Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Hradec Králové
Hradec Králové leží na soutoku Labe a Orlice. Patří mezi věnná města a je centrem duchovního života, kultury a vzdělanosti východních Čech. Díky výjimečným stavbám a ojedinělému architektonickému konceptu je město nazýváno „salon republiky“.
TIP:
 Trasy Hradecko a okolí (60)

Cyklostezka Hradec Králové - Josefov - Kuks, MAPA

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

číslo 1 Plácka - kamenný most Asfalt 0,0 km
číslo 2 Předměřice - jez Asfalt 3,1 km
  za jezem najíždíme na pravý břeh
číslo 3 Lochenice - železný most Asfalt 5,1 km
  zde stezku opouštíme. U výjezdu k mostu se dáme vlevo do Lochenic, přejedeme železniční trať, po cca 300 metrech trať přejedeme zpět a podél říčky Trotiny pokračujeme k mostku.
číslo 4 most přes Trotinu Asfalt 6,5 km
  za mostem doprava
číslo 5 most přes mlýnský náhon Asfalt 8,0 km
  dále již podél Labe
číslo 6 Smiřice - Tyršův most Asfalt 11,6 km
  přejeme silnici a po místní komunikaci se dostaneme za Smiřický jez
číslo 7 Černožice - most Asfalt 13,7 km
  pozor: zde přejíždíme silnici
číslo 8 Josefov - železný most u soutoku Labe s Metují Asfalt 17,7 km
  za mostem vlevo na šotolinu
číslo 9 Josefov Asfalt 18,3 km
  jediný šotolinový kus cesty
číslo 10 Josefov - most přes Metuji Asfalt 18,6 km
  za mostem doprava
číslo 11 Jaroměř - soutok Labe s Úpou Asfalt 20,2 km
číslo 12 Jaroměř - most přes Úpu Asfalt 20,5 km
  za mostem doprava mezi domky
číslo 13 Jaroměř - u starého koupaliště Asfalt 21,6 km
  zde hospoda U Prďoly
úsek Plácka - Předměřice
úsek Plácka - Předměřice  •  Fotografie (21)  • Foto: Martens

Cyklostezka spojující Hradec Králové, Smiřice, Josefov, Jaroměř a Kuks nás přivádí k významným památkám regionu jako je areál Hospitalu Kuks, Pevnost Josefov a kaple Zjevení Páně ve Smiřicích. Tato vybudovaná stezka o délce cca 28 km je součástí mezinárodní Labské stezky.

NOVINKA: VIDEO TRASA KUKS - HRADEC

Kamenný most na Pláckách

Začátek (i konec) stezky je situován k historickému kamennému mostu v Hradci Králové - Pláckách. Směrem ke Kuksu vyrážíme po levém břehu proti proudu Labe až k jezu v Předměřicích. Za jezem se „přesouváme“ na břeh pravý a stále podél Labe míříme k Lochenicím. U železného mostu stezka podél Labe končí, zde je nutno zamířit do Lochenic, přejet železniční trať, po cca 300 m trať přejíždíme zpět a podél říčky Trotiny míříme k mostku, za kterým odbočíme vpravo. Nyní vede stezka přes luka až mostku přes mlýnský náhon, od toho místa již pokračujeme podél Labe ke Smiřicím. K barokní kapli je to od starého Tyršova mostu již kousek. My však pokračujeme dále a po přejetí hlavní silnice pokračujeme za Smiřický jez, kde stezka opět pokračuje podél Labe až k Černožicím, kde přejedeme silnici a můžeme pokračovat ke skvostu vojenské architektury Pevnosti Josefov. Při cestě mezi Josefovem a Jaroměří překonáme nejen řeku Labe, ale i Metuji a Úpu. Na okraji východní části Jaroměře využijeme podjezdu pod frekventovanou silnicí č. 33 mezi HK a Náchodem. Právě stavba toho úseku stezky patřila mezi nejnáročnější. Vzhledem k tomu, že při závěrečném průjezdu Jaroměří je využito i místních komunikací je nutno sledovat značení stezky č. 2, nebo 24. Na severním okraji Jaroměře u turistického rozcestníku již vidíme Hospital Kuks. Po sjezdu po šotolině se před obcí Heřmanice opět „dotýkáme“ břehů Labe. V obci Brod podjedeme silniční viadukt a po závěrečném krátkém stoupání jsme u cíle naší cesty u mostu přes Labe v obci Kuks s krásným výhledem na hospital.

