Moje oblíbené
Cestování do Řecka 2023 Letenky Řecko od 655 Kč Ubytování Řecko  Mapa Řecko
Řecko je země ležící v jižní Evropě na Balkánském poloostrově. Hlavním městem Řecka jsou Atény. Mezi další turisticky zajímavá města a oblasti patří např.: PlataniasKefalonieZakynthosSoluň. Řecko má přibližně 11 mil. obyvatel.
Oblíbené destinace
 > Athény   > Korfu  > Zakynthos  > Kréta  > Rhodos  > Lefkada  > Kós
Příspěvky z Řecka od zkušených turistů a cestovatelů  (339)
   Tipy na výlet (6)     Turistické cíle (294)     Trasy (6)     Cestopisy (19)    Fotogalerie (3)

Putování po Korfu: Objevte pozemský ráj

Logas
Logas  •  Fotografie (7)  • Foto: Melinda90
Kassiopi
Kassiopi  •  Foto: Melinda90

Ostrov Korfu si zamilovali návštěvníci z celého světa. Jeho krása a nevšednost učarovala třeba Alžbětě Rakouské – přezdívané Sisi, britské královské rodině, mnohým hollywoodským hercům, z nichž můžeme jmenovat například Johnnyho Deppa nebo známým kapelám a zpěvákům, mezi které patří třeba skupina Pink Floyd. Ale ostrov učaruje každému, kdo jej alespoň jednou v životě navštíví. Jeho rozmanitost, krása a individualita vám jednoduše nedá spát. My se sem letos vydali již potřetí a tentokrát jsme si dali za cíl projet Korfu od severu na jih a zpět. Informace o nejkrásnějších místech a plážích ostrova jsou součástí následujících řádků.

Sever s nejkrásnějšími západy slunce

Naše cesta začínala na severním výběžku ostrova, konkrétně v oblíbeném letovisku Sidari. Sidari je známé díky svým pískovcovým útvarům a tajemnému Kanálu lásky, s nímž je spojena řada legend. Ta nejznámější říká, že dívka, která kanálem proplave, získá na celý život srdce svého milého. Někteří delegáti si ovšem tuto legendu upravují a tvrdí, že dívka, která pískovcovým tunelem proplave, si z dovolené přiveze pořádný suvenýr ve formě miminka. Risknete to?

Kousek od Sidari naleznete nejsevernější cíp ostrova – mys Drastis, ke kterému se dostanete cestou z vesničky Perouládes. Před vámi se rozevře malá útulná zátoka obklopená pískovcovými útvary bělavé barvy. K mysu doporučujeme vyrazit ve večerních hodinách. Pokud tak učiníte, naskytne se vám jedinečná podívaná. U pláže Logas, v jejíž těsné blízkosti se nachází luxusní restaurace 7th Heaven Café s prosklenou lávkou, totiž můžete obdivovat nejkrásnější západy slunce na celém ostrově. Na tuto magickou chvíli se tedy vyplatí počkat.

Severozápad – to je zdvojená pláž Porto Timoni a Paleokastritsa

Na severozápadě ostrova můžete obdivovat hned několik rarit a hříček přírody. Jednou z nich je třeba dvojitá pláž Porto Timoni, kterou naleznete nedaleko letoviska Afionas. Pokud nejste vybavení kvalitní obuví, návštěvu pláže příliš nedoporučuji. Vede k ní totiž zhruba půl hodinová strmá procházka skalisky, kterou zvládnou absolvovat jen ti nejodvážnější. Výsledek ovšem stojí za to! Vybrat si můžete, zda své tělo svlažíte v oblázkové nebo napůl písčité zátoce, kterou lemují obří skaliska a všudypřítomná zeleň. Od Porto Timoni se směrem na sever dostanete k vyhlášené Paleokastritse.

O zátoce Paleokastritsa ví takřka každý, kdo ostrov plánuje navštívit. Tato přenádherná zátoka, jež je lemována bělavými skalními masivy představuje jeden z nejnavštěvovanějších cílů ostrova. Tyrkysové moře a bujná zeleň ve vás vyvolají vzpomínky na bájná místa z pohádek, na kterých jsme se chtěli jako malí jednou ocitnout. Bohužel ani Paleokastritsa však nebyla uchráněna turismu, který stojí za vznikem megalomanských hotelů a velkého množství restaurací.

Pokud si chcete vychutnat severozápad ostrova ve své ryzí a původní podobě, navštivte vesničku Liapades, nacházející se kousek od zmiňované Paleokastritsy. Přírodní ráz KRAJINY je snad ještě malebnější, než v oblíbené Paleokastritse, v Liapades je navíc klid a minimum obřích hotelových komplexů. Za návštěvu jistě stojí stejnojmenná pláž, ale I sousední Rovinia, k níž ale není jednoduché dostat se.

Samotné srdce ostrova potěší (nejen) nudisty

Budete-li z Liapades pokračovat stále na sever, dostanete se k letoviskům Ermones a Glyfada. Mezi nimi je ukryta překrásná písečná pláž Mirtiotissa, jež je neoficiální, avšak nejznámější nudistickou pláží na ostrově. K Mirtiotisse vede strmá cesta, která je lemována několika tavernami a bary. Na pláži se nacházejí sprchy I toalety. Barva moře vás zcela pohltí a donutí přemýšlet, zda jde skutečně o realitu či sen.

Jakmile vás Mirtiotissa omrzí, vydejte se na sever do letoviska Glyfada. Zde si přijdou na své zejména milovníci dlouhých a písčitých pláží. Těch je zde opravdu nespočet. Letovisko je tudíž vhodné zejména pro rodiny s dětmi nebo osoby se sníženou pohyblivostí. Mírné vstupy do moře a dlouhé pobřeží s množstvím barů a taverniček zaujme velké i malé.

Jih ostrova osloví teenagery a milovníky písčitých pláží

Samotný jih ostrova Korfu je tvořen převážně pískovcovými masivy a písečnými plážemi s průzračným mořem. Žádný extra podmořský život zde ale nečekejte. Za tím se vyplatí vyrazit na zmiňovaný sever. Mladí a neklidní cestovatelé by jistě neměli opomenout návštěvu letoviska Kávos, které nikdy nespí. Ulice plné barů, tetovacích salonů, taveren a diskoték žijí ve dne v noci. Pokud tuto zábavu nevyhledáváte, doporučuji se letovisku vyhnout a zamířit na jižní cíp ostrova k mysu Asprokavos a pláži Arkoudilas.

Mys Asprokavos je nejjižnější cíp celého ostrova a jsou z něj překrásné výhledy na protější Albánii a zejména pevninské Řecko. Pod mysem se nachází písečná pláž Arkoudilas, která představuje kus člověkem a turismem nedotknuté přírody. Na samém začátku pláže naleznete menší parkoviště několik lehátek a bar se zhruba 5 položkami. Poté na vás čeká pouze dlouhá písčitá úžina v obklopení pískovcových útesů a naprostá samota. Závěrečná část pláže je opět vyhrazena nudistům.

Zpátky do civilizace

Z Kavosu jsme se vraceli zpět přes hlavní město Kerkyru a její letiště, které opět stojí alespoň za krátkou návštěvu. Jedna z nejkratších přistávacích drah v Evropě společně s můstkem pro pozorování odlétajících a přistávajících letadel vám jednoduše vezme dech. Opuštěný Myší ostrůvek v povzdáli a silnice lemované značkami „Dej přednost letadlu“ jsou jedinečnou raritou tohoto místa.

Kdybychom chtěli popsat historické centrum Kerkyry, nestačilo by nám ani několik desítek stran. Na procházku Kerkyrou si proto vyčleňte alespoň jeden celý den a nezapomeňte se vybavit mapou! Ztratit se v úzkých uličkách není nic složitého ani pro zkušeného delegáta nebo samotné obyvatele ostrova.

