Výlet do Asie: část 1. – Singapur I

Než jsme se s přítelkyní poznali, oba jsme nezávisle na sobě projeli slušný kus světa. Ale destinací, které bychom viděli oba, bylo pomálu. A protože máme rádi Asii, rozhodli jsme se, že začneme své zážitky sjednocovat právě tam. Původně byla cesta naplánována na čtyři týdny v lednu a únoru 2012, z pracovních důvodů ale nakonec musela být o týden kratší. Nicméně trasa SingapurMalajsieČína zůstala stejná.

Z Prahy jsme letěli do Frankfurtu a odtud obřím dvoupatrovým Airbusem A380 do Singapuru. Na asijských velkoměstech se mi vždycky líbil systém metra – a Singapur není výjimkou. Kromě toho, že metro (nebo jeho alternativa) obvykle vede na letiště, nemusíte řešit tarifní pásma, dobu platnosti, přestupní, nepřestupní lístky a podobně. Prostě vyberete cílovou stanici, naházíte peníze, vezmete lístek a jedete. Koupě jízdenky tak není IQ test jako v Praze. Navíc jízdenky jsou zálohované plastové kartičky a jsou tudíž použitelné opakovaně.

Přestože už jsem nějaký ten přesun z mrazu rovnou do tropů zažil (a vždy to bylo příjemné), tady mě trochu zaskočila vlhkost, byť jsem na ní byl předem upozorňován. Za chvíli jsme byli pod nákladem zavazadel pěkně ulepení. A to jsme dorazili večer v době, kdy už se začínalo šeřit. Ubytovali jsme se v Indické čtvrti v hotelu proti obřímu nákupnímu centru U Mustafy. Následovala večeře v přilehlých uličkách, která hned nasadila pěkně vysokou laťku.

Druhý den jsme se vydali na průzkum do centra. Asi nejvíc "atrakcí" je kolem zálivu Marina Bay. Najdete tu nablýskané mrakodrapy, obří ruské kolo Singapore Flyer, okruh formule 1 nebo luxusní hotel Marina Bay Sands, který vypadá jako tři paneláky, kterým na střeše leží loď. V "lodi" je mj. bazén, z kterého je výhled na město. Pod hotelem je nákupní centrum s vodním kanálem, kde se můžete mezi obchody projet na lodičce. No jako v Benátkách :-)

Následoval přesun do mumraje v uličkách čínské čtvrti. Tam je dobře vidět kontrast mezi starou zástavbou a moderní částí. Po obědě jsme vyrazili k lanovce, která nás dopravila na ostrov Sentosa. Je sice pekelně drahá, ale zas je z ní pěkný výhled. Celý ostrov je věnován zábavě a relaxaci. Atrakcí je tu přehršel – od poklidných procházek parkem či po pláži až po adrenalinové aktivity.

Večeře  •  Foto: 2kkk2

My jsme zvolili večerní představení Songs of the Sea (něco na způsob muzikálu). Odehrává se to na pláži, písničky jsou hodně vtíravé a příběh jednoduchý, ale o to tu moc nejde. Spíše je to výhoda, pokud příliš nevládnete cizími jazyky. Důležitá je show – stříkající voda, ohňostroj, barevná světla a lasery. Standardně se věcem označovaným jako "zábavná show" snažím ze všech sil vyhýbat, ale tohle se vcelku vydařilo.

Fotky z cesty je možné prohlédnout ve fotogalerii www.podkolenka.cz.

Další díl cestopisu najdete zde.

Poslední aktualizace: 13.9.2012
Výlet do Asie: část 1. – Singapur I na mapě
Autor: 2kkk2

Příspěvky z okolí Výlet do Asie: část 1. – Singapur I

Výlet do Asie: část 2. – Singapur II
Toto je druhý díl série článků o cestě do jihovýchodní Asie. Před…
Merlion  /Mořský lev/ je národní ikonou a symbolem…
Tento zcela nově otevřený hotel v Singapuru se nachází…
      15.9. 2012 v 16h odlet z Prahy - Ruzyně.…
Singapore, letiště Changi SIN v Singapore s titulem Nejlepší letiš…
  Singapur 2. března 2008 v 17:39 Do Singapuru jsme přilétli asi ve 20…
V devatenáctém století byl ostrov považován za důležitý, protože chránil…
Součástí naší návštěvy Singapuru byla i návštěva večerního multmediálního…
Letíme směr Singapur. Původně jsme měli letět Praha, Istanbul, Bankgok, Kuala Lumpur, Singapur, Bankgok a pobytovka 5 dní na ostrove…