Stezka je z větší části zpevněná, tedy povrch je asfalový, nebo betonový, šířka stezky je vybudována v rozměrech 2 - 3 metry. Stezka je tedy vhodná i pro inline bruslaře a v zimě bude vhodná i pro běžkaře.

Podívejte se i na videotrasu:
Cyklostezka Hradec - Kuks

Počet soutěžních bodů: 5
Partner výletu
Poslední aktualizace: 24.3.2022
Autor: Martens

Hradec Králové

Příspěvky z okolí Cyklostezka Hradec Králové - Josefov - Kuks, MAPA

Most Kameňák na Pláckách
Vydáte-li se z centra Hradce Králové po červené turistické značce po levém břehu Labe proti proudu, přijdete po třech kilometrech k mostu zvaném Kameňák. Most jedním obloukem ve tvaru půlky elipsy překlenuje Labe,…
Labská cyklotrasa - průjezd Hradcem Králové Začátek trasy je na mostě přes Labe na Pláckách (příjezd od Kuksu), konec je v Podzámčí na křižovatce ulic Roudničs…
Výrazným kajinným prvkem je kamenný most přes Labe, který spojuje dnešní části Hradce Králové, Plácka s Věkošemi. Most byl postaven dle projektu architekta Františka Sandera v roce 1912 a nahradil zde původní most…
Stopy na bitvu, která se strhla dne 3.7.1866 mezi prusy a rakušany se nachází na mnoha místech severně od Hradce Králové. Tento pomník se nachází v dnešní části Hradce, v Pláckách. Jak nápis na pomníku praví, byl věnován tehdy osmiletou dcerou Kydlinovského mlynáře Johannou Stremchovou.
Dříve se na tomto místě plotišťského katastru žádná vodní plocha nenacházela, neboť bylo zemědělsky využíváno. Střídalo se tady pole s loukou (úhorem), čehož důkazem může být jak mapa I. vojenského mapování z let …
„Tato publikace provede motocyklisty zajímavými kouty našeho regionu a dodá tipy k návštěvám vybraných turistických zajímavostí, které se nachází na zvolené cestě. Při tvorbě tras jsme…
Toto netradiční, ale zajímavé muzeum jehož provozovatelem je Správa železnic se nachází v Hradci Králové v areálu společnosti Signal Mont. Ve stálé muzejní expozici je umístěno více jak 370 většinou provozuschopný…
Jedná se o vodní plochu, která vznikla v úzké souvislosti s blízkým Kydlinovským mlýnem, jenž byl poprvé zmíněn k roku 1358, kdy zde královéhradeckému měšťanovi Kydlinovi náležel dvůr, k němuž patřil rovněž mlýn, …
Tok této původně říčky, dnes spíše potoka, počíná asi 0,5 km od Rozběřic, ale historicky to není tak jednoduché, protože dříve byl jeho pramen situován jinam. Podívejme se jen do knihy "Topografický popis všech os…
Tento starý přes 10 km dlouhý náhon (počítáno od Kydlinova, kde mlýnským náhonem a vtokem do Labe s betonovým inundačním uzávěrem, který brání zpětnému vzdouvání labské vody do náhonu, končí 4,2 km dlouhý Velký La…
Původně se v těchto místech nacházely obecní pastviny, od toho se zde říkalo "Na Obci". Vodní plochy bychom museli hledat na severozápad a jihovýchod od tohoto položení, což nám dokládá I. vojenské mapování z let …
Každý zná vedle jihočeského rybníkářství též vodní díla pardubických Pernštejnů, a to včetně v letech 1498-1515 prokopaného Opatovického kanálu o délce 34,7 km a více než 54 km pobočných napájecích i odvodňovacích…
„To“ čemu se říká krajinotvorný prvek se nachází v prostoru křižovatky při cestě z centra HK k letišti. Jedná se o dřevěnou sloupovou zvoničku z pomníkem ukřižování, který před nedávnem prošel rekonstrukcí. Na zvoničce je vytesán datum 1970, v tomto případě se jedná o datum obnovy zvoničky. I zvon není původní, současný zvon je z roku 1948, kdy nahradil zvon zrekvírovaný za 2.…
Nový terminál autobusové dopravy, na který se v Hradci Králové neskutečně dlouho čekalo byl postaven a do provozu uveden v polovině roku 2008. Terminál slouží jako dopravní uzel pro…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto služby:vnitrostátní pokladní přepážkamezinárodní pokladní přepážkaautomat na jízdenky ČDČD centrumčtečka in-karetplatba platební kartouČD Kurýrin…
