TURISTIKU PODPORUJÍ
61 478 turistů a cestovatelů
110 545 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 367 950,- odměny za články
Španělsko
Cestování a výlety
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Španělsko
Tipy na výlet vybrat: vše / nic
 ↓ 
Druh vybrat: vše / nic
Do přírody
Na golf
Na hory
Na kole
Se psem
Vinařská turistika
Za gastronomií
Za kulturou
Za sportem
Náročnost vybrat: vše / nic
Pro zdatnější
Romantika
Rodina s dětmi
Délka vybrat: vše / nic
Vycházka - půldenní
Celodenní výlet
Putování (více dnů)
Turistické cíle vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava vybrat: vše / nic
Autobusová zastávka
ŽST
Letiště
Žel. stanice
Města, obce, vesnice vybrat: vše / nic
Vesnice
Městečko
Město
Osada
Samota
Městská část
Hlavní město
Přístav
Místní část
Náměstí
Ulice
Městys
Ostatní vybrat: vše / nic
Bivak
Hraniční přechod
Infocentrum
Nordic walking point
Ostatní
Turistická známka
WebKamera
Zajímavost
Památky a muzea vybrat: vše / nic
Hrad
Zámek
Zřícenina
Trosky
Kaple
Klášter
Pomník
Kříž
Chata
Muzeum
Bouda
Kostel
Památník
Měšťanský dům
Salaš, koliba
Letohrad
Farma
Hřebčín
Zámeček
Tvrz
Skanzen
Hradiště
Rotunda
Statek
Dům, budova
Chrám
Hřbitov
Hradby
Lapidárium
Kašna
Socha
Boží muka
Hrádek
Panský dvůr
Rychta
Pevnost, opevnění
Radnice
Drobné památky
Mešita
Synagoga
Příroda vybrat: vše / nic
Hora
Kopec
Štít
Vrchol
Jezero
Potok
Pleso
Rybník
Vodopád
Propast
Minerální pramen
Jeskyně
Krasový útvar
Údolí
Skalní útvar
Jezírko
Řeka
Říčka
Pohoří
Údolí, dolina
Kaňon
Sedlo
Travertíny
Planina
Hřeben
Louka
Pramen
Kámen
Zahrada
Rašeliniště
Slatě
Památný strom
Přírodní park
Ostrov
Sopka
Pobřeží
Poušť
Park
Rokle
Přírodní památka
Vodní nádrž
Studánka
Soutěska
Tůň
Pláž
Poloostrov
Bažina, mokřady
Sport a rekreace vybrat: vše / nic
Lázně
Rekreační oblast
Koňská stezka
Aquapark
Letovisko
Koupaliště
Ledovec
Ski areál
Golf
Půjčovna lodí
Cyklo bar - hospůdka
Cyklo shop - servis
Potápění
Zábava, atrakce
Půjčovna kol
Vinařský cíl
Technické zajímavosti vybrat: vše / nic
Důl, štola, šachta
Elektrárna
Jez
Lanovka
Mlýn
Most
Přehrada
Rozhledna
Technická památka
Zvonice
Výletní místa a parky vybrat: vše / nic
CHKO
Chodník, naučná stezka
Národní park
Odpočinkové místo
Orientační bod
Poutní místo
Rezervace
Rozcestí
Turistická trasa
Turistické destinace
Vyhlídka
Výletní místo
ZOO a botanické zahrady vybrat: vše / nic
Arboretum
Botanická zahrada
ZOO
Trasy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Typ vybrat: vše / nic
Autem
Balónem
Běžecká trasa
Běžky
Cyklotrasa
Golf
In line brusle
Pěší trasa
Po vodě
Ski areál
Náročnost vybrat: vše / nic
Malá náročnost
Střední náročnost
Velká náročnost
Cestopisy vybrat: vše / nic
Tipy a novinky vybrat: vše / nic
Rady a tipy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava
Jídlo a ubytování
Ostatní
Peníze a ceny
Práce a život
Zdraví a bezpečnost
Moje dovolená vybrat: vše / nic
 ↓ 
Kdy jsme jeli vybrat: vše / nic
Jaro
Léto
Podzim
Zima
Délka dovolené vybrat: vše / nic
Méně než 1 týden (do 6 dní)
1 týden (7-9 dní)
Delší než 1 týden (10-12 dní)
2 týdny a více (13 a více dní)
S kým vybrat: vše / nic
Rodina s dětmi do 5-ti let
Rodina s dětmi do 10-ti let
Rodina s dětmi 10-18 let
S partnerem
S přáteli
Typ vybrat: vše / nic
Pobyt
Aktivní dovolená
Poznávací dovolená
Eurovíkend
Plavba
Prodloužený víkend
Zaměření vybrat: vše / nic
K moři
Na lyže
Za zábavou a poznáním
Do přírody
Na hory
Cyklo
Se psem
Na vodu
Aerobic
Golf
Wellness
Potápění
Za kulturou
Zábavné parky
Aquaparky
Gastronomie
Jak jsme jeli vybrat: vše / nic
Autem
Autobusem
Letadlem
Lodí
Jinak
Jak a kde jsme bydleli vybrat: vše / nic
Dům / rekreační objekt
Kemp
Apartmán
Hotel / Penzion
Stravování na dovolené vybrat: vše / nic
Vlastní
Snídaně
Večeře
Polopenze
Plná penze
All Inclusive
Ultra all inclusive
Fotogalerie vybrat: vše / nic
zobrazit výsledky
Změnit oblast
Vyhledat oblast:

Vlakem do Španělska a Maroka 7 a 8 den

Cestopisy

Fotografie (6)  • Foto: petrkl

Poslední dva dny už píšu dohromady, protože jsem je v podstatě strávil ve vlaku cestou domů. Jelikož přes Francii potřebuji k vlakům TGV místenky a protože jsem nevěděl, kdy se přesně budu vracet, používal jsem výhradně regionálních vlaků TER.

Ráno jsem po nedospané noci vyrazil v půl šesté na nádraží Sants v Barceloně. Pěšky to nebylo daleko, a na recepci mi akorát vrátili kauci 20 EUR za klíč. Jinak platba proběhla automaticky přes kreditní kartu.

Podle webových stránek německých drah měl jet osobní vlak do Cerbére (pohraniční francouzská stanice) v 6. 30, ale u tohoto vlaku byla cílová stanice Figueras a ani strojvedoucí nic nevěděl o tom, že by měl pak pokračovat dále. Podle vývěsných jízdních řádů jsem zjistil, že další vlak jede v 7.05 a tentokrát skutečně až do Cerbére a dokonce stíhám původně plánovaný přípoj.

Foto: petrkl

Vlak jede relativně pomalu klikatící se tratí, a cestou bereme ředu lidí s věcmi na koupání, které vyjíždějí na pláže dále od Barcelony. Vlák jede údolím, Hory nebo lépe řečeno 400 – 500 m vysoké kopce nás dělí od pobřeží, které je místy vzdáleno až 30 km od trati. Staví se tu nová vysokorychlostní trať, ale bude v provozu asi až za 2 – 3 roky. Pak by měli vlaky TGV jezdit až do Barcelony bez přestupu.

Stavíme mimo jiné v Gironě a Figueras, kam asi před půl hodinou dorazil ten předchozí vlak a pak už se tratí plnou tunelů přiblížíme k pobřeži. Poslední španělská stanice Port Bou, odkud vedou koleje obou rozchodů do tunelu za kterým už následuje stanice Cerbére. Schöngen neschöngen, čeká nás kontrola pasů a přestup na normálně rozchodnou jednotku TER do Perpignanu. Ještě chvíli se můžeme kochat na pohledy na zátoky s vesničkami v kopcích nad mořem a asi za půl hodiny zastavujeme ve výše zmiňované stanici. Přestupuji na další regionální vlak do Narbonne. Krajina je už rovinatá kolem trati a mijíme několik slaných jezer v blízkosti Lyonského zálivu.

Foto: petrkl

V Narbonne zjišťuji, že téměř všechny vlaky kamkoliv mají zpoždění a to až jednu hodinu, včetně toho mého. Pod obrazovkou s odjezdy běží text, který jsem přeložil něco jako v tom smyslu omlouváme se za zpoždění, je pátek. Jak by na tohle asi reagovali klienti Českých drah? Jestli se hrozby vyplní, tak mám problém, protože v Avignonu nestihnu přípoj.

Naštěstí u mého vlaku se snižuje zpoždění asi na 20 minut, což je pozitivní a já nestane-li se nic mimořádného stihnu přípoje dál. Jedeme přes Béziers a Adge a dále po úzkém pobřežním pásu lemovaným z jedné strany Středozemním mořem a s druhé jezerem Thau. Vlak pokračuje přes Montpellier a Nímes do Avignonu. Původně jsem se chtěl podívat k mostu, ale bohužel doba čekání se zkrátila na asi 30 minut, a to bych nestihl, tak se spokojím z průzkumem okolí nádraží Avignon ville. Další delší cesta mě dostane do Lyonu. Cestou stavíme na malém nádražíčku s povědomým názvem Chateau neuf du Pape. Tak odsud se k nám dostávají ta drahá vína. Začalo docela dost pršet,což vydrželo celý den a skoro celou noc. Trať sleduje řeku Rhonu a po dvou hodinách přijíždíme do Lyonu. Tady stíhám v rychlém občerstvení meníčko s hamburgerem a mířím na nástupiště k vlaku směr Genéve.

