Trasy Cyklotrasa Velká náročnost

Tato cyklotrasa nás zavede přes Lysou horu, Gruň a vodní nádrž šanci do Ostravy podél toku řeky Ostravice.

Autobusem se dostaneme až na Papežov pod Lysou horu, odkud nás čeká zhruba 3. hodinové stoupání až na vrchol, kde se dají ztracené síly dobře získat v místních hospodách. Následuje sjezd po stejné silnici, ale s odbočkou na lesní cestu (červená značka v zatáčce) vedoucí až na Visalaje (0,5 h) , kde pokračujeme po cyklostezce až na Bílý Kříž - rozcestí (0,5 h). Nyní se vydáme po cyklostezce (žlutá značka) krásnou hřebenovkou až na Gruň (1 h), kde máme možnost pokračovat po cyklostezce až k přehradě Šance, nebo si zkrátit cestu sjezdem sjezdovky a napojením se na zelenou značku s následným dojezdem k téže přehradě Šance, ale o 9km dále. Po dosáhnutí Ostravice (1 h) pokračujeme, více méně podél řeky (s možností koupání), až do Frýdku - Místku (2h), kde je bohužel cesta kolem řeky přerušena průmyslovou zónou a musíme volit mezi kratší starou cestou (doporučuji - 1 h) a cyklostezkou (jednou z mnoha nedořešených), prodlužující nám vzdálenoost do Ostravy zhruba dvojnásobně.

Poslední aktualizace: 19.5.2010
(Ostrava) - Papežov - Lysá Hora - Bílý Kříž - Gruň - Ostravice - Frýdek Místek - Ostrava na mapě
Autor: Smejky87

Příspěvky z okolí (Ostrava) - Papežov - Lysá Hora - Bílý Kříž - Gruň - Ostravice - Frýdek Místek - Ostrava

Zimní putování - 4 - Lysá Hora
Konečně nastal 27.12.2010, den plánovaného výstupu Na Lysou horu. Předchozí dny, když jsem sledoval web-kamery z Lysé hory, tak…
    Popis této trasy, která nás dovede na Lysou horu, začíná v…
Zlatník je rekreační středisko a vyhledávaný lyžařský areál, které se roz…
Zimný je rozcestí a orientační místo na červené turistické značce vedoucí…
Travný je přírodní rezervace, kterou najdeme v chráněné krajinné oblasti Beskydy, jižním směrem od obce Krásná. Přírodní rezervace…
Vyšní Mohelnice je rozcestí červené a zelené turistické značky a nachází se u jihovýchodního okraje osady Vyšní Mohelnice. Rozcestní…
Plato je Rozcestí žluté a zelené turistické značky a nachází se východním…
Vrchol Travný ( 1203 m.n.m.) má svůj předvrchol - Malý Travný …
Po dlouhé době opět přidávám nějaký t…
Travný - rozcestí je křižovatka zelené a modré turistické trasy a nachází…
Na zimní výpravu na Lysou jedeme vlakem   A je tu další výprava, tentokrát na Královnu Moravskoslezských Beskyd - Lysou horu. Vyjeli jsme 8.12.2012…
27.12. jsem se rozhodnul, že po týdnu opět navštívím Lysou horou se stejným úmyslem - vyfotit západ slunce. Z Opavy do Ostravice jsem jel vlakem,…
Jdeme na nejvyšší vrchol Moravskoslezských Beskyd - na Lysou horu. Jdeme z…
Lysá hora sice nemá špatnou pověst, ale za posledních 50 let zaznamenala 2x více obětí než Sněžka (přes 20, udává se 23 od roku 1964…
"Lysá hora je nejvyšší hora Moravskoslezských Beskyd (1323 m n.…
Ráno už nepršelo, ale hory nad Olešnou jaksi přes noc zmizely a v…
Kobylanka je rozcestí a orientační místo na žluté turistické značce vedou…
Malchor - rozcestí je křižovatkou modré a žluté turistické značky a…
Rozcestí Ježánky najdeme v jižní části horské rekreač…
Krásná je horská obec, kterou najdeme pod nejvyšší horou Moravskoslezských…