Paříž

Paříž je hlavním a největším městem Francie a zároveň správním centrem regionu Île-de-France. Vznik Paříže se datuje až do 4. století př. n. l.. Paříž má přibližně 2,3 mil. obyvatel. Symbolem Paříže je bezesporu světoznámá Eiffelova věž.

Výlety Paříž / Basilika Sacre Coeur Moulin Rouge / Centre Pompidou Ubytování Paříž
Turistické cíle / Mapa Paříže Paříž Invalidovna / Notre Dame Muzeum Louvre

XXXIV. KŘIŠŤÁLOVÉ PROROCTVÍ - sedmidivé

Žádná hra nejde vyhrát, pokud se rozdají falešné karty. Lepší je mít v ruce své čisté karty.
První Div Paříže - Eiffelova věž

XXXIV. Křišťálové proroctví – Sedmidivé

Přiblížil se májový čas a s ním také moje další nebeská výprava – tentokrát do Paříže, v termínu 5. – 7. května 2018. Na tyto tři pařížské dny jsem si stanovil jasný cíl z celkového programu. Zaměřil jsem se na „Sedm Divů Paříže“ a „modrou (průhlednou) krev“. K sedmi záchytným významným památkám jsem si přiřadil stejný počet Templářských karet, což by mi mohlo pomoci objevit bájný poklad z Šalamounova Chrámu a posvátné tajemství Templářského rytířského řádu:

1. Eiffelova věž (karta Parcival)
  2. Versailles (karta Pád Chrámu)
  3. La Defense (karta Procesí Grálu)
  4. Bazilika Sacré Coeur (karta Komenda)
  5. Louvre (karta Svatý Hrob)
  6. Notre Dame (karta Šalamounova loď)
  7. Lucemburské zahrady (karta Sarras)

Nezbylo mi tedy nic jiného, než se proměnit za „Markýze Andělů“, protože pod tímto nebeským titulem mne v Paříži nikdo nepozná a budu moci naplnit svou francouzskou duchovní misi.

Každý poutník by si měl před cestou vybrat jednu jedinou vlastnost z tisíce, která je jeho srdci i povaze nejbližší:

1. staletá
  22. tajemná
  23. noční
  24. rozsvícená…

Po vzoru novináře a spisovatele pana Karla Čapka a jeho „Obrázků z Paříže“ jsem si našel a vybral tu svojí Paříž – prostě alespoň trochu českou!

PRVNÍ DIV PAŘÍŽE – EIFFELOVA VĚŽ

(TEMPLÁŘSKÁ KARTA – PARCIVAL)

„Ten, kdo ze všech rytířů Kulatého stolu opravdu našel Svatý Grál!“

Hned brzy ráno, po východu Slunce, 5. 5. 2018, jsem navštívil první div Paříže, světoznámou Eiffelovu věž, které jsem zasvětil Templářskou kartu nejznámějšího rytíře Kulatého stolu  - Parcivala, neboť jedině On ze všech Artušových rytířů objevil ztracený Svatý Grál.

Hledání modré nebeské krve v Paříži

Prostě a přirozeně nejfotogeničtější Paříže, Evropy i Světa – v barvě zeleného, červeného i žlutého listí. Jedině Ona se živí nebeskou modrou krví, ale přesto zůstává věčným malým světlem jako francouzské pouliční lampy.

Vyšlápnul jsem si přes 600 schodů do druhého patra a nechal se vyvézt až do třetího – k Pařížským nebeským výšinám. Odkud se mi naskytl pěkný ranní výhled a díky pěknému počasí jsem měl celou Paříž na dosah svého oka, nejen pouze jako na dlani.

K tomuto prvnímu francouzskému Divu Paříže vedou všechny cesty. I když to není Věčný Řím, ale Věčná Paříž. Sem totiž dojde každý a s nordic walkingem v každém věku. Ať už je člověku 10 nebo 80 let, a pochází z jakékoliv země – třeba i z Ruska. A jelikož zde není nutné se mnoho rozepisovat a víc dodávat, tak se raději posunu o kus dál ke druhému divu.