Foto: petrkl

Stmívá se a já si myslel, že budu spát. Chyba lávky, průvodčí mě upozorňuje, že Bellegarde se vlak dělí a já sedím v té části do Chamonix a tedy si musím přestoupit příští stanici do přední části soupravy. Jenže první zastávka je za půl hodiny a já tudíž stojím u dveří a čekám až budu moci přeběhnout. (a se mnou několik dalších desítek lidí). V Ženevě na nás čeká opět pasová kontrola, ale policisté vidíce mojí kšiltovku, kterou jsem si pořídil ve Španělsku s vlajkou a názvem státu mi salutují se slovy Á Espaňa, willkomen in Schweiz.

Další cesta IC vlakem do Oltenu je příjemná a tady musím okolo půl jedné v noci přestoupit na další vlak do Baselu. Jestli jste někde četli o švýcarském dopravním systému, úžasných a čistých vlacích tak tady na to prosím zapomeňte. Marně se snažím najít čtyřsedačku, kde by nebyly stohy poházených novin na zemi, plechovek a láhví od piva a na některých místech i zbytků jídla, které již jednou bylo snědeno. Něco takového jsem neviděl snad ani na našich drahách.

Foto: petrkl

Protože se mi nechce sedět 4 hodiny na Basilejském nádraží, které je sice otevřeno celou noc, ale potuluje se tu spousta individuí, které tu i spí v různých koutech za tichého mlčení policie, sedám si do místních vlaků, které jezdí po 2 hodinách vždy jen ze soboty na neděli a vozí mládež z diskoték. Vlaková četa ve složení 2 průvodčí a dva strážci pořádku nachytají sem tam i nějakého toho černého pasažéra. Po obratu do Gelterkindenu a Delémontu vystupuji opět v Basileji a přecházím na francouzské nástupiště k vlaku TER 200 (jezdí až 200 km rychlostí) do Métz.

Foto: petrkl

Usínám po probdělé noci. Venku stejně ještě prší. V městě Metz přestupuji na vlak do Luxembourgu. Možná si říkáte proč taková zajížďka, ale mám ještě jeden volný den na Interrailu, tak proč to nevyužít. Počasí je pořád špatné, tak v Luxembourgu jen prozkoumám blízké okolí nádraží a pokračuji do Koblenze. Za hranicí následuje….kontrola pasů německou policií. Jeden místní cestující se zlobí, proč musí ukazovat doklady. Do Koblenze vede krásná trať podél Mosely (s vinicemi na místních svazích) a po přestupu tato scenérie pokračuje kolem Rýna až na předměstí Franfurtu. Tato oblast je tak nádherná, že slouží k samostatným výletům, ale jakmile někdy jedu kolem, nenechám si tuto cestu nikdy ujít. Opět jsem se bál Ostrého přestupu ve Franfurtu, což mi ukázal německý vyhledavač, ale ve vlaku jsem z vlakového průvodce zjistil, že mám vystoupit na letišti a spoj v klidu zvládnu.

Další přestup mě čeká v Lipsku a potřebuji ho stihnout, kvůli vlaku do Drážďan a přestupu na poslední spoj do Čech. Jak jedeme skoro na čas, tak před Lipskem je výluka a my čekáme na protijedoucí vlaky. No jentaktak ale stíhám. Vlak do Drážďan mě překvapuje svou rychlostí, nekteré úseky jedeme kolem 200 km/h. Dál už mě čekají jen přestupy v Drážďanech, Bad Schandau a Děčíně.

Celá tato cesta se dá pořídit za 179 EUR (pětidenní jízdenka Interrail Global pass) a dále ceny místenek. Na vlaky AVE jsou 10 EUR, Alcatría 2,5 EUR, TGV podle vzdálenosti od 1,2 do 3,8 EUR (delší cestu jsem TGV nejel) vlaky ve Švýcarsku a Německu jsou bez příplatků. Všechny spoje jsem nakonec stihnul, takže nemuselo dojít k žádné improvizaci. Doporučuji všem dobrodruhům.

Poslední aktualizace: 11.12.2011
Autor: petrkl
Kvalita příspěvku:    
Hodnotit kvalitu příspěvku
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat

Španělsko