Víkendový zájezd do Paříže - R E T R O!

V r. 1991 jsem uviděla vyvěšenou nabídku víkendového zájezdu z Rumburku na 3 dny do Paříže. Bylo to v červnu a tak mě to zlákalo, neboť začátkem roku zemřel manžel a s dcerkou, které bylo v té době 14 let, jsem si říkala, že bychom přišly na jiné myšlenky a viděly také kus jiného světa. Určitě jí tím také udělám radost…

A tak jsem nás přihlásila…

Odjezd byl stanoven na pátek s příslušným stravovacím a finančním vybavením. Noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli jsme strávili všichni jízdou v autobuse.

První naší zastávkou bylo město Norimberk, který je pro milovníky historie pravým rájem. Ovšem čas byl omezený, tak jsme ho takřka „prolétli“, ale i přesto jsme z něj viděli dost, aby to v nás zanechalo krásnou vzpomínku.

Náš průvodce, který se vyznačoval vyšší postavou s bílou čepičkou na hlavě, abychom ho měli stále „v merku“, nás zavedl do ulice, kde byl jeden obchod vedle druhého s markýzami nad výlohou a před nimi hrál historický dudáček ve skotském kroji. Před sebou na zemi měl kazetu na případný bakšiš…Chvíli jsme postáli a poslouchali pro nás tuto neobvyklou hudbu. Bylo to hezké. Dál jsme pokračovali k domu z červeného pískovce (Nassauer Haus), jenž byl nejstarším zachovalým šlechtickým palácem, původně postaveném jako obranná a zároveň i obytná věž. Dnešní podobu má z let 1422 – 1433 a nalézá se v ní muzeum historie Norimberku.

Pokračovali jsme ke kostelu Panny Marie s orlojem (Männleinlaufen), který byl umístěný v arkýři ve štítu kostela. Byla to zajímavá a moc hezká podívaná. Kostel se nachází na náměstí Hauptmarkt. Založen byl v r. 1355 římským císařem a českým králem Karlem IV. Měly zde být původně uloženy říšské korunovační klenoty, které ale byly nakonec uloženy na hradě Karlštejn. Až teprve v r. 1424 za Zikmundovy vlády klenoty byly uloženy v Norimberku v kostele Sv. Ducha. Později zase jinde…

Orloj v kostele Panny Marie nechali na památku Karla IV. vyrobit v 16. století měšťané. Byla to upomínka na Zlatou bulu Karla IV. z r. 1356, kdy se mezi jiným také určovalo to, že každý nově zvolený římský král, musí svolat říšský sněm do Norimberku. Orloj vyhotovil v r. 1509 hodinář Jörg Heuss a figury na něm Sebastian Lindenast st.

Dále jsme pokračovali k rodnému domu významného umělce Albrechta Dürrera, jenž je významnou památkou Starého města.%

Poslední aktualizace: 10.3.2015
Víkendový zájezd do Paříže - R E T R O! na mapě
Autor: Bruklin

Příspěvky z okolí Víkendový zájezd do Paříže - R E T R O!

Fontenay
Opatství ve Fontenay založil v roce 1118 sv. Bernard. Klášter vzal za…
Paříž 2013 Po docela náročné operaci jsem se rozhodla udělat si …
Hrob Jima Douglase Morrisona (8. prosinec 1943 – 3. Červenec 1971) se…
Nevšední zážitek! Muzeum najdete v nemocnici sv. Ludvíka (Hôpital St-Louis…
Nemocnici najdete v 10. pařížském obvodě v blízkosti place de la…
5 km dlouhý Vodní kanál byl otevřen v r. 1825, původně sloužil nejen k…
     Přiletěli jsme na letiště Charles de Gaulle ve čtvrtek 10. května…
Páté největší nádraží v Paříži, otevřeno v r. 1849. Spojuje Paříž s…
O Disneylandu slyšel snad každý a spousta lidí v něm už byla. My jsme vyzkoušeli ten v Paříži. Chtěli jsme ho srovnat s ostatníma…
Bazilika Sacre Coeur se nachází v Paříži na kopci zvaném Montmartre…
Montmartre (v českém překladu Hora mučedníků) je kopec v Paříži a také…
Bazilika Sacré-Cœur (kostel Nejsvětějšího srdce Ježíšova) je římskokatolický kostel na Návrší Montmartre, což je nejvyšší místo v…
Byť v Paríži a nenavštíviť uličku umelcov Montmertre, to akoby st…
Centre Pompidou (s přesným francouzským názvem Centre national d'art et de…
Paříž je hlavním městem Francie a jedno z nejkosmopolitnějších měst na…
Moulin rouge (Červený mlýn) je známý francouzský kabaret, který se nachází…
  Druhý den v Paříži:   Následující ráno nás cestou z periferie do…
Na Letiště Charlese de Gaulla (CDG) jsme přiletěli z Prahy a pak dále pokr…
Naše cesta začala už na Teplickém vlakovém nádraží (pro mého tatínka začalo dobrodružství už tady vlakem jel naposledy před 30 lety), kde jsme se vypravili do Prahy, kde jsme…
Katedrála Notre-Dame (Chrám Matky Boží) stojí na ostrově Île de la Cité na řece Seině v Paříži. Patří mezi významné památky středověké ar…