Dne 6. února 2015 byl otevřen a veřejnosti zpřístupněn nový park Skleněnka nacházející se na Pražském Předměstí ve vnitrobloku ulic Hořická, Dukelská a Chelčického. Původně zde bývala zahrada pro mateřskou školk…
Od pondělí 18. února 2013 je na Riegrově náměstí v Hradci Králové zprovozněný první parkovací dům pro kola v České republice, údajně i v Evropě. Jeho projektantem je Hradečák pan Rudolf Bernart, sám vášnivý cyklis…
Nádražní budova je v každém městě jakousi pomyslnou vstupní branou. Nejinak tomu je i v Hradci Králové. V tomto článku se rozepíši o v pořadí třetí nádražní budově, která cestujícím slouží dodnes. V první polov…
Cestu v HK můžeme začít, u secesního skvostu, budovy Muzea Východních Čech. Vyrazíme proti proudu Labe po cyklostezce ke kamennému mostu na Pláckách a dále stále podél řeky do Předměřic nad Labem. Po průjezdu obcí nás čeká jediné exponované místo a to je přejezd státní silnice č. 11. Dále již po silnicích třetí třídy. Blízkost bojiště na sebe upozorní v Nedělištích, kde je k…
Směřujeme do centra Hradce Králové, do parčíku na náměstí 5. května. Komu název tohoto náměstí nic neříká tak je to park u Novákových garáží. Jedno známé heslo „kdo si hraje nezlobí“ v tomto případě platí dvojnáso…
Kostel Božského srdce Páně byl postaven na paměť padlých vojínů královéhradecké diecéze v první světové válce. Plány vypracoval arch. Bohumil Sláma ve stylu funkcionalismu. Základní kámen byl položen v září 1928…
Hradec Králové - dětská železnice
První dětská železnice v Čechách byla slavnostně otevřena 21.srpna 2010 na náměstí 5. května v Hradci Králové. Vybudována byla Královéhradeckým klubem přátel parních strojů na zmíněném náměstí 5. května u Novákový…
Pokud si chcete prohlédnout repliku legionářského vlaku, který před sto lety projížděl především sibiřskou částí Ruska, máte možnost do konce roku 2020. O místech jeho průjezdu se ještě zmíním. Deset vagónů, které…
Dne 12. listopadu 2016 se sešla před domem číslo 283/ 4 na náměstí 5. května v Hradci Králové přibližně stovka účastníků u příležitosti odhalení pamětní desky legionáři a četníkovi Josefu Arazimovi. Nenápadný dvou…
Muzeum východních Čech v Hradci Králové
Muzeum Východních Čech - vrcholné dílo české secesní architektury a jedna z dominant Hradce Králové. Budova muzea byla postavena v letech 1909 - 1912 dle plánů Jana Kotěry, jednoho z nejvýznamnějších českých archi…
Náměstí Svobody se rozkládá v prostoru, kde kotěrův Pražský most přechází do hvězdicového rozestoupení 5 ulic, tj. V lipkách, Švehlova, Tylovo nábřeží a Gočárova třída. Autorem projektu není nikdo jiný než Josef G…
Hradec Králové - chrám Sv. Ducha
Chrám Svatého ducha je společně s Bílou věží nepřehlédnutelnou dominantou Hradce Králové. Chrám dala, z důvodu nízké kapacity kostela sv. Klimenta, vystavět Eliška Rejčka r. 1307. Kostel byl v průběhu 14-16. století několikrát poškozen požáry a přestavován. V letech 1788-89 byl barokně upraven, regotizován byl v letech 1864-66. V chrámu, který tvoří tři lodě, najdeme např. pozdně gotický oltář z konce 15. století, raně barokní oltář ze 17. století, na bočním oltá…
Hradec Králové je krajským městem Královehradeckého kraje a leží východním směrem od Prahy. Metropole východních Čech, Hradec Králové, je označován jako jedno z nejstarších českých měst. Ve středověku šlo o věnné město českých královen a této době vděčí za gotickou katedrálu sv. Ducha na svém Velkém náměstí, která dnes vedle Bílé věže a Staré radnice patří mezi městské dominant…
Obří akvárium naleznete nedaleko centra Hradce Králové, v Baarově ulici v Envi domu. Cílem této expozice bylo představit nejen vodní faunu, ale i část jihoamerického tropického pralesa. K dispozici je i tunel, kte…