Trasa výletu začíná na Hlavním nádraží v Ústí nad Labem. Hned po východu z budovy nádraží se vydáme směrem doleva a po žluté turistické značce (případně zelené naučné) podejdeme želenižní koridor. Vyjdeme na rušné Přístavní, které se ale budeme držet jen chviličku, přesněji než dojdeme k Železničnímu mostu s lávkou pro pěší, který přejdeme. Z lávky si užijeme výhled na sousední most Dr. Edvarda Beneše, který je specifickým poznávacím znakem města a jeho výstavba začala už v roce 1934. Na druhé straně mostu ihned zbystříme, přejdeme jen silnici a hned se napojíme opět na žlutou (případně zelenou přerušovanou) značku a dál budeme pokračovat po Žukovově ulici. Ta nám umožní si plně vychutnat industriální ráz města, majestátní areál Setuzy, opuštěnou správní budovu Schichtových závodů a další výrobní a skladovací prostory. Město Ústí nad Labem plánuje v dohledné době revitalizaci celé ulice, lze tedy očekávat změnu genius loci tohoto místa. Po zelené naučné stezce se dostaneme až na Střekovskou vyhlídku na vrcholu Sedlo. Po její prohlídce se vrátíme zpět pod schody v Kojetické ulici, pokračujeme dál na Novosedlické náměstí a zde se napojíme na červenou přerušovanou NS, abychom zahájili první pořádnější stoupáček našeho putování. Po Partyzánské cestě (červené přerušované) se dostaneme pohodlnou stezkou s výhledy na město přímo k hradu Střekov. Informace o otevírací době a cenách vstupného lze najít zde https://www.lobkowicz.cz/hrad-strekov. Po červené turistické značce pokrařujeme od hradu až na čedičový vrchol Vysoký Ostrý. Nahoře je krásný vyhlídka na město a vody Labe. Po sestupu pokračujeme dál po červené až k rozcestníku Pod Vysokým Ostrým, kde se napojíme na NS Pod Vysokým Ostrým. Zatímco červená bude pokračovat pořád rovně, NS povede dolů do Průčelské rokla, abychom si pak náležitě užili brutální stoupáček po zelené do Němčí. Němčí je mimochodem nejvýše položená obec Českého středohoří. Takže jakmile se v Němčí ocitneme, veškeré útrapy jsou za námi a už nás čeká je sešup po červené, přes Čeřeniště, Lbín, krásnou Skalici a Pokratice do Litoměřic buď na vlakové anebo autobusové nádraží.
Poslední aktualizace: 3.12.2025
Náročnější 27kilometrová trasa Českým středohořím na mapě
Byl jsem zde!
Zapamatovat
Diskuse a komentáře k Náročnější 27kilometrová trasa Českým středohořím
Žádné příspěvky v diskusi, buďte první!
Příspěvky z okolí Náročnější 27kilometrová trasa Českým středohořím