Kypr - jarní toulky po slunečném ostrově.

V době kdy u nás platí "Březen za kamna vlezem" jsme se rozhodli vyjet za sluníčkem a jarní přírodou na Kypr. Tento ostrov, nazývaný "Ostrov slunce", má údajně 330 slunečných dnů v roce. A to se potvrdilo i při naší návštěvě. Teploty okolo 20 stupňů a každý den slunce. Přilétáme z Vídně do Pafosu, který bude naší základnou odkud budeme vyrážet na výlety. První den se vyhříváme na známé Venus Beach, já si stejně jako další otužilci zaplavu v moři. Následující den se vydáváme k vraku ztroskotané lodi EDRO III, což je turisty hojně navštěvované místo. Zpět jdeme po rozkvetlém pobřeží do Coral Bay. Další den navštěvujeme v Pafosu Královské hrobky s dórskými sloupy a freskami, které jsou zapsány na seznamu UNESCO. Následuje odpočinkový den na pláži s vycházkou podél pobřeží ke kostelu St. Nicholas. Další památkou v UNESCO je přímo v Pafosu Archeiologické naleziště, které si prohlédneme následující den. Zde jsou k vidění mozaiky s antickými výjevy na podlahách několika zachovalých domů. Dále jsou zde pozůstatky několika antických vil s krásnými sloupy z počátku našeho letopočtu. Následuje výlet autobusem do Limassolu, kde si prohlédneme starověký hrad, starou přístavní čtvrť a na krásné pobřežní promenádě posedíme u šálku dobré kávy. Na poslední den si necháváme výlet k Afroditině skále, kde se podle legendy vynořuje z pěny moře řecká bohyně lásky... Čas na slunném Kypru utekl jako voda a my se vracíme zpět do chladného domova.

Poslední aktualizace: 1.5.2023
Kypr - jarní toulky po slunečném ostrově. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Kypr - jarní toulky po slunečném ostrově.

Podzimní Kypr – prodlužte si léto
 Letíme na Kypr – ostrov lásky a rodiště bohyně…
Archeological Park v Pafos zapsaný v seznamu Unesco se nachází v bezprostřední blízkosti autobusové stanice Harbour.  V rozsáhlém ar…
Paphos je město, které je položeno na západní části Kypru ve Středozemním…
Pokud se chcete přemísťovat v Pafos, zadejte do google vyhledávače OSYPA- zde najdete veškeré autobusové linky ve městě. Já si vždy …
Letiště Paphos (PFO) spadá pod město Paphos, k…
Na Kypru naleznete mnoho církevních památek, kostelů a klášterů…
Z Pafos busem č.615 na konečnou Coral Bay. Zde přestup na mikrobus 616 do Pegia. Odtud jsem více než hodinu podle trasy stažené na M…
V tomto článku nabízím krátkou ochutnávku z několikadenního putovánípo starověkém městě, dříve městském království, a významném přístavu Pafos…
Z Pafos, hlavní stanice místních autobusů Harbour jsem vyjela busem č. 631 směrem Petra tou Romiou nebo také Afroditiny skály či Afr…