DRUHÝ DIV PAŘÍŽE – ZÁMEK VERSAILLES

(TEMPLÁŘSKÁ KARTA – PÁD CHRÁMU)

„Když se staví královský zámek a padá božský chrám,

tak chraňte Svatý Grál a s ním vše posvátné!“

Z nebesky modré jsem se přesunul ke královsky zlaté – od Eiffelovy věže k zámku Versailles. Zdejší královské zlato je světskou bránou k modrému k modrému božskému nebi. Opravdové zlaté srdce krále musí nezbytně milovat pozemský svět se třemi bílými nevinnými liliemi – neposkvrněnou láskou. Jako Slunce, Bůh, jehož tvář nikdy nikdo nespatří. Pouze moudrý král se neutopí ve zlatém a nenechá se oslnit zářivým leskem, pokud neztratí prostý (šedý) rozum. Jedině tak svůj velkolepý a vznešený zámek může proměnit v malý moudrý svatostánek, který neztratí svou božskou vzácnou posvátnost.

„Král Ludvík XIV. a prezident Francois Hollande“

Zlatý sluneční čas bývá moudré využít ke tvoření života a hledání pokladu: královského i templářského. Ani Král Slunce tentokrát nezklamal, z celé Francie měla Paříž nejvyšší teplotu až 28°C.

Jedině Chrám v Zámku může skrývat Svatý Grál, aby ho nemohli objevit žádní velcí, mocní králové ani obyčejní, prostí lidé.

„Božskou nesmrtelnost si musí každý zasloužit!“

Avšak bez posla bohů Herma bývá každé hledání na cestách marné a zbytečné.

Zámek Versailles skrývá také tři ženy, jako tři nebesky zlaté Fleur de Lis pod svou bohatou a velkolepou královskou korunou a róbou. Jsou to tři nejzářivější a nejjasnější hvězdy na modré obloze a spojené do trojúhelníkového souhvězdí:

1. Dáma s papouškem
  2. Dáma s pejskem
  3. Dáma s květinou

Papoušek bývá symbolem zlaté klece a zámku, pejsek se stal přítelem hudby a umění, a květina symbolizuje rozkvetlou zahradu. To jsou tedy tři možnosti na výběr při hledání vznešené zámecké cesty. Ať už v bohatých komnatách, společenských vědách i uměních, anebo venku v přírodě. Stačí pouze na své cestě objevit správný Panenský Chrám a v něm ukrytý Svatý Grál s posvátným hlubokým tajemstvím.

„Stačí jenom ze světa krásných květů a symbolů uvázat velkou kytici.“

Druhý Div Paříže - Versailles

„Životní hledání Svatého Grálu vyžaduje Svatou Trpělivost jako hra šachy!“

Všechny sametově zelené i hrubé písčité cesty vedou do středu země a do srdce světa, kde se skrývá nejen střed Vesmíru, ale i moudrost Boha.

TŘETÍ DIV PAŘÍŽE – LA DEFENSE

(TEMPLÁŘSKÁ KARTA – PROCESÍ GRÁLU)

„Cesta k novému světu

aneb

ti, co hledali a našli Nový Svět i jeho opravdovou Svato-grálskou podstatu.“

Krátce jsem se prošel mezi pařížskými mrakodrapy v moderní čtvrti La Defense a prošel novověkou bránou do jiného světa plného nových životních možností. Zkrátka skleněné věže, v nichž se odráží blankytně modrá obloha a třpytí se v záři božského Slunce.

Ovšem také nová doba musí nezbytně jít v souladu s přírodou, neboť bez ní se v budoucnu může stát mrtvým betonovým městem. Pokud by však lidé odešli, tak příroda přesto přežije. Snad také budeme mít správný vítr do plachet.

ČTVRTÝ DIV PAŘÍŽE – MONTMARTRE S BAZILIKOU SACRÉ COEUR

(TEMPLÁŘSKÁ KARTA – KOMENDA)

„Chrám mezi Nebem a Zemí;

pod nebeskou klenbou a nad pozemským světem.“

Vytáhl jsem si čtvrtou Templářskou kartu zvanou „Komendu“ a zamířil na pařížský vrcholek Montmartre s čistě bílou fasádou (pláštěm), čímž se svou neposkvrněnou (nefyzickou) silou mohla dotýkat čistě modrého nebe. Tento Chrám se nacházel mezi pozemsky hnědou kamenitou zemí a modrým božským nebem, kde se ukrývá Svatý Grál i se svým vzácným Tajemstvím. Střeženo dvěma rytíři mladým a starým, silným a moudrým, kteří zde střežili posvátné Srdce uprostřed Kříže chráněného trnovým křovím (větvemi) svázané do koruny.

Prošel jsem se mezi pouličními malíři hledající správnou tvář pro portrét v obrazu, aby člověk mohl být tak trochu „mono“ uprostřed rušného davu.

„Námětů pro lidské dílo bývá ve světě velmi mnoho,

ale objevit Svatou Inspiraci,

to už může být velmi vzácné.“

Vstoupil jsem tedy do Nebeského Chrámu a hledal posvátné symboly, které by mne inspirovaly a ukázaly cestu mezi nebeskými hvězdami a pozemskými perlami ve světě lidí:

1. Dvě kotvy
  7. Mořský drak
  8. Rajská zahrada za třemi okny v dáli
  9. Ježíšův bílý plášť se zlatým srdcem Paříže

1. Dvě kotvy na lodi života moudrého člověka ukotvují a stabilizují osobnost na klidném i rozbouřeném moři života.
  2. Nejlepší a nejmoudřejší znalosti, poznatky, učení a poznání ukrývá se v Knize knih, nikoliv ve všech knihovnách ani mnoha knihách. Slovo slov lze najít pouze v jedné jediné Knize Světa a Slovo všech slov provázené Božskou Inspirací může být velmi blízko, jako jen malá zlatá muška.
  3. Růženec je ochranné posvátné znamení, které chrání věřícího člověka před všemi negativními pozemskými silami a pokušeními krásné a vznešené Paříže i celého Světa.
  4. Osmicípá hvězda bývá velmi šťastné znamení prozrazující správný směr do všech světových i nesvětových stran. Ovšem jediná nejsprávnější cesta bývá pouze ta „devátá“.
  5. Volavka živící potravou tři mláďata: Nejedná se zde pouze o reálnou potravu, kterou potřebují všichni, ale především o tu nebeskou, která bývá na světě velice vzácná.
  6. Kněz s šesticípou hvězdou a u knihovny: Pouze člověk se zářící šesticípou hvězdičkou, který zná tajemství vysokých hor i hlubokých údolí, ale jde stále rovně za Sluncem ve směru otáčení se Světa, tak může být malinkatým světýlkem pro mnoho lidí, kteří za ním půjdou. Může je vyvést z pozemské (velké i malé) temnoty a dovést je na konec tunelu, kde začíná nový světa i nová cesta.
  7. Mořský drak pohltí každého, kdo nebude mít andělská křídla symbolizující lásku nebeskou. Jedině ta ho může dovést k Bohu a Velkému Tajemství Světa.
  8. Rajská zahrada se třemi okny v dáli: Nový Svět se ukrývá za třemi okny, ale jen moudrý člověk ví, že není moudré se pouze dívat, ale že je potřeba hledat čtvrtou cestu. Žádným oknem se projít nedá – pouze dveřmi.
  9. Ježíšův bílý plášť se zlatým srdcem Paříže: Nezbývá mi tedy nic jiného, než si obléci bílý (průhledný) plášť, který mne učiní neviditelným ve světě lidí, čímž budu lehký jako vzduch, a v němž září zlaté srdce Boha i s jeho božskou inspirací a moudrostí.

Opustil jsem „Hvězdný Chrám“ všech pařížských nebeských hvězd a vyšel vstříc nad střechy pařížských domů a do rušných francouzských ulic. Avšak pouze „Posvátné Srdce“ jsem neopustil, které nesmí ztrácet odvahu na vzácné životní cestě Světa.

Na samém vrcholku Montmartre s bazilikou za zády a s Paříží před očima jsem se zadíval přes křišťálovou kouli s ochrannou nebeské Panny Marie v modrém šatu a přitom rozložil všech sedm Templářských karet, čímž jsem zjistil, že:

„Čtyři pařížské divy už jsou objeveny, tak zbývají ještě tři!

