Dolomity - túra údolím Fanes.

Přírodní park Fanes - Sennes - Braises je jednou z krásných částí italských Dolomit. Před dvěma lety jsem šel parádní túru ze severní části po vodopádech Rio Fanes a tam jsem si řekl, že se sem musím zase vrátit. Tentokrát je naší základnou Sass Dlacia v jižní části parku. Vyrážíme po Dolomites World Heritage Geotrail 13 strmým stoupáním na vyhlídku pod Col de Locia. Tady je krásný výhled na Corvaru a Arabbu. Další cesta už vede podél potoka a asi po kilomeru se napojí na Alta Viu 1. Tady už je to pohodová cesta rozkvetlým údolím, kde se pasou krávy, koně a několik oslíků. Po obou stanách se vypínají třítisícovky Piz dles Cunturines, Piz de Lavarela, Piz Taibun a další. Je to krásná cesta a mnoha zastávkami na focení. Další parádní úsek nás čeká u Rio Fanes, pohádkové scenérie. Takže se kocháme, občerstvujeme a odpočíváme.. A to tak dlouho, že u Lago di Limo, to otáčíme, vypadá to na odpolední bouřku. Do cíle naší cesty Rifugia Fanes dnes nedojdeme, vracíme se  a uchylujeme se na kávu a císařský trhanec do Ucia de Gran Fanes. Než dojíme a dopijeme skvělé capuccino, je venku zase krásně a my se vydáváme na zpáteční cestu. Opět na pohodu a s mnoha zastávkami. Byl to krásný celodenní výlet zakončený výbornou pizzou a sklenkou červeného.

Poslední aktualizace: 9.10.2023
Dolomity - túra údolím Fanes. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Dolomity - túra údolím Fanes.

Pelmo Civetta, Marmolada
Dolomity jsou ojedinělým přírodím úkazem, který je jednoduše…
Na konci 19. století nechalo Rakousko-Uhersko postavit v sedle vojenskou…
Sedlo Vasparola je asi 1 km severozápadně od sedla Falzarego.Prochází jím…
Dolomity dodnes nesou stopy válečné fronty I. světové války, která vedla…
Jako vzpomínku a památku na krvavé a nesmyslné boje I. světové války…
24. září. Den pátý. Po krásné, klidné noci nás ráno probouzí jak …
Sedlo Falzarego /2105 m/ odděluje masiv Lagazuoi a protilehlých vrcholů…
Sedlem prochází silnice z Cortiny d´Ampezzo do Arabby. Odděluje masiv…
Majestátní DOLOMITY, ráj horolezců a turistů. Množství bizardních tvarů,…
Zaparkovali jsme  kousek pod sedlem Falzarego na odpočívadle Ra Nona /1985…