EURO 2024 v Německu Travel blog Německo Ubytování Německo  Mapa Bavorska

Bavorsko se nachází na jihu Německa a je jeho největší zemí. Stejně jako bílá klobása a pivo, patří k Bavorsku i živé tradice. Objevovat zde můžete více než 100 000 architektonických památek, 1 200 muzeí a sbírek ... > více o Bavorsku

Dovolená v Německu:   Města a destinace   Hrady a zámky   Aktivní dovolená
Příspěvky z Bavorska od zkušených turistů a cestovatelů
Tipy na výlet (99)    Turistické cíle (434)    Trasy (9)    Cestopisy (34)
Ašsko - Chebsko
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Ašsko - Chebsko

EuroVelo 13, Stezka Železné opony - část Karlovarský kraj

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost Video trasa

EuroVelo 13  - Stezka železné opony je dálkovou cyklistickou trasou měřící bezmála 10 000 km. Stezka začíná v Norsku u Barentsova moře a  končí na břehu Černého moře v Bulharsku za městem Rezovo. V České Republice vstupuje na naše území v oblasti Trojmezí u Ašského výběžku a kopíruje hranici s Německem a Rakouskem až opouští naše území u Břeclavi nedaleko soutoku dvou největších řek regionu – Moravy a Dyje.

Na území Karlovarského kraje vede stezka od Trojmezí do Hranic a podél hranice s Německem až do Aše. Za Novým Ždárem vstupuje do Německa a vede německým územím přes Längenau, Silberbach k Hohenbergu, kde opět vstupuje na území ČR. Přes Františkovy Lázně vede trasa až do Chebu a dále kolem Hrozňatova opět do Německa přes Sloppach a další vesnice do Neualbenreuthu. Odtud zpět do čech a chráněným krajinným územím Český Les opět do německého Mähringu, Griesbachu a Hermannsreuthu.

Trasa je po celou dobu značená modrým symbolem EuroVelo 13.

Další části Eurovelo 13 na našem území:

EuroVelo 13 - Plzeňský kraj  -  EuroVelo 13 Jihočeský kraj

Poslední aktualizace: 28.3.2024

Příspěvky z okolí EuroVelo 13, Stezka Železné opony - část Karlovarský kraj

Smírčí kříž u Kaiserhammeru v Trojmezí
Tento na stranu vychýlený Smírčí kříž se nacházá na levé straně cesty z obce Trojmezí před státní hranicí se Saskem a Bavorskem na místě zvaném Kaiserhammer podle vsi,která zde stávala. Kříž by měl označovat mís…
Historické místo,kde se setkávají tři hranice států Bavorska,Saska a Česka/ Drei-Landeck-Ecke/. Hranice tvoří tok Lužního potoka. Toto místo nazývané též Kaiserhammer leží asi 5 kilometrů od vsi Trojmezí a o něc…
Za výchozí bod můžeme zvolit obec Hranice, která se nachází cca 10 kilometrů severozápadně od aše v samém západním kousku naší země. Přicestovat do Hranic lze autem, autobusem a je tu konečná vlakové trasy Aš – Hr…
Malebný jednolodní Evangelický kostel se tyčí nad Masarykovým náměstím v Hranicích u Aše (dříve obec Rossbach). Hranice najdeme cca 12 km severozápadně od Aše na konci Ašského výběžku. Dnes je hlavní dominantou ob…
Hranice je městečko v okrese Cheb a žije tu 2 300 obyvatel. Nejstarší písemná zmínka o Hranici pochází z roku 1413 z kupní smlouvy, kterou Neubergové prodali Zedtwitzům obec Hranice i obce k nim patřící. Zedtwitzo…
Hoher Stein - Vysoký Kámen je ložisko břidlice . Nachází se poblíž hranice s Českou republikou v lesích za městem Hranice v Čechách.Břidlicová skála je několik metrů vysoká a lze jí lehce obejít. Lze jet na kole,…
Kaiserhammer je místo kde se kříží tři historické hranice mezi Bavorskem,Saskem a ČechamiDnes je na Kaiserhammeru/Císařský hamr/přechod pro pěší z Čech do Bavorska i Saska.Ještě po druhé světové válce zde bylo 8 d…
Nejzápadnější místem je malý kousek půdy u nebo vÚjezdském potoce na německo-české hranici,kterou v těchto místech tvoří právě potok.Do něj se z pravé strany vlévá slabounký potůček.Zde je vztyčennejzápadnější če…
Jdeme pěšky ze Štítar přes zaniklou obec Újezd až k Hranici s Německem Jdeme navštívit nejzápadnější bod ČR a cestou si připomeneme si některé mementa z minulosti . Díky hře geocaching jsem si lze snadno rozšířit rejstřík cílů svých výletů. Kolem této hry je vytvořeno mnoho statistik a různých vychytávek, které ji dělají ještě atraktivnější než je. Jednou takovou je možnost zí…
Výchozím místem je město Aš na jehož severozápadním okraji se nachází obec Krásná, tou projedeme a pokračujeme silnicí severozápadním směrem (pokračování Sibiřské ulice) až na konec zástavby kde je křižovatka, pře…
Zaniklá ves Újezd /Mähring/stávala cca 3 kilometry západně od obce Krásná jež těsně sousedí s městem Aš. Dostaneme se k ní po silnici z Krásné přes železniční přejezd do vsi Štítary. Zde jdeme po úzké silničce až k budovám bývalé pohraniční roty pohraniční stráže.Po cestě se nachází začátek poznávací trasy Česko-německá cesta za společnou historií - ztracená ves Újezd.Nedaleko…
Most Evropy nebo též Most přátelství byl vybudován přes Újezdský potok v dnes již zaniklé příhraniční obci Újezd /Mähring/.Tento potok mezi Čechami a Bavorskem tvoří státní hranici.V 50.letech zde ještě stály d…
Na státní hranici mezi Německem a Čechami je mnoho zajímavých hraničních mezníků. Nejstarší je z roku 1740 poblíž Štítarského vrchu. Další jsou z roku 1754 a mladší. Z roku 1844 je hraniční patník také na nejzápadnějším bodě České republiky poblíž Zaniklé obce Újezd /Mähring/na Ašsku /viz jinde na Turistice/ Všechny mezníky,které uvidíte byly od 11.7.1951 v hraničním pásmu…
Obec Podhradí na Ašsku je vzdálena cca.5 km.severovýchodně od Aše. Můžeme jít po silnici Aš-Podhradí nebo lesem přes část města zvanou Na Háji,kde se vnoříme do lesa a půjdemel esními cestrami pořád rovně za nose…
  Náš původní plán navštívit rozhlednu na Háji u Aše změnila slečna v informačním centru města. Rozhledna je v současné době v rekonstrukci a tak jsme hledali náhradu. Rozhodli jsme se pro nedalekou obec Podhradí…
Smírčí kříž umístěný u silnice Podhradí - Kopaniny u Obecního úřadu. Kříž připomíná smrt čeledníka,který byl usmýkán splašenými koňmi. O této památce se zmiňuje i Dr.Alberti ve svých poblikacích o Ašsku a Společn…
Severovýchodně od aše se nachází zřícenina hradu Neuberku, která se vyznačuje charakteristickou hradní věží. Tato věž je viditelná už ze silnice a proto se zde mnozí projíždějící ani nezastaví. Více o hradu se doč…
Když jsme letos vyrazili za zajímavostmi nejzápadnější části naší republiky, vedla naše cesta  přes obec se zříceninami, tak jsme se tu samozřejmě zastavili. Až na místě jsme si uvědomili, že jsme zde před 8 lety …
Projeli jsme Aší a odbočili směrem na Háj (nejvyšší hora Smrčin), zaparkovali jsme pod rozhlednou, a šli ještě 300 metrů pěšky. Jeli jsme na rozhlednu Háj u Aše, stojící na stejnojmenné hoře. Z rozhledny byl krásný výhled, jak na Chebskou pánev, tak i na druhou stranu - Německo. Je velice podobná Bismarcově rozhledně na Zelené hoře u Chebu. Rozhledna byla postavena v letech 190…
Rozhledna Na Vrchu Háj je nejmohutnější a nejzápadnější vyhlídková stavba u nás.Je 34 metrů Vysoká. Návrh, který zpracoval známý drážďanský architekt Wilhelm Kreis získal v roce 1901 na umělecké výstavě v Drážďa…
Rozhledna na Háji /Hainberg/ u Aše
Významnou dominantou aše je 34 metrů vysoká rozhledna na kopci Háj.Patří mezi tzv. Bismarckovy rozhledny,kterých je po světě přes 200. Na stavbu rozhledby byl v roce 1874 zřízen občanským spolkem stavební fond rozmnožovaný sbírkami mezi občany.Až v roce 1902 dosáhl takové výše,která umožnila začít se stavbou.5.září 1902 byl položen základní kámen a během roku 1903 tato stavba…
Jdeme z Aše a/přes vrch Háj kolem jeho rozhledny a poté dolů podél lyžařské sjezdovky b/z Aše přes Vernéřov do Dolních Pasek ,kde se můžeme osvěžit výbornou minerální vodou po silničce až k vodní nádrži Bilý Halštrov c/z Aše pěšky nebo autobusem do obce Podhradí a odtud asi 2km po silničce vedou lukami a pastvinami Výborné místo ke koupání,čistá voda,ráno klídek odpoledne…
Často sledujeme program CHKO Slavkovský les, který pořádá pro veřejnost řadu tématických výletů pod názvem Pojďte s námi do přírody. Letos jsme si vybrali pěší výlet do národní přírodní rezervace Rolavská vrchoviště. Toho se hned chytil Ota a prohlásil, že musíme vyrazit s přestihem a zastavit i na několika rozhlednách, které ještě nenavštívil. Hned mi je sepsal, já jsem k …
Město Aš leží na nejzápadnějším cípu České republiky. Ašsko jako takové bylo od poloviny 16.stol. po dlouhá staletí vlastním mikroregionem s do jisté míry samostatným vývojem. První zmíňka o Ašsku je z roku 1270…
Aš
Aš leží v nejzápadnějším výběžku České republiky, severozápadně od města Františkovy Lázně. V těsné blízkosti města prochází státní hranice s Německem. Město je obklopeno malebnými lesy. …
Motýlí dům v obci Žírovice je trvale uzavřen. (pozn. redakce 19.3.2019) Motýlí farma se nachází v obci Žírovice mezi Františkovými Lázněmi a rezervací Soos.Ve svém domě si ji založil ento…
Františkovy Lázně leží v Západních Čechách, severně od města Chebu na východním okraji ašského výběž…
Poblíž osady Hájek nedaleko Františkových lázní najdete národní přírodní rezervaci s neobvyklým názvem, pocházejícím patrně z německého slova Moos (mech). Soos je dokladem pozdní vulkanické činnosti, jej…