Den 1: Přílet do Kondorovy brány

Naše dobrodružství začíná v Quito, hlavním městě Ekvádoru, kde se setkáváme s místním průvodcem. Společně nasedáme na malé letadlo směrem k městu Coca, známému jako "Kondorova brána do Amazonského pralesa". Výhled z letadla nám dává první pohled na nekonečné zelené koberce pralesa, které nás čeká.

Den 2: Plavba hlubokým srdcem pralesa

Po příletu do Coca nás čeká plavba po řece Napo, která nás zavede do hlubokého nitra pralesa. Proplouváme hustou vegetací, zatímco zvuky ptáků a zvířat nás obklopují. Místní průvodce nám vypráví o významu řeky pro domorodé kmeny, které zde nacházejí svůj životní zdroj. Cítíme se malí uprostřed této nepředvídatelné, ale ohromující přírody.

Den 4: V srdci vesmíru domorodých kmenů

Dospíváme do malé domorodé vesnice, kde máme možnost setkat se s místními obyvateli. Učíme se o jejich tradičním způsobu života, zpíváme s nimi tradiční písně a učíme se, jak vyrábět palmové koše a tkaniny. Místní nám ukazují, jak využívají přírodní zdroje kolem sebe k přežití a jak si udržují harmonický vztah s prostředím, které je obklopuje.

Den 6: Přes hranice do země jaguárů

Přecházíme hranici do Kolumbie a vítá nás nádherná rezervace Amacayacu. Vodopády padají z výšin a vytvářejí obrovskou mlhu, která se otáčí mezi stromy. Snažíme se zachytit vzácné pohledy na jaguáry a tapíry, kteří se toulají v těchto hlubinách. Naše cesta pokračuje po vodních cestách, kde se nám naskýtá příležitost pozorovat kajmany, vodní ptáky a delfíny.

Den 8: Cesta k závěrečnému okouzlení

Naše dobrodružství se blíží ke konci, ale zážitky nejsou o nic méně poutavé. Plujeme zpět po řece Napo směrem k Quitu. Zpětný pohled na prales nám připomíná, jak maličcí jsme ve srovnání s touto ohromnou a nezkrotnou krajinou. Ať už jsme pozorovali výjimečné zvířecí druhy, zaslechli tajemné zvuky pralesa nebo se sblížili s domorodými kmeny, každý okamžik byl nezapomenutelným dobrodružstvím.

Den 10: Poučení a perspektiva

Při zpáteční cestě do civilizace si uvědomujeme, jak zranitelná a zároveň silná je Amazonská příroda. Předtím než jsme se vydali na tuto cestu, jsme se dobře připravili a zajistili si cestovní pojištění, které nám poskytlo klid mysli v případě neočekávaných událostí. Být uprostřed divočiny nám dalo novou perspektivu na naši spojitost s přírodou a naši zodpovědnost za její ochranu. Srdcem plným dobrodružství a duchem obohaceným zážitky se vracíme domů, s příslibem, že se sem jednoho dne vrátíme a opět se necháme pohltit krásou a tajemstvím Amazonského pralesa.

Poslední aktualizace: 3.8.2023
Za dobrodružstvím v deštném pralese Amazonského pralesa: Cesta skrze zelený klenot Ekvádoru a Kolumbie na mapě
Autor: Ludwar

Příspěvky z okolí Za dobrodružstvím v deštném pralese Amazonského pralesa: Cesta skrze zelený klenot Ekvádoru a Kolumbie

Den 1: Přílet do Kondorovy brány Naše dobrodružství začíná v Quit…
Dle rady nadrazacky vyrazime za kuropeni,abychom si odstali frontu na nadrazi Chimbacalle. Po…
To jednou sedí Don Giuseppe alias Pepíček se svým indickým spolub…
Letiště Mariscal Sucr (UIO) spadá pod město Q…