Hledání pařížské posvátné sedmikrásky už je tedy za polovinou mojí francouzské křišťálové cesty. To znamená, že Templářská flotila na výpravě za posvátnou modrou průhlednou krví a Tajemstvím šťastné hvězdy Šalamounova Chrámu, k němuž ukazuje cestu dvanáct nepatrných hvězdiček, tak by mohla být úspěšná. I když ji nikdo nevidí. A tak mi nezbývá nic jiného, než napnout plachty a plout dál vstříc třetímu dni.

PÁTÝ DIV PAŘÍŽE - LOUVRE

(TEMPLÁŘSKÁ KARTA – SVATÝ HROB)

Druhý den hned ráno jsem se vypravil po stopách posvátných pokladů a relikvií ukrytých ve Svatém Hrobu. S nebeskou ochranou kardinála Richelieu, což byla opravdová křišťálová pyramida, která se nestala v životě pouze symbolem světské moci. Dosáhl nebeského božství, i když se nestal Papežem ve Vatikánu.

Nejprve jsem si musel uvědomit, že před vstupem do Louvru – tedy ne královského pařížského paláce, tak stačí pouze vědět, co hledač ve Svatém Hrobu hledá a touží nalézt. Pro mne touto indicií byla:

„MODRÁ SVATÁ KREV“

Vstoupil jsem do skleněné pyramidy Louvru a spatřil modré nebe nad ní. Trochu netradičním způsobem jsem se zapojil do davu návštěvníků z různých národů, jazyků a filozofie.

„MONA LISA“

Tento nejvzácnější a nejfotografovanější klenot Louvru se nestal cílem mojí cesty, ale pouze jejím začátkem. Stačilo nám pouze jedno jediné vzájemné mrknutí a tajemný úsměv. Věděl jsem už dávno Říma, že i v rušném davu bývá moudré objevit tichou rozjímavost, jak mi zde hned na začátku připomenul sedící poutník v přírodě u kamenného bílého křížku a ozářeného podzimním západem Slunce.

Skleněný prázdný pohár a reálný chléb

Zadíval jsem se na druhý obraz se spoustou lidí a Ježíšem uprostřed, s hlavou obrácenou k nebi, na rozdíl od ostatních, kteří ji měli skloněnou pouze k zemi:

„V životě všichni hledí pouze k pozemskému světu, avšak nakonec vítězí pohled obrácený k nebi.

„Neprohlédnutelná Země a průhledné Nebe

jako reálný chléb a prázdný skleněný pohár.“

„Dokonce i božská vznešená myšlenka musí mít reálné uplatnění.

Jinak se ztratí v temnotě i davu.“

Prázdný skleněný pohár symbolizuje lásku nebeskou a božskou, Svatý Grál.

Chléb v ruce je symbolem fyzické potravy a reálné potřeby.

Dále jsem se toulal mezi obrazy, až jsem opět uviděl Ježíše s modrou koulí a zlatým křížkem:

1. Královské jablko musí být z korunovačního reálného zlata.
Léčivá kouzelná hůlka

1. Božské jablko naopak průhledné jako křišťál, v němž může člověk spatřit modré Nebe i Boha (zlaté Slunce).

Bílé plátno s tváří

Krásná nebo ošklivá tvář nemusí být jen o vzhledu, ale může se v ní skrývat velké božské tajemství ukryté v nadpozemském, nebeském myšlení.

Prezident Francois Hollande

Kniha u dětské nožičky

Moudrý, dospělý a vyspělý člověk se snaží děti vést k Božství a ukázat jim cestu k Tajemství Světa.

Jedině moudrost obsažená v Knize knih bývá vedena Božskou Inspirací a doopravdy pochází od Boha – Stvořitele Světa.

Anděl Zvěstování a velká obrazárna

Jak se má vlastně odborný znalec nebo obyčejný poutník vyznat a orientovat se v tisících či miliónech obrazů (nejen v Louvru, ale i ve Světě). Když je to velké pouhé bludiště bez návodu. Stačí si vyprosit a vymodlit si u Boha svého Anděla Strážného, který prostému člověku zvěstuje tajemství a poradí správnou cestu:

„Stačí se jen dívat přes Fleur de Lis (bílou lilii).“

Vypátrání božského tajemství v knihách i s geometrickými pomůckami ještě není žádnou zárukou k úspěchu, neboť bez správného Slova, kouzelného zaříkadla nebo definice nelze objevit Božskou Inspiraci ani nebeský poklad.

Postačí k tomu pouze Láska Nebeská (modrá a průhledná) – žena v modrém plášti je dobrá sudička pro vzkříšení moudrého nového člověka.

Důležitá je správná malá oběť, hostie, zářící mince či duchovní pokrm, který nám otevře nebeský trezor a bránu, za níž se ukrývá velký nebeský poklad, božská inspirace i věčný život (tajemství nesmrtelnosti i věčného mládí).

Zlatá a modrá lahvička

O kousek dál jsem spatřil žlutou a modrou skleněnou lahvičku se zázračným slunečným a nebeským elixírem.

Žlutá a Modrá je Svatá, ale pouze ta, která je nedotknutelná a průhledná, v níž se ukrývá nejenom jediný zářivý Bůh, ale také třpytivé hvězdy symbolizující řeč a tajemství Vesmíru s nebeskou ochranou Panny Marie.

Anděl Smrti

Anděl Smrti – bůh Kronos, s kosou a přesýpacími hodinami, nezadržitelným časem vše odnáší a zůstává jen archeologie, historie a svět přírody. Díky tomu se pak z popela a temnoty může opět zrodit jedno ze čtyř dětí, které se vydávají na odlišné boží cesty po světě:

1. Zrození vojáka (oheň)
  2. Zrození cestovatele (země)
  3. Zrození vědce (vzduch)
  4. Zrození umělce (voda)

Věčný Oheň

Ať už se na Světě děje cokoliv, jestli se něco rodí nebo umírá, tak Věčný Oheň stále hoří a nikdy nezhasíná. V tom je jeho posvátná Boží Síla nesmrtelného života. Pamatujte na své Boží Velké Dílo, dokud je čas, nejenom na běžné, každodenní záležitosti.

TAJEMSTVÍ EGYPTA

Vstoupil jsem do muzejního oddělení Starověkého Egypta střeženého zlatým faraónem. A právě zde jsem objevil svato-modrou posvátnou krev a egyptské relikvie:

1. Modrá Sfinga
  2. Modrý Faraon
  3. Modrá egyptská armáda
  4. Modrý klíč – ANKH

Snad mi to pomůže otevřít bránu pyramidy a odhalit moudrost Starého Egypta, jako malý Skarabeus podpírající pouštní Slunce, které také zde v Paříži vychází a přináší nový Den i nové Světlo – svítání, rozjasnění mysli.

Stačí si pouze vybrat správné symboly ze zlatých i kamenných destiček moudrého, velkolepého a vznešeného Egypta, jehož moudrost se ukrývá v písku, přičemž jsou to pouze malá zrnka Písma Svatého.

I když slavný Starověký Egypt už je pouze malá zeď z velké významné civilizace, jejíž moudrost se však doposud neztratila a ukrývá se hluboko v pouštním písku a velmi daleko za slaným mořem.

Prošel jsem Etruskou bránou a vydal se ještě mezi etruské a před egyptské symboly. Vzdal jsem tak holt starověkému bohu a ocitl se v místnosti se zlatou korunkou a nebeským pohárem.

SVATÝ GRÁL LOUVRU – SVATÉHO HROBU

„Svatý Grál je nebeský pohár

naplněný posvátnou modrou tekutinou,

která však není reálnou vodou, ale ohněm, bránou do nebe.“

Král Slunce
Král Slunce  •  Foto: Astrotom

„Může však být spatřen člověkem s reálnou červenou krví,

a jehož nenápadná zlatá korunka je křehká jako pouhý lidský život.“

ŠESTÝ DIV PAŘÍŽE – KATEDRÁLA NOTRE DAME

(TEMPLÁŘSKÁ KARTA – ŠALAMOUNOVA LOĎ)

Nemusel jsem od Louvru jít nikam moc daleko, ale pouze se nalodit na Pařížskou loď plující po řece Seině – ke katedrále Notre Dame. Vyrazil jsem tedy na nebeskou výpravu mořem světa lidí po Velké Potopě 20. století k novým břehům.

Zastavil jsem se u zazděného temného okna a pochopil jsem, že na této francouzské mohutné lodi – Chrámu Matky Boží, není moc k vidění. Pouze velká neprůchodná temnota. Žádný velký poklad tu není naloděn ani převážen. Jedná se pouze o duchovní poklad, nebeské poselství a vzácné tajemství.

