Singapur

SINGAPUR

Do Singapuru jsme přijeli z malajského Johor Bahru autobusem (2,5 R/ osoba). Autobusy jezdí směrem do Singapuru i zpět nepřetržitě celý den. Autobus zastaví na hranicích, kde projdete kontrolou dokladů a zavazadel. Pak pokračujete až do centra Singapuru. My jsme v Singapuru strávili, i s cestami tam a zpět, tři dny. Na prohlídku města to bohatě stačí.

Sehnat ve městě ubytování, v přijatelné ceně, nebylo jednoduché. Nechtěli jsme bydlet moc daleko od autobusového nádraží, a proto jsme nakonec dali na radu průvodce a vybrali si hostel v podstatě v centru. Nebyl nic moc, ale na přespání se to vydržet dalo. Pokoj měl okno, s výhledem do zdi protější budovy a sprchu, záchod byl kousek dál na chodbě. Zaplatili jsme 48 singapurských dolarů za noc.

Za podívání určitě stojí jednotlivé čtvrti Singapuru, kterými je ostatně město proslulé. Prohlídky nechte na pozdější dopoledne nebo na odpoledne, ráno tu není tak živo. Každá z mnoha singapurských čtvrtí je něčím výjimečná a jejich atmosféra na vás určitě zapůsobí. Všude najdete velké množství typických krámků s produkty všeho druhy, restaurace, památky- kostely, mešity, pagody, muzea apod. Budete se tu cítit téměř jako v Číně, Indii nebo Saudské Arábii, ale tak nějak bezpečněji a více v „civilizaci", na kterou jsme v Evropě zvyklí. Ne nadarmo je Singapur označován za jedno z nejbezpečnějších míst světa.

Chinatown je označením pro místo podél jižní části singapurské řeky, tak jak ho vyčlenil pro čínské imigranty sir Stamford Raffles, v první polovině 19. století. Najdete tu mnoho trhů, největší z nich Lau Pa Sat, umístěný v obrovské hale, pocházející z viktoriánského období, chrámů, muzeí, krámků a restaurací. Dají se tu dobře nakoupit nejrůznější suvenýry, stejně jako na ostatních místech. Ceny jsou vyšší než v Malajsii, smlouvat se moc nedá.

Little India je další částí Singapuru, s nepřeberným množstvím obchůdků s látkami, šátky, oblečením a samozřejmě s pestrou nabídkou typického indického jídla. V arabské čtvrti najdete vedle restaurací obchody s koberci, mešity a mnoho dalšího. Ve všech čtvrtích se konají pravidelně v průběhu celého roku oslavy nejrůznějších svátků a festivaly jednotlivých zemí. Upozorňují na ně také reklamy vyvěšené všude po městě.

Dalším místem, které určitě stojí za to vidět, a kterému se ani při nejlepší vůli nevyhnete, je Orchard Road. Hlavní třída plná obchodních center, restaurací, bank, směnáren a kanceláří, zaplněná lidmi ve dne v noci. Jsou tu také turistické informace. Nevynechejte ani botanickou zahradu, jejíž součástí je i zahrada s několika tisíci druhy orchidejí. Za podívání stojí i oblast Marina Square se čtrnáct metrů vysokou fontánou, St. Andrew´s Cathedral, z poloviny 19. století, typická ukázka anglické gotické architektury, luxusní Raffles Hotel nebo zajímavě architektonicky řešené divadlo Esplanade. Odtud je to už jen kousek k obchodní čtvrti, známé z fotek a pohlednic. Vedle mrakodrapů, které jsou sídlem většinou bank, je tu na břehu řeky postavena také socha symbolu Singapuru, lva. Ten je zpodobněn napůl jako lev a napůl jako ryba, ta vyjadřuje úplné počátky vzniku města, jako rybářské vesnice. Odtud je to kousek také k parlamentu a soudu.

Všechna místa jsou zajímavá jak ve dne, tak i v noci. Hlavně kvůli krásně osvětleným výškovým budovám zažijete neopakovatelnou atmosféru. Strach mít určitě nebudete. Neviděli jsme sice žádného policistu, ale vzhledem k vysokým trestům za cokoli, se všichni chovají podle pravidel, včetně přecházení přes přechody nebo odhazování odpadků pouze do košů k tomu určených.
Singapur na nás působil mnohem uhlazeněji než sousední Malajsie nebo Thajsko, o Kambodži nebo Indonésii ani nemluvě. Bylo tu čisto, všichni mluví anglicky, chvílemi si připadáte jako v Evropě. Žijí tady lidé snad ze všech koutů světa, rozdíly mezi nimi, v životní úrovni, jsou obrovské. Pro milovníky moderní architektury a rušného života je Singapur ideální. Pro nás bylo fajn se sem na pár dní podívat, ale rádi jsme se vraceli zpátky do Malajsie, kde je život jakoby pestřejší a ne tak sterilní a nadiktovaný jako v Singapuru.

Poslední aktualizace: 20.5.2009
Singapur na mapě
Autor: pavlinka

Příspěvky z okolí Singapur

Okruh jihovýchodní Asií Singapur,Malajsie,Thajsko,Kambodža
Letíme směr Singapur. Původně jsme měli letět Praha, Istanbul, Bankgok, Kuala Lumpur, Singapur, Bankgok a pobytovka 5 dní na ostrove…
  Singapur 2. března 2008 v 17:39 Do Singapuru jsme přilétli asi ve 20…
      15.9. 2012 v 16h odlet z Prahy - Ruzyně.…
Než jsme se s přítelkyní poznali, oba jsme nezávisle na sobě proj…
Merlion  /Mořský lev/ je národní ikonou a symbolem…
Toto je druhý díl série článků o cestě do jihovýchodní Asie. Před…
Singapore, letiště Changi SIN v Singapore s titulem Nejlepší letiš…
Tento zcela nově otevřený hotel v Singapuru se nachází…
Letiště Seletar (XSP) spadá pod město Singapor…