Pustá Rudná

Turistické cíle Výletní místa a parky Rezervace

Pustá Rudná je přírodní rezervace, kterou najdeme západním směrem od obce Pustá Rudná. Přirodní rezervace leží nedaleko východního okraje chráněné krajinné oblasti Jeseníky. V blízkém okolí rezervace najdeme vyhledávané rekreační lokality. Jižním směrem leží obec Andělská hora, severovýchodním směrem se rozkládá městečko Karlovice, severozápadním směrem město Vrbno pod Pradědem. Vydáme-li se z nedaleké obce Andělská hora západním směrem dojedeme do lázeňského městečka Karlova Studánka. Přírodní rezervaci Pustá Rudná tvoří suché a vlhké louky svazích vrcholku Kamenná hůrka ( 734 m.n.m.), který se zvedá severovýchodním směrem od obce Pustá Rudná. Místní louky jsou rozčleněny remízky a kamenitými mezemi. V oblasti přírodní rezervace jsou různé typy luk a porostů. V nejvyšších částech rezervace se jedná o sušší louky tak zvané mezofilní, z vrcholku směrem dolů pak svahové louky. Na kamenitých mezích se daří autochtonním dřevinám a na severním prudkém svahu můžeme vidět porosty smrčiny. Na okrajích mezí se daří silně ohroženému druhu rostliny a to lilii cibulkonosné a na okrajích luk roste kriticky ohrožené pětiprstka žežulník a vemeník dvoulistý. Na kamenitých mezích se daří bříze bělokoré, jeřábu ptačímu, topolu osice a vrbě jívě. Na několika málo místech tyto dřeviny doplňuje hloh obecný, růže šípková a převislá a lýkovec jedovatý. V bylinném podrostu pak můžeme rozeznat bažanku vytrvalou, vraní oko čtyřlisté a samorostlík klasnatý. Jako přírodní rezervace byla tato oblast vyhlášena v roce 1989 a zaujímá rozlohu 1,92 hektarů. Lokalita se nachází v nadmořské výšce 703 až 734 metrů. Od železniční stanice v obci Světlá Hora se vydáme severním směrem po červené značce do obce Andělská Hora a dále pokračujeme severozápadním směrem na rozcestí Anenský vrch. Z tohoto rozcestí se vydáme severovýchodním směrem po žluté značce kolem vrcholku Anenský vrch ( 860 m.n.m.) do obce Pustá Rudná. Z obce půjdeme dále po žluté značce podél silnice vedoucí do městečka Karlovice a v místech kdy turistická trasa opouští silnici se vydáme východním směrem na vrchol kopce Kamenná hůrka na jehož svazích se rezervace rozprostírá. Od technického muzea v městečku Karlovice se vydáme nejprve západním směrem a poté jižním směrem po žluté značce kolem zříceniny hradu Freudenštejn dále směrem k obci Pusté Rudná a jak je uvedeno výše nedaleko obce v místech kdy turistická značce se připojí k silnici se vydáme východním směrem na vrchol kopce. Z Karlovy Studánky se nejprve vydáme jižním směrem k rozcestí Hvězda-motorest a odtud můžeme dále pokračovat severovýchodím směrem po žluté značce přes vrchol Hřeben ( 955 m.n.m.) a dále přes vrchol Ovčí vrch ( 966 m.n.m.) na rozcestí Malá Hvězda. Z tohoto rozcestí půjdeme dále východním směrem stále po žluté přes rozcestí Anenská myslivna a dále po žluté na rozcestí Anenský vrch. Odtud směřujeme kolem vrcholku Anenský vrch do obce Pustá Rudná.

Rozloha

Katastrální území: Andělská Hora ve Slezsku Výměra: 1,92 ha Nadmořská výška: 703 ? 734 m Vyhlášeno: 1989

Podobné příspěvky
Pustá Rudná

Pustá Rudná je místní částí Andělské Hory a leží severním směrem od obce. Pustá Rudná je horská rekreační osada, která se rozkládá v okolí silnice vedoucí z Bruntálu do Vrbna pod Pradědem. V okolí osady se zvedají zalesněné stráně vrcholků Jeseníků. Jihozápadním směrem od Pusté Rudné se zvedá Anenský vrch ( 860 m.n.m.) na jehož východním svahu je sjezdovka s lyžařským vlekem. Severovýchodním směrem nedaleko osady se nachází oblast stejnojmenné přírodní rezervace Pustá Rudná, kterou tvoří suché a vlhké louky na svazích vrcholku Kamenná hůrka ( 734 m.n.m.). Ve středu osady stojí pěkná kamenná kaplička svatého Antonína. Osadou prochází žlutá turistické značka vedoucí z obce Karlovice Na Anenský vrch.

Poslední aktualizace: 3.10.2005
Nadmořská výška:
725 metrů nad mořem
Pustá Rudná na mapě

Příspěvky z okolí Pustá Rudná

Turistická známka č. 1752 - Zřícenina hradu Freudenstein
Zřícenina slezského hradu se nachází na konci táhlého hřebene nad silnicí ze Světlé Hory do Karlovic. Z…
Pod Kamenným vrchem je rozcestí a orientační místo na žluté značce a nach…
Do Karlovic, ač tedy literatura praví, že cíl je u Vrbna pod Pradědem, přeci jen ty Karlovice, tedy obec v údolí Opavy, východně od zmíněného Vrbna…
Nový areál Přírodní tělocvičny Annaberg najdete asi jeden km od cenra obce…
Andělská Hora - rybník
  Větší rybník s malebným okolím, nacházející se hned za humny bývalého …
Ve zdravém těle zdravý duch. Asi taková myšlenka vedla tvůrce…
Anenský vrch ( 860 m.n.m.) se zvedá severozápadním směrem nad obcí Anděls…
Buk lesní červenolistý rostoucí v centrální části obce Andělská hora…
U východního okraje CHKO - Jeseníky se nachází malebná obec…
    Po večerní bouřce sice celou noc pršelo, ale středeční ráno už je…
Pro všechny milovníky přírody, čerstvého vzduchu, zvířat a turistiky. Zde…
Andělská Hora, ležící v okrese Bruntál, patří se svými necelými čtyřmi…
Anenská myslivna je rozcestí červené a žluté turistické trasy a nachází s…
Přesto, že historický statut města byl Andělské Hoře na Bruntálsku…
Menší útulný rodinný hotel Anděl s restaurací v podhůří Jeseníků najdete v…
  Obec Andělská hora (Engelsstadt) na Bruntálsku je ukázkovým příkladem…
Andělská Hora leží severozápadním směrem od města Bruntálu. Do roku 1990 …
Jednu z pozoruhodných památek městečka Andělská hora na Bruntálsku najdem…
Andělská Hora na Bruntálsku nabízí svým návštěvníkům množství zajímavých pamětihodností všeho druhu. Ne všechny jsou zařazeny na „…
Chcete - li se ubytovat v malebném prostředí Jeseníků v klidném…