„Život je pouhé drobné sklíčko z velké barevné vitráže,

kterou prosvítí a rozjasní jenom Bůh.“

Zadíval jsem se vzhůru a spatřil Pannu Marii, Matku Boží, v jejím stříbrném šatu na Nebi uprostřed hvězd. Nechal jsem se vést hvězdou inspirací po řece Seině přes moře života až k bájnému ostrovu Sarras.

SEDMÝ DIV PAŘÍŽE – LUCEMBURSKÉ ZAHRADY

(TEMPLÁŘSKÁ KARTA – SARRAS)

Nakonec moje malá plachetnice, „Archa“, doplula k nové úrodné, zelené zemi a ztracenému ostrovu Sarras. Spatřil jsem ráj – pohodové místo uprostřed rušného velkoměsta a moře lidského života. Ostrov, kde se ukrývají nebeské poklady jako zázračný meč Escalibr, Svatý Grál a kvete tu Růže Nebeská.

Nemohl jsem ani tady zůstat věčně, a tak po příjemném odpočinku a načerpání nových životadárných sil jsem se opět vrátil do pařížských ulic a posbíral jsem pár drobných střípků Paříže:

1. Napoleon Bonaparte
  2. Johanka z Arku
  10. Nebeské kolo na náměstí Concorde
  11. Mořské Panny
  12. Malé sladké občerstvení

Až jsem se opět vrátil ke zlatonosné francouzské řece Seině osvícenou večerním Sluncem a i bez křišťálové koule jsem věděl, že celou pařížskou sedmikrásku držím pouze v jedné ruce na nebesky modré obloze. Do svého Tórského ukazovátka jsem načerpal Božskou nebeskou Inspiraci pro příští křišťálové výpravy za poznáním a pak se už s celou Paříží ponořil do hluboké hvězdné tmy.

MRAKODRAP MONTPARNASSE

(výška 210 m, počet poschodí 58 a rok vzniku 1973)

Nakonec jsem během 38 vteřin stanul na vrcholu mrakodrapu Montparnasse symbolizující řecké pohoří Parnass Apollonova chrámu a Delfské věštírny. Nad Paříží nastal soumrak a celá Paříž se ponořila do tmy, čímž se všechna světýlka rozzářila jako hvězdičky na francouzském nebi a se zlatou třpytící se Eiffelovou věží uprostřed jako Neposkvrněná Panna Marie, která převzala vládu od Boha v nočním světě.

„Věděl jsem, že Templáři to dokázali!!!“

Ukrýt poklad Šalamounova Chrámu, přičemž jsem porozuměl, že jen jedna věc je na světě důležitá. Všechno ostatní podléhá mocnému Osudu a Času.

Jakmile jsem opouštěl Paříž a cestou za tmy vzpomínal, zpracovával dojmy, tak jsem v jedné ruce držel kouzelné Tórské ukazovátko, v němž jsem ukrýval sluneční, neviditelnou energii i nebeskou sílu modré, průhledné krve. Ve druhé ruce jsem vytáhl čistou srdcovou postupku, čímž mi nezbylo nic jiného, než konstatovat všeobecnou pravdu a poslední myšlenku, že:

„Komu karty v ruce šustí, toho štěstí neopustí!“

Zpracováno v Táboře, dne 29. srpna 2018

Tomáš Vojta z Tábora

Markýz Andělů

www.atlantadia.estranky.cz

Poslední aktualizace: 2.3.2019
Autor: Astrotom

Paříž

Příspěvky z okolí XXXIV. KŘIŠŤÁLOVÉ PROROCTVÍ - sedmidivé

Francie - Place Igor Strawinsky- Fontaine Igor-Strawinsky - Stravinského fontána
Nedaleko Centre Georges Pompidou se nachází fontánu Fontaine Igor-Strawinsky. V bazénu se nachází několik pohyblivých barevných vodotrysků. Muzeum moderního umění Centre Pompidou odkaz zde: https://www.turist…
Centre Pompidou (s přesným francouzským názvem Centre national d'art et de culture Gerges-Pompidou) je kulturní centrum v Paříži. Toto centrum bylo vytvořeno v letech 1972-1977 z popudu prezidenta G. Pompidoua, po…
Hotel de Ville je krásna budova. Ide o mestskú radnicu, ktorá je sídlom parížskej správy od roku 1357. Nachádza sa v 4. obvode Paríža, neďaleko Seiny.Prvá budova radnice na tomto mieste…
Pařížská radnice Hotel de Ville de Paris je naprosto famózní budova, velký renesanční palác, zdobený 136 sochami. Byla postavena v roce 1533 na pravém břehu…
  Druhý den v Paříži:   Následující ráno nás cestou z periferie do centra Paříže doprovázel prudký déšť. Autobus zaparkoval na nejvýše položeném místě města, ve čtvrti Montmartre (Hoře Mučedníků).…
Úvod článku o této památce by mohl mít dvě podoby. Ta první by pojednávala o historii jednoho z nejkrásnějších a nejnavštěvovanějších svatostánků francouzské metropole, jejíž nejvýznamnější část se odehrávala v…
Pařížský farní kostel Saint-Germain-l'Auxerrois se pyšní dlouhou a pohnutou historií, zajímavou architekturou i „dobrou adresou“. Nachází se totiž v těsné blízkosti veleslavného Louvru, na náměs…
Někdejší purkrabství patřící k původnímu paláci francouzských králů na Ile de la Cité v centru Paříže. Buova v pozdějších letech sloužila jako vězení, kde byla za Francouzské revoluce vězněna mimo jiné i Marie Ant…
Skutečný klenot gotické architektury a pravděpodobně jedna z nejkrásnějších gotických staveb světa vůbec. Místo, kde se člověk v pokoře sklání před dokonalostí vyššího principu. Tato označení dvoupodlažní královsk…
Z námestia Place Hotel de Ville sme sa vydali celá 50 členná skupina nášho zájazdu cez most na rieke Seine k známej, pred pár dňami vyhorenej katedrále Notre Dame, ktorá leží na najväčšom…
Centrum bylo založeno v r. 1985 a má různými formami podporovat švýcarskou kulturu v Paříži, patří k němu i knihkupectví v sousedním domě. Najdete ho ve čtvrti Marais blízko Place des Vosges ve velmi zajímavé ulič…
Katedrála Notre-Dame (Chrám Matky Boží) stojí na ostrově Île de la Cité na řece Seině v Paříži. Patří mezi významné památky středověké architektury, je jedinečná hlavně svým přechodem od pozdně románské ke gotické architektuře. Věže katedrály jsou 69 m vysoké. Průčelí je bohatě zdobeno četnými sochami. Stavba katedrály byla zahájena roku 1163 (na popud biskupa Maurice de Sully) a dokončena …
Že je pařížská katedrála symbolem metropole nad Seinou i nádherou ukázkou gotického stavitelství, ví asi každý. Snad proto bude tento článek zaměřen pouze na její jednu malou část. Na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že výzdoba vstupních portálů západního průčelí patří k tomu nejzajímavějšímu a nejvýznamnějšímu, co tyto skvosty dějin architektury nabízejí. Jsou také jedním…
Ulica sv. Michala - Boulevand Saind Michele sa začína pri rieke Seine na rovnomennom námestí a ťahá sa ďalej k Luxemburským záhradám.Na tejto ulici sme počas našej krátkej návštevy boli dvakrát. Prvý deň sme tu mali rozchod, aby sme sa mohli najesť a posledný deň sme tu vlasne tiež mali rozchod v čase obeda. Na začiatku ulice nás zaujala veľká fontána siahajúca až do výšky prvé…
