný kostelík, zasvěcený Svaté Anně. Ten ale v průběhu dalších staletí už přestával stačit náporům poutníků, a tak olomoucký kardinál Wolfgang Schrattenbach rozhodl o stavbě většího kostela hned vedle toho původního. Nový chrám byl zasvěcen Narození Panny Marie a sv. Anně a v…
Dnešní Osíčko vzniklo v roce 1951 sloučením dvou sousedních malých obcí a to Osíčka a Příkazy do jedné obce pod názvem Osíčko. Jedná se o nevelkou obec se 460 obyvateli a najdeme ji severovýchodním směrem od města…
Rajnochovice jsou podhorskou rekreační obcí a najdeme ji pod severními vrcholky Hostýnských vrchů a v údolí říčky Juhyně, severovýchodně od Bystřice pod Hostýnem. Obec se rokládá v severní části přírodního parku…
Rozhledna Kelčský Javorník
 Stavba ojedinělé Rozhledny byla dokončena začátkem září a od 15.9. je plně v otevřena veřejnosti (původní záměr otevřít v červnu 2015 nevyšel). Je to…
Pokud se vydáte na cestu k nové Rozhledně na Kelčském Javorníku po zelené značce od východu, před závěrečným prudkým stoupáním k vrcholu přijdete do sedla s křižovatkou cest a také se zrekonstruovanou loveckou H…
 Rajnochovice, zabírající svým katastrem ohromnou rozlohu na severozápadě Hostýnských vrchů, jsou známou rekreační obcí. Oblíbeným turistickým cílem se zde staly pozůstatky dvou středověkých hradů, výplaz na mohut…
Loučka leží jihozápadním směrem od města Valašské Meziříčí. Loučka je složena ze dvou částí a to z části Loučka a částí Lázy. Obcí Loučka prochází silnice spojující Valašské Meziříčí a Bystřici pod Hostýnem. Nedaleko obce je…
Pod nejvyšším kopcem Hostýnských vrchů v malebném rajnochovickém údolíčku najdete na starých mapách technickou zajímavost - lesní železničku. Arcibiskupští s její pomocí sváželi dřevo s prudkých strání a občas se …
Sháníte - li ubytování se stravovováním v obci Rajnochovice, na jejím okraji navštivte hostinec Ve Dvoře s farmou stojící u hlavní silnice v obci. Ochutnáte zde valašskou kyselici, i různé jiné valašské dobroty, n…
Nejvyšší horou Hostýnských vrchů není Hostýn se svými 734,6 metry, ale Kelčský Javorník, který měří 864,7 m. Tyčí se nedaleko Bystřice pod Hostýnem. Poskytuje za dobrého počasí nádherný výhled do krajiny. V létě…
Když mi na začátku měsíce dubna kolega v práci poznámkou o Rozhledně na Kelčském Javorníku nasadil pořádného brouka do hlavy, nezbylo než - abych její podobu mohl posoudit i vlastními zraky – vyčkat nejbližší…
Loňské suché léto bylo sice nepřívětivé k růstu hub, ale namísto nich nám v Hostýnských vrších vyrostla zbrusu nová rozhledna. Má poněkud neobvyklý a zvláštní tvar (dle matematických odborníků se jedná o…
Jehelník u Kelčského Javorníka
  To je v článcích pořád jen samý Kelčský Javorník a všechny okolní zajímavosti se díky nové Rozhledně rázem ocitly v propadlišti turistického dění. Přitom jimi nejeden turista prochází... ale jak jsem byl…
  Dvě hezké bizarní skály najdeme u žluté turistické značky, vedoucí z Čerňavy na Kelčský Javorník.Z hory Čerňava nás značka vede do hlubokého sedla - ( poblíž se nachází zrekonstruovaný partyzánský bunkr ) -…
Svatý Hostýn je velice kouzelným kopcem Hostýnských vrchů. Dosahuje 735 metrů nad mořem a už po Dlouhá léta je vyhlášeným poutním místem. Stojí zde chrám zasvěcený Panně Marii, která podle pověsti zachránila oby…