Hein- Oybin-Hvozd-Hein

číslo 4 Odborná na Hvozd 3,3 km
číslo 5 Hvozd 3,8 km
číslo 6 Hein U restaurace 5,2 km

Kruho středně náročná trasa, kterou jsme začali v Hainu ( výchozí i koncový bod)Po žluté značce jsme sešli dolů do městečka Oybin. Vyběhli jsme na prohlídku zříceniny místního hradu .Po té městečkem k odbočce zelené značky a podél ní jsme začali stoupat na nedaleký Hvozd. Z Hvozdku kousek po České straně acervene značce,kde jsme při prvním rozcestníku odbočili vpravo a znovu se napojili na německé značení.Delsim úvozem jsme sešli opět na okraj Heinu.

Poslední aktualizace: 1.1.2024
Hein- Oybin-Hvozd-Hein na mapě
Autor: Salwin

Příspěvky z okolí Hein- Oybin-Hvozd-Hein

Janské kameny
Skupina čedičových skal (604 m) těsně u státní hranice severovýchodně…
Pondělí 26. 6. 2053 V noci se ochladilo jen nepatrně, ale po včer…
Výchozím i cílovým místem je lázeňské městečko Oybin. Auto můžeme pohodlně…
Hvozd je jedním z nejvýznamnějších kopců v Lužických horách. Výrazný…
Převážně rekreační horská ves leží v širším údolí pod Hvozdem na…
Krompach - rozcestí
Turistické rozcestí Krompach nám ukazuje trasy do pěti směrů. Červená TZ nás ve východním směru povede kol čtyřista let starého …
Přírodní památka Kelchsteine je skupina pískovcových skal v Chráněné krajinné oblasti Žitavské hory, která je součástí Přírodního pa…
Naše trasa začíná u rozcestníku Babiččin odpočinek…
Z vesničky Krompach,která leží v Lužických horách ,vyrazíme na krásnou…
Autem do Olbersdorfu. Odtud parním úzkokolejným vlakem do Kurort …
Úterý 27. 6. 2023 Ještě v noci nás vzbudil pořádný liják, ale usn…
Sirný pramen u Horní Světlé. U obce Horní Světlá v…
I když se to možná na první pohled nezdá, patří evangelický kostel „Na…
Hranice s Německem přejíždíme u Varnsdorfu, následuje několik odbočení Do…
Rytířská cesta – známá též jako Rytířská soutěska – je jednou z přístupových cest k oybinskému hradně–klášternímu skalnímu komplexu.…
Romantická zřícenina hradu Oybin, stojící na temeni pískovcové Stolové ho…
Ráno v Kurort Oybinu, hned po snídani, kvačíme prohlédnout si měs…
Vydáte-li se do Lužických hor, neváhejte a překročte hranice do Německa. Zde pokračují zmíněné hory horami Žitavskými a jen kousek…
Monumentální kostel kamenného hradně – klášterního komplexu v saském…
Úzkorozchodná železnice (750 mm) byla uvedena do provozu 25. 11.…
Středověký hradní klášter celestinů patří mezi nejvýznamnější a nejnavštěv…
Přesněji řečeno letovisko Kurort Oybin neboli počeštěně Ojvín; svého čase…
Z Oybinu se po ránu přesouváme na parkoviště pod Kurort Jondorsfe…
Pohoří v Německu přiléhající k českým Lužickým horám. Na rozdíl od nich v…
Dnes se vydáváme za motylý do německého Jonsdorfu , nedaleko Zittau . WWW.schmetterlingshaus.info Vyrážíme vlakem z Liberce do…
Sokol je výrazná znělcová kupa (593 m) západně od Petrovic se zbytky…
Petrovice jsou nevelká podhorská ves, ležící v širokém údolí Kněž…
Výrazná znělcová hora (793 m), ležící asi 1,5 km severně od Hor…
Co nám může být větší výzvou než nejvyšší vrchol Lužických hor se…