Toto monumentální bronzové sousoší se většinou nazývá Karel Veliký a jeho strážci, pochází z roku 1878 a jeho podobu navrhli Louis a Charles Rochetové. Nachází se před pařížskou katedrálou Notre - Dame a bylo odlito v celosvětově slavné umělecké dílně bratří Thiébautů (fonderie Thiébaut Frères). S tímto sousoším a jeho umístěním je spojeno několik zajímavostí. Uveďme si alespoň některé z nich: Slovo Leude je spojováno s éro…
Námestie s parkom René Viviani leží na druhej strane rieky Seiny, oproti katedrále Notre Dame. Námestičko je pomenované po René Vivianovi ( 1863 - 1925 ), ktorý bol francúzskym politikom a…
Francouzská metropole je bezesporu městem gotických kostelů a sv. Severin jé jedním z těch, které mají dlouhou a zajímavou historii i ne již zcela původní podobu. To však tomuto svatostánku, který najdeme v ulici Rue des Pretres-Saint-Severin (č. 1), na půvabu ani významu rozhodně nijak neubírá. Však se také kostel sv. Severina považuje za jeden z klenotů pařížské plaménkové gotiky (pozdní gotika se ve Francii označuje výra…
Je věnováno dílu Pabla Picassa, založeno bylo až v r. 1985, najdete ho ve 3. pařížském obvodu ve čtvrti Marais v zastrčené ulici Rue de Thorigny. Od r. 2009 je ale Muzeum bohužel uzavřenoz důvodu celkové rekonstru…
Takmer každý návštevník Paríža má túžbu navštíviť Louvre, o čom sme sa presvedčili pri jeho návšteve aj my. Na prvý pokus sme sa totiž do budovy Louvre ani nedostali. Zostalo nám ale tým…
Louvre (metro: Louvre) Muzeum Louvre je neproslulejším muzeem v Paříži a jeho budova sloužila dlouho dobu jako síldo panovníka. Louvre je velice rozsáhlý a dělí se na tři základní části - Sully, Denon a Richellieu…
Musée de Cluny sa nachádza v latinskej štvrti v 5.parížskom obvode.Budovy múzea sú postavené na pozostatkoch galsko-rímských kúpeľov z tretieho storočia. Rád Cluny získal staroveké termálne…
Naše cesta začala už na Teplickém vlakovém nádraží (pro mého tatínka začalo dobrodružství už tady vlakem jel naposledy před 30 lety), kde jsme se vypravili do Prahy, kde jsme měli sraz k autobusu do Paříže. Vyráželi jsme v 17h z Prahy. Cestu nějak popisovat nebudu-stejně jsem většinu prospala. Stavělo se na tzv. ,,čůrací pauzy" po 3 hodinách. Konečně ráno po rozednění jsme se probrali v Paříži. Den první  Naší první zastávkou byla nejznámější dominanta Paříže Eiffelova věž, která byla postavena v l…
Sorbonna je komplex v Pařížské latinské čtvrti. Je součástí nejstarší francouzské univerzity, která vznikla kolem roku 1160. Jméno Sorbonna je odvozeno od teologické koleje této univerzity, založené v roce 1257, která dostala své jméno podle svého zakladatele Roberta de Sorbona. V současné době je Sorbonna včleněna do Pařížské univerzity a to reformou z roku 1970.
Malý víťazný oblúk - Arc de Triomphe du Carrousel sa nachádza na jednej osi s Veľkým víťazným oblúkom a novodobým obrovským oblúkom v La Defense ( pri tom sme bohužiaľ neboli ).Od malého…
Jardin des Tuileries - alebo Tuilerie - Tuilerijská(é) záhrada(y) je verejný park v 1. parížskom obvode. Park leží medzi Námestím svornosti - Palce de al Concorde a Louvrom.Ide o park vo…
Bývalý kostel, byl přestaven do současné podoby roku 1764 a skončen byl po 26 letech, základy měl z původní baziliky. V současné době slouží jako místo pro pohřbívání významných francouzských velikánů. Výstavbu za…
5 km dlouhý Vodní kanál byl otevřen v r. 1825, původně sloužil nejen k přívodu pitné vody do Paříže, ale i k masivní Dopravě zboží a materiálu do centra Paříže. Dnes je jeho význam spíše turistický, zboží se zde a…
     Přiletěli jsme na letiště Charles de Gaulle ve čtvrtek 10. května 2012 krátce po půl jedenácté dopoledne. . Po vystoupení z letadla nejdříve návštěva turistických informací. Tady jsme si vzali mapku Paříže, k…
Paříž je hlavním městem Francie a jedno z nejkosmopolitnějších měst na světě. Leží blízko soutoku hlavní řeky Sény a Marny. V Paříží žije asi 9 180000 obyvatel. Přítomnost imigrantských skupin přispívá k pestros…