Jižní Amerika
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Jižní Amerika

Peru - nejen Machu Picchu a Titicaca.

Turistické cíle Turistické destinace

Bájná Machu Picchu.
Bájná Machu Picchu.  •  Fotografie (46)  • Foto: Zdenek7
Plaza Mayor a katedrála v Limě.

Vystoupat na bájnou Machu Picchu a plout po jezeře Titicaca. To je sen každého cestovatele. Po nekonečně dlouhém letu přes Atlantik přistáváme večer v Limě. Následující den jedeme Uberem do centra. Kupujeme si vstupenku do katedrály a biskupského paláce. Poté se kolem prezidentského paláce obsypaného policií vydáváme za řeku Rímac, abychom se podívali ke slumu pod horou Cerro San Cristobal. Přes centrální limskou tržnici se vracíme zpět. Druhý den ráno ještě stíhám krátkou procházku po břehu Pacifiku a pak následuje přelet do Cuzca. Na toto bájné incké město  ležící ve výšce 3500 metrů nad mořem se hodně těším a proto se hned po příletu vydávám do historického centra. Historie tady na každého návštěvníka doslova dýchá. Projdu si Plaza de Armas a zamířím do katedrály a pak společně s ostatními sledujeme západ slunce a večerní pohled na město z nedalekého vrchu od kostela sv. Kryštofa. Příští den ráno nás čeká dvoudenní výlet jehož vrcholem bude výstup na bájné Machu Picchu. Nejprve jedeme do Ollantaytamba což vedle Pisaqu a Machu Picchu jedno ze tří nejznámějších inckých sídel. Po jeho prohlídce jedeme vlakem do  Machupicchu Puebla. Ovšem před nástupem do vagónu si musíme nasadit roušku, respirátor  a obličejový štít z plexiskla.... Nekecám !!! Večer jdeme na procházku městečkem, které leží na řece Urabamba. Ráno vstáváme v pět hodin, protože na osmou už máme vstupenky. Ty jsou vyprodané vždy na půl roku dopředu. Procházíme postupně celé incké sídlo, bohužel většinu času prší. Ale i tak má toto místo úžasný genius loci. Zvlášť když se z mraků náhodně vynořují jednotlivé kopce a údolí řeky. Zpět do Cusca jedeme vlakem a je to zase zážitek, zvlášť vjezd do města, kdy je třeba překonat značný výškový rozdíl a celý vlak musí asi pětkrát couvat. Příští den nás čeká výlet do posvátného údolí Moray, Salineras de Maras a dalšího inckého sídla Pisaqu. Cestou jsme měli ochutnat  "nejlepší morčata v Peru", ale po scéně, kterou tam ztropil Dan, nás přestali obsluhovat a my neochutnali nic.... Ale Pisaq stál za to, škoda, že ne všichni se dostali na vrchol. Další den nás čeká celodenní přejezd přez Andy do Puna k jezeru Titicaca. Cestou se zastavujeme v indiánské vesnici Andahuaylillas, kde stojí krásný kostel přezdívaný "Sixtinská kaple Jižní Ameriky". Další zastávkou je průsmyk La Raya ve 4335 metrech a pak už uháníme po náhorní planině Altiplano k bájnému jezeru Titicaca. Po ubytování  jdeme večer na prohlídku historického centra. Následující ráno vyrážíme lodí na plovoucí ostrovy Uros. Tady poznáváme, jak žijí místní indiáni kmene Aymara. Na mě to spíše dělá dojem turistické atrakce, ale velice zajímavé.  Další den jedeme lodí na Taquile, ostrov uprostřed jezera Titicaca, kde v domorodé vesničce strávíme dva dny. Projdeme si ostrov, seznámíme se s každodenním životem místních a zaplaveme si ve studeném jezeře. Následuje návrat do Puna a celodenní přejezd, tentokráte s řidičem sebevrahem, do bílého města Arequipa. Jízda je to bláznivá, umocněná stovkami pomníčků obětí šílených řidičů okolo silnice. My přežijeme a tak se večer můžeme vydat do centra k proslulé katedrále. Procházka večerním historickým centrem je úžasná. Následující den se vydáváme do kaňonu Colca. Odpoledne si užíváme koupel a relax v termálních bazénech u městečka Chivay. Příští den jedeme kaňonem podél Rio Colca do národního parku, kde sledujeme kondory kroužící nad hlubokým údolím. Na zpáteční cestě můžeme na Altiplanu sledovat desítky pasoucích se divokých alpak a vikuní. Po návratu je ještě čas na prohlídku centra Arequipy a už se přesouváme na letiště k přeletu do Limy. Tady máme několik hodin čas, který všichni společně využíváme k procházce u Pacifiku a návštěvě pobřežní restaurace, kde nám připraví skvělé plody moře.
Cesta po Peru byla fajn díky skvělé partě, která se tady sešla. Viděli jsme nejznámejší incké památky, koupali se v jezeře Titicaca a hlavně nakoukli do života obyčejných Peruánců. Já jsem si potvrdil stejně jako na jiných cestách po světě, že máme to štěstí, že žijeme v relativním dostatku všeho. Toto štěstí však nemá většina obyvatel Země.

uložit .gpx soubor (-14.564, -72.408)