Na kole od Berounky na Krakovec a podél Javornice zpět

Od vodáckého tábořiště Pod mostem se vydáváme na kolech podél Berounky a pak se silnička zvedá do kopce na Hradiště po ČTZ a cyklo 0016. Po nich jedeme dál nahoru a pak dolů do Čilé kde se rozhodujeme zkrátit si cestu a do Skryjí nejet po cyklotrase, ale vzít to po ČTZ zkopