Jetřichovické okolí - České Švýcarsko

Turistické cíle Příroda Pohoří

Na své výlety po Českém Švýcarsku jsme zvolili Jetřichovice, pro jejich parádní polohu. Na společný výlet jsme si zvolili okolí obce, jelikož má co nabídnout.

Ráno vyrážíme po červené na prohlídky bývalých strážních míst protipožárních hlídek v kraji – jetřichovické vyhlídky. Doufám, že pro početné zastoupení hasičů v naší skupině, to bude zajímavý výlet. A to už se nám cesta postupně začíná zvedat a klikatit na nejvyšší z trojice pískovcových hrotů, nazývaný Mariina skála. Stezka se vine kolem spáleniště u Havraní skály a naskýtá se otázka, došlo by k požáru, kdyby bylo místo protipožární hlídky obsazeno?

Foto: pepiino

Ale to už se nacházíme na vyhlídce s krásnými výhledy na krajinu a po náročném výstupu nesmí chybět ani valašská chvilka. Smile A pak se postupně vytrácíme k dalšímu bodu naší poznávací cesty – Vilemínina stěna. Po krátkém odpočinku pod skalním převisem a malém občerstvení pokračujeme na vyhlídku.

Z vyhlídky Vilemíny Kinské, na které má i svůj portrét, si lze dobře prohlédnout jak Mariininu skálu, tak Rudolfův kámen i Růžový vrch.

Po krátkém odpočinku na kládách v Purkatickém lese se naše kroky ubírají na druhou požární vyhlídku – Rudolfův kámen. Taky je výstup trochu náročnější přes žebříky. Nahoře je trochu těsno, ale nádherně. A pak už se naše kroky ubírají přes rozdělovník Pohovka na Skalní kaple. Procházíme stezkou s nádhernými pískovcovými útvary, u kterých se dříve nacházely tzv. smyky – dřevěné žlaby na stahování stromů, po kterých se snad proháněla i pyšná princezna. Kolem skalních oltářů se naše cesta stáčí na modrou stezku směr Jetřichovice - mezi loukama už je vidět věž kostela a pocit žízně zaháníme v místní restauraci.

Foto: pepiino

Po vydatném obědě na naší základně, nezbytném kafíčku a posilněni valašskými kapkami se ubíráme na pohádkami obestřený Dolský mlýn. V parném horku nám poslouží voda ze studánky u Svatého Huberta k občerstvení. Mlýn, který působil už v mnohých pohádkách, lze funkční spatřit v Pyšné princezně a jeho torzo v Pekle s princeznou, Ztracený princ a Čertova nevěsta. Letošní rok se tam prý točila pohádka, která má být na vánoce, našli jsme i zapomenutou rekvizitu…

Po návštěvě mlýna nám ještě zbývá trochu času do večera a tak se někteří ještě vydáváme po žluté na zříceninu hradu Falkenštejn. Z tohoto skalního hradu zbylo už jenom torzo, které je špatně přístupné. Jsou zde k vidění jenom vytesané základy bývalého hradu.

Tady je vidět, že Jetřichovice se oplatí navštívit, vybere si tady každý a to nás čekala ještě návštěva koupaliště. Jetřichovice jsou i skvělá volba na výstup na Malou Pravčickou bránu…

Poslední aktualizace: 13.11.2016
Jetřichovické okolí - České Švýcarsko na mapě
Autor: pepiino

Příspěvky z okolí Jetřichovické okolí - České Švýcarsko

Jetřichovické stěny (6/2019)
Přechod po páteřní trase Jetřichovických skal. Mezná -Vysoká Lípa -Jetřic…
V Jetřichovicích vybudovaly tři nové turistické trasy, které vedou od informačního centra ke Grieselovu mlýnu, k Pfajfrovu lesíku pod skalním masivem Trapenštejn a na Čedičový…
V Českém Švýcarsku se nachází mnoho dávných památek, ať to jsou vytesaná znamení do skal, nápisy, letopočty a také skalní kapličky. Pod Čedičovým vrchem, v prudké zatáčce…
Vyhlídkový altán u Jetřichovic byl postaven na skále s nápaditými…
Kostel svatého Jana Nepomuckého se nachází v centrální části obce, na jejím severním okraji. Kostel vznikl přestavbou kaple z roku…
Jedeme autem do Jetřichovic asi 20 km od Děčína. Jeli jsme z Kladna přes…
Trpasličí skála se nachází u silnice mezi obcemi Jetřichovice a Rynartice…
Dolský mlýn u Jetřichovic,je dnes již ruina mlýna,v němž se natáčela Pyšná…
Pátek 23. 6. 2023 dopoledne Po té noční bouřce se nakonec i mně sp…
Další s úžasných tras vedoucích Českým Švýcarskem. Vyrazíme  od rozcestníku uprostřed Jetřichovic a vydáme se po červené turistické…
Leporelo Zadní země je název stálé výstavy, která je umístěna v i. patře restaurace Praha v Jetřichovicích. Originálně pojatá expozice přibližuje historii i současnost obce…
Zahájení cesty začíná v Jetřichovicích a pokračuje se po červené…
Naši škodovku jsme zaparkovali v Jetřichovicích u informačního…
Obec a rekreační místo v krásné pískovcové krajině, severozápadně…
Středně náročná trasa začíná v Jetřichovicích na návsi a vede vás po zelené turistické značce pryč mimo nejznámější trasu vedoucí na…
Trasa vedoucí spodní ( jižní) částí Českého Švýcarska vychází od…
Cesta vede Českým Švýcarskem a je dlouhá zhruba 17 km.…
Jetřichovické skály lákají nejen turisty, ale v posledn…
Trasa má tam i zpět 4-7 km, podle toho, odkud vyrazíme. Doprava autem,…
Naprosto pohodová nenáročná trasa něco kolem cca 10 km s jedním krátkým prudším stoupáním ( mezi Dolským mlýnem a odbočkou na Kameni…