Rabštejnská Lhota - Kočičí hrádek - Rabštejn

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Rabštejnská lhota 0,0 km

Po modré značce vyjdeme z obce skalnatým lesíkem. Přijdeme k dalšímu lesu, kde modrá značka odbočuje vlevo cestou do prudkého kopce. Na vrcholu je rozcestí se žlutou značkou. po ní můžeme zajít několik stovek metrů k nově vybudované, dřevěné rozhledně Bára.Byla vystavěna na jaře r. 2008, ale ani ne za měsíc ji zničila prudká bouře s vichřicí. Následky bouře v podobě polomů jsou všude v okolí vidět dodnes. Rozhledna byla obnovena v roce 2009 (foto 1 a 2).

číslo 2 U rozhledny Bára 0,9 km

Máme za sebou největší stoupání, teď už se půjde dobře po pohodlné lesní cestě.

číslo 3 Švýcárna, Kočičí hrádek 2,2 km

U Kočičího hrádku (dětská atrakce - foto 3) opustíme modrou značku a půjdeme po zeleně značené lesní stezce nejdříve do kopečka, pak mírně dolů.

číslo 4 Na Chlumu 3,3 km

Krátká odbočka ke zbytkům věžes malým výhledem. Moc jsme si ho neužili, měli jsme zrovna mlhu a déšť (foto 4 - 6). Z Chlumu seběhneme z kopce ke třem rybníkům.

číslo 5 Hluboký rybník Šotolina 3,7 km

První ze tří rybníků (foto 7). Jak se můžete přesvědčit na fotce, chodit se dá v jakémkoliv počasí.

číslo 6 Perný rybník Šotolina 4,5 km

Po široké lesní cestě vystoupáme do obce Rabštejn.

číslo 7 Rabštejn, obec 6,2 km

200 metrů po silnici a odbočíme z ní vlevo lesní cestou ke zbytkům hradu Rabštejn. Vysoký les přechází postupně v mlází, kde je velice špatně vidět turistické značení. Na jednom silnějším kmeni (no, silnějším..., má asi 8 cm v průměru) vlevo uvidíte malé upozornění na odbočku vpravo po 20 metrech. Tam skutečně  mezi mlázím a malinami malá pěšinka je, ale pozor. Snadno se přehlédne. Pokud ji trefíte a prolezete onu houštinu, stanete náhle před zbytky hradu Rabštejna (foto 8 a 9).

číslo 8 Rabštejn, zbytky hradu 6,6 km

Odtud už se budeme vracet do výchozího bodu. Máme více možností. Buď se vrátit do Rabštejna a do Rabštejnské Lhoty sejít po silnici (pěkný výhledna Chrudimsko) - nejkratší cesta. Nebo pokračovat po zelené až na silničku z Čejkovic a dát se po ní vpravo. Těsně před silnicí potkáte červenou značku, ta byla ale na jaře 2009 kvůli polomům neprůchodná. Po jejím zprůchodnění po ní dojdete na silnici před Rabštejnskou Lhotu rovněž. A konečně je možné se ze zříceniny asi 150 metrů vrátit a odbočit po neznačené cestě vlevo. Sejdete k Markovickému potoku a po jeho břehu lesem dojdete opět na zmiňovanou silnici. Nechodím rád po silnicích, ale kvůli tomu výhledu bych volil první možnost.

číslo 9 Rabštejnská Lhota 8,2 km

Pohodlná, desetikilometrová okružní trasa na víkendové odpoledne nás zavede na rozhlednu Bára, Kočičí hrádek nad Slatiňany, ke zbytkům strážní věže Chlum a zřícenině hradu Rabštejn.

Poslední aktualizace: 4.3.2010
Rabštejnská Lhota - Kočičí hrádek - Rabštejn na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Rabštejnská Lhota - Kočičí hrádek - Rabštejn

Turistické rozcestí Rabštejnská Lhota
Turistické rozcestí leží přímo na návsi vedle silnice. Procházejí tudy tyto značené trasy: modrá V směrem - Kosova Seč, Čertova skalka, Kočičí hrá…
Pomník se nachází v centrální části obce, naproti restaurace u Drobílků. Na pomníku je socha ženy-vdovy s dítětem v náručí. Pod ní s…
Naše Velikonoce na Rabštejnské LhotěAuto jsme zaparkovali u rybníka Rohlík a vydali se na cestu.  Během půl hodinky náš čekal menší a kopec po jehož zdolání jsme se dostali k rozhledně Bára, která jistě stojí za návštěvu.…
Rozcestí leží v lese nad Rabštejnskou Lhotou. Procházejí tudy tyto značené trasy: červená S směrem - Sobětuchy, Chrudim červená J směrem - rozces…
Rozhledny všeho druhu jsou dnes zkrátka „in“ a v některých případ…
Lanový park Podhůra se nachází v rekreačních lesích města Chrudimě mezi…
Rozhledna Bára, unikátní atypickou konstrukcí trojbokého komolého…
Navštívíte-li unikátní rozhlednu Bára na Podhůře u Chrudimi, zaujme vás k…
Pojďme se podívat do malebné přírody za Chrudimí a strávit příjem…
Naučná stezka Lesní stezka Podhůra prochází od roku 2006 chrudimskými Rekreačními lesy Podhůra. Je dlouhá 3 km a má šest zastavení s…
výlet na rozhlednu Bára je skvělým tipem na procházku s dětmi nebo výlet na kole. V okolí je k vidění zámek a hřebčín ve Slatiňanech…
Rozhledna Bára II, její historie, statika a technické parametry
Znovupostavená rozhledna Bára II se nachází v komplexu rekreačních lesů P…
Strážce brány Železných hor bývá označován jako křemencový menhir i symbolický pomník. A svým způsobem to tak je, i když nejpřesnějš…
Singltrek v cykloparku Podhůra Nedaleko historického m…
Cyklopark Podhůra, 1,7 km dlouhý okruh typu single track (singltrek). S dokončením se počítá koncem května, slavnostní otevření prob…
V lese za obcí Stolany byl za spolupráce obce a Geoparku Žele…
Slatiňany – vyhlídková věž Chlum
Vyhlídková věž se nalézá na jihovýchodním svahu vrchu Hůra 3 km západně od Slatiňan asi 1,5 km jižně od Kočičího hrádku (zelená…
Torzo Kamenné rozhledny nalezneme na jižním úpatí kóty Hůra nedal…
Nenáročná a krásná procházka lesoparkem kousek od Slatiňan k Kočičímu…
O Kočičím hrádku se nedohovalo mnoho sprav. V letach 1898-1901 ho n…