Severovýchod je spjat s anglicky hovořící klientelou

Severovýchod ostrova lemují jedny z nejkrásnějších oblázkových pláží a letovisek, do kterých se budete chtít zas a znova vracet. Mezi anglickou mládeží je populární zejména letovisko Ipsos se spoustou barů, diskoték a taveren. Hned za kopcem narazíte na malebné Barbati, jež ocení zejména milovníci klidné dovolené a o kousek dál se nachází proslulé Nissaki se stejnojmennou pláží a luxusním hotelem v těsné blízkosti. Budeme-li pokračovat výše, dostaneme se až do malebné vesničky Kouloura, která je oblíbeným prázdninovým letoviskem rodiny Rothschildů, jež zde mají i svou letní vilu.

Na sever od Kouloury se před vámi rozevře jedno z nejmalebnějších letovisek vůbec – překrásné Kassiopi, jež si oblíbili zejména anglicky hovořící turisté. Kassiopi nabízí hned několik mini-plážiček s oblázkovou pokrývkou a tyrkysovou vodou. Za návštěvu jistě stojí také sousední pláž Avlaki ve stejnojmenném letovisku. Pokud si navíc dáte tu práci, můžete se prostřednictvím skútru nebo čtyřkolky vydat na zcela opuštěné pláže v okolí, na kterých budete jako opravdoví trosečníci.

Praktické rady na závěr

Naše putování po ostrově Korfu zakončíme praktickými rady a tipy, které byste měli zohlednit ještě před tím, než se na ostrov vypravíte. Chcete-li stejně jako my prozkoumávat nejkrásnější zákoutí ostrova, bude potřeba vypůjčit si nějaké „přenášedlo“. Zapůjčení automobilů můžete realizovat již z rodné domoviny prostřednictvím několika online půjčoven, které na ostrově fungují a mají své stránky dokonce v českém jazyce. Chcete-li si půjčit skútr nebo čtyřkolku, dbejte na nekompromisním pojištění stroje. Bohužel pojištění se nevztahuje na podvozek a pneumatiky.

A s cestováním na vlastní pěst je jistě spojeno i vyšší riziko úrazů a nehody. Proto doporučuji ještě před odletem sjednat vhodné cestovní pojištění s dostatečným limitem pojistného plnění. Při výběru se příliš nevyplácí sázet na nejlevnější cestovní pojištění, to proto, že limity v tomto případě nemusí být dostatečné. Doporučuji proto jednotlivé druhy pojištění porovnat a sjednat si také připojištění ohledně rizikových sportů a aktivit, do kterých jízda na skútru či čtyřkolce bohužel spadá. Jedině tak získáte jistotu, že se vaše letní dovolená obejde bez zbytečných nepříjemností a komplikací. Věřím, že si z Korfu odvezete spoustu zážitků a podělíte se o ně třeba v některém z příštích příspěvků!

Poslední aktualizace: 23.6.2016
Autor: Melinda90

Řecko

Příspěvky z okolí Putování po Korfu: Objevte pozemský ráj

Klášter Panagía Akrodíla, Korfu
Zřícenina kláštera se nachází na jižním výběžku ostrova Korfu. Jde o Mys Asprókavos. Z letoviska Kavos sem vede prašná cesta. Rok založení 1700 je uveden na orientační tabuli na odbočce ke…
Můj kompletní cestopis s informacemi z řeského ostrova Korfu, kde jsme byli v červnu 2012, najdete u nás aktuální informace o cenách, službách a tipy na výlety http://www.reckokorfu.cz
Výlet na nejmenší ze sedmi ostrovů v Ionském souostroví, ostrov Paxos, podnikáme z Pargy. Lze se tam dostat pouze lodí. Projíždíme kolem ostůvku Antipaxos a vplouváme úžinou mezi dvěma přilehlými ostrůvky Panagia …
Letiště I. Kapodistrias (CFU) spadá pod město Kerkyra, které leží ve státě Řecko.
Antipaxos je malinký ostrůvek v Ionském moři, asi 3 km jižně od ostrova Paxos. Měří pouhých 5 km2. Jeho pobřeží je velmi skalnaté, je na něm několik pláží a přístav. Jedna z pláží je písečná, další oblázková, ale …
Stará pevnosť (z 15. stor.) sa rozkladá na skalnatom poloostrove, ktorý je od pevniny oddelený asi 30 metrov širokým kanálom. Vedie cez neho padací most. Popri brehoch kanálu sú ukotvené farebné loďky, brehy sú lemované jednoduchými chatkami. Poloostrov je tvorený dvomi pahorkami z ktorých jeden je sprístupnený – keď vystúpate po hradbách a schodoch až na vrch, naskytne sa…
Poznat všechny řecké ostrovy je prakticky nemožné, jsou jich  prý téměř dvě tisícovky. Ale zkusit procestovat ty nejzajímavější asi lze... My jsme se po Rhodosu a Krétě, na základě…
Korfu je řecký ostrov v Jónském moři. Je oblíbenou destinací. Už od dávnověku. Podle bájí byl poslední Odysseovou zastávkou před návratem na rodnou Ithaku. Líbilo se zde i rakouské císař…
Město Parga má kořeny v antických dobách. Byla pod vládou Benátčanů, Turků, Francouzů, Rusů I Angličanů. Benátčané si tu udrželi nadvládu až do roku 1797. Parga však třikrát padla do rukou Turecké nadvlády. Síla B…
 Říká se mu zahrada Středomoří a psal o něm už Homér ve svém díle Odyssea. Půvabům Korfu podlehla rakouská císařovna Sissi, která si sem jezdila odpočinut od nenáviděných povinností u dvora…
Parga, pevnina - Řecko. Městečko, přístaviště. Křivolaké uličky. Šnorchlování, skály, skoky do vody, průzračná voda, cikády, plachetnice,rybáři,řečtina,pravoslavní, fíky, šum vln, oblázky, písek, laguny, cypřiše,…
Projít kaňonem Acheronu by jeden z největších zážitků našeho řeckého zájezdu. Acheron byla podle řecké mytologie jednou z řek, která vedla o podsvětí. Nachází se 25 kilometrů od města Parga. My jsme šli napřed př…
Historické město Butrint se nachází na jihu Albánie při hranicích s Řeckem na jihovýchodním výběžku poloostrova Ksamili, který odděluje Kerkyrský průliv Jónského moře od But…
Úterý 5.9.Budíme se do slunečného rána. Vítr z večera se již uklidnil. Balíme věci, stan a odcházíme zpátky cestou, po které jsme sem včera sestoupili. Při odchodu opět potkáváme dvě…
Byli jsme na dovolené v Řecku v městečku Parga, které leži nedaleko albánských hranic. Proč tedy nevyužít nabídky cestovní kanceláře a nezajet si alespoň na jednodenní výlet do Albánie. Hlavním cílem je archeologi…
Vyrážame pešo z nádherného, výborne vybaveného kempu v Rode na severnom pobreží Korfu, po ceste do Acharavi. V Acharavi odbočíme do prava na Lafki. Tesne pred vstupom do Lafki bočíme vľavo  na prašnú cestu,ktorá nás dovedie k Ano Perithia a ďalej na Pantokrator. Z Pantokratoru sa kúsok vraciame po tej istej ceste a potom na veľkej križovatke odbočíme Doprava a zchádzame dole…
Pondělí 4.9.Po probuzení balíme stan a vyrážíme zpět do centra Ksamilu, kterým jsme předchozí den přišli. Na dnešní plánovaně koupací den si vybíráme pláž s lehátky a slunečníky přímo…
Korfu je druhý největší a nejzelenější z Jónských ostrovů. Proto se mu někdy říká "Smargdový" ostrov. Od pevniny, Albanie, jej odděluje jen 2 km široký Korfský průliv. Na severu se zvedá pohoří …
Canal d’Amour leží v malej “fjordovitej” zátoke s Krátkou piesočnatou plážou v Sidari. Sidari je považované za najvýznamnejšie letovisko na severnom pobreží ostrova Korfu. Canal d’Amour, alebo tiež Tunel Lásky, …