Treking kolem Annapurem a safari v Indii

Po přečtení několika cestopisů po Indii a Nepálu jsme se s kamarádkou rozhodly podniknout tuto velkolepou cestu po vlastní trase. Po oběhnutí všech nezbytných formalit jsme se konečně mohly vydat na naší cestu snů, v Indii jsme hlavně chtěly navštívít, co nejvíce národních parků a jít po stopách tygrů indických, v Nepálu jsme si chtěly vyzkoušet treking kolem Annapurem o kterém jsme od hodně cestovatelů slyšely, že je jedinečný. Na naší vysněnou cestu po národních parcích v Indii a trekingu kolem Annapurem jsme měly měsíc a půl a tak jsem se rozhodly, že jediná vhodná varianta jak zvládnout dohromady Indii a Nepál je, že poletíme letecky z Prahy do Dillí.

Po přistání v Dillí jsme si na ulici sehnaly rikšu a jely do našeho prvního hotelu nedaleko centra. Hned následující den jsme se vydaly za památkami do Starého a Nového Dillí. Večer jsme se posadily u čaje a plánovaly naší trasu po národních parcích v Indii. Po prostudování jsme se rozhodly, že nejbližším národním parkem od Dillí je národní park Corbett, po ubytování v lodge jsme absolvovali slonní safari v rezervaci – tento nezapomenutelný zážitek opravdu doporučuju všem, kteří milují zvířata a přírodu. Hned druhý den jsme se vydaly s průvodcem na další slonní a tygří safari do džungle Kumaon, kde jsme také viděly hojná stáda různé divoké zvěře. V NP Corbett jsme strávili celkem 7 dní, pro obě to byl ten nejúžasnější zážitek jaký jsme kdy zažily, v NP Corbett jsme viděli všechnu divokou zvěř za kterou jsme do Indie přijely. Náš průvodce, kterého jsme si najaly byl výborný, velice dobře znal místní poměry a dokázal nás vzít na místa, odkud jsme mohli pozorovat například tygra indického, hojná stáda slonů, jeleny Sambar a další asijsou zvěř.Z národního parku jsme jely na návštěvu dalšího národního parku Ranthambore, kde jsme chtěly navštívít ranthambhorskou pevnost, tyčící se nad přírodní rezervací. V tomto národním parku jsme strávily 2 dny, po doporučení od místních průvodců jsme se vydaly do ptačí rezervace Bharatpur, říká se, že je zde největšíkoncentrace ptáků v celé Asii, v náš prospěch se opravdu nemýlili. I pokud se jako my nezajímáte o ornitologii, ptačí rezervace Bharatpur Vás okouzlí a stojí za to ji navštívit.Po dalších pár dní strávených v národním parku se rozhodujeme navštívít Agru a tajemný Tádž Mahal, v Agře jsme byly jen několik málo dní a už jsme se těšili do tygří rezervace v NP Bandhvgarh a nedalekého národního parku Kanha, kde jsme byly dalších několik dní na safari. Po absolvování několika safari v indických národních parcích jsme se museli přesunout nejrychlejší cestou z Indie do Nepálu, abychom ještě stihli nás vysněný treking kolem Annapurem. Z Dillí jsme přeletěly místní leteckou společností za pár rupií do hlavního města nepálského království– Káthmandú. Po příletu jsem se ubytovaly ve 3* hotelu v centru a hned druhý den se vydaly na prohlídku města, který se dnes skládá ze tří kdysi samostatných královských měst: Káthmándú, Pátan a Bhaktapur, nejvíce nás okouzlilo historické město Bhaktapur, které je velmi zachovalé a nijak zvlášť narušené moderním světem. Další den vyrazily na vysněný trek kolem Annapurem, nejdříve jsme jely do města Pokhara, kde jsme se ubytovaly a navštívily několik důležitých míst jako chrám Bindebasini, který nás velice uchvátil, vodopády Devi´s a jezero Fewa. Hned druhý den nato jsme odjely do Nayapul a zahájily trek do krásného města Tikhe Dhunga. Další den nás čekal trek přes kamenné schodiště, do vesnice Magar v Ulleri (2070 m.), kde jsme se naobědvaly v přijemné hospůdce a pokračovaly velmi příjemnou cestou přes dubové a rododendronové háje až do Nangethanti, dnešní trek jsme zakončily ve vesnici Ghorepani (2850m), kde jsme se ubytovaly v přijemném velmi rodinném penzionu abychom si odpočinuly na zítřejší výšlap na kopec Poon Hill, kde by měl být překrásný výhled na Himaláje a to jsme si nemohly nechat ujít. Když jsme vyšly na kopec otevřel se před námi překrásný, ničím nerušený pohled na masiv, udělaly jsme několik fotek a pokračovaly dál v naší cestě do vesnice Tadapani s nadmořskou výškou (2540 m.) Při plánování dalšího treku kolem Annapurem jsme se rozhodly, že zvolíme trasu do vesnice Tadapani, kde má být nedaleko vesnička Ghandrung , která je obydlím malé etnické skupiny Gurung, kteří mají svůj dialekt, typickou kulturu, životní styl a kde je zároveň nejsnažší spojení do Pokhary nebo Káthmándú. Ve vesnici jsme jednu noc přespaly a na další den si koupily jízdenku do Káthmándú. Z vesničky odjíždíme spolu s několika místními v přeplněném autobusu a loučíme s touto překrásnou krajinou. Po příjezdu do Káthmándú jsme se vyčerpány z treku ubytovaly v našem oblíbeném hotelu a následující den, který je bohužel pro nás posledním, navštívíly posvátnou řeku Bagmati, kterou jsme předtím nestihly.

Následující den ráno pospícháme rikšou, aby nás odvezl na letiště a my stihly svůj let do Prahy. Se spokojeností můžu říct, že splněný sen po indických národních parcích a treky v Nepálu se nám vyplnil a my se vracíme spokojeny domů.

Poslední aktualizace: 29.8.2008
Treking kolem Annapurem a safari v Indii na mapě

Příspěvky z okolí Treking kolem Annapurem a safari v Indii

Stávkování s maoisty
„A maoisty už jsi potkal?" ptá se mě Babu, 23-letý mladík ve ztemnělé…
Metropole Nepálu Káthmandú se nachází ve středním Nepálu, 90 km od indických hranic. Leží ve stejnojmenném úrodném údolí, které je…
Káthmándú bylo naší základnou před trekem přes tři…
Kathmandu, Nepal Dostal jsem se tam více méně náhodou na mé cestě kolem světa. Neměl jsem v úmyslu trekovat a kdyby tak na to…
Letiště Tribhuvan (KTM) spadá pod město Kathm…