Za Horizontem: Objevování Krás Azorských Ostrovů

Azorské ostrovy byly jedním z nejkrásnějších a nejméně objevených kousků země na naší planetě, které jsem navštívil. Nacházejí se uprostřed Atlantského oceánu, zhruba 1 500 km od západního pobřeží Portugalska. Tento cestopis vám tak snad přiblíží některé zázraky, které jsem na těchto ostrovech objevil.

Den 1: Přílet na São Miguel

Naše dobrodružství začalo přistáním na největším azorském ostrově São Miguel. Hned po příletu jsme byli okouzleni zelenými kopcemi, jezery a krásnými výhledy na oceán. První den jsme strávili procházkou po hlavním městě Ponta Delgada, kde jsme ochutnali tradiční azorské jídlo, jako bylo cozido, což byl druh horkého hrnce, ve kterém se vařilo maso, zelenina a klobásy.

Den 2: Kráterové jezera a horké prameny

São Miguel byl domovem mnoha kráterových jezer, která vznikla sopečnou činností. Navštívili jsme krásné jezero Sete Cidades, které mělo dvě odlišné barvy – modrou a zelenou, až jsme ztratili slova. Poté jsme se vypravili do oblasti Furnas, kde jsme obdivovali termální prameny, kouřící se lávové pole a výstavní park Terra Nostra s horkým jezírkem.

Den 3: Výlet na Faial a Pico

Další den jsme se přesunuli na ostrov Faial, odkud jsme měli krásný výhled na ostrov Pico s jeho majestátní horou Pico. Faial samotný byl známý pro své krásné přírodní přístavy a obdivuhodnou faunu a flóru. Navštívili jsme Faialský kalderu, velký sopečný kráter s nádhernými výhledy a zajímavými sopečnými útvary.

Den 4: Pico a jeho hora

Další den jsme přepluli na ostrov Pico a největší atrakcí tohoto ostrova byla hora Pico, což byla nejvyšší hora v Portugalsku. Vystoupat na vrchol této hory byla náročná výprava, ale odměna za to stála za to. Panoramatický výhled na azorské ostrovy z vrcholu hory Pico byl nezapomenutelný. Po sestupu jsme navštívili vinařství na ostrově a ochutnali tradiční víno Pico.

Den 5: Terceira – ostrov divokých býků

Následující den jsme se přesunuli na ostrov Terceira, který byl známý pro svou tradiční koridu a velkými arénami pro tento sport. Procházka hlavním městem Angra do Heroísmo nás přenesla do minulosti, kdy bylo město centrem obchodu a námořních expedic. Navštívili jsme také Algar do Carvão, což byl rozlehlý lávový dóm s úžasnými geologickými útvary.

Den 6: Graciosa – krásný ostrov

Ostrov Graciosa byl malý a klidný, ale skrýval krásy, které nás ohromily. Procházka po zelených kopcích a návštěva krásného kostela v Santa Cruz byly naší hlavními aktivitami. Graciosa měla také úžasné prameny termální vody, které jsme si užili v místních lázních.

Den 7: Corvo – ostrov nekonečného oceánu

Náš poslední den na Azorách jsme strávili na ostrově Corvo, což byl nejmenší ostrov v této skupině. Corvo byl opravdovým rájem pro pozorování ptáků a nabízel fantastické výhledy na nekonečný oceán. Udělali jsme malou procházku kolem ostrova a obdivovali úchvatné skalní srázy a krystalově čisté vody.

Den 8: Návrat domů

Po týdnu plném dobrodružství jsme se vrátili na São Miguel a odtud pak na pevninský Portugalsko. Azorské ostrovy nás zanechaly s nezapomenutelnými vzpomínkami a touhou se sem vrátit a objevit další zázraky, které tyto ostrovy nabízejí.

Azorské ostrovy jsou skutečně jedinečným kouskem světa. Jejich nádherná příroda, pestrá kultura a vstřícní místní obyvatelé je činí ideálním místem pro dovolenou pro ty, kteří touží po dobrodružství v nedotčené přírodě.

Jako další cíl máme vytyčenou Madeiru, která, ačkoliv jakožto součástí Portugalska, nabízí zcela něco jiného, než Azory. Pár vhodných tipů, co od Madeiry očekávát jsem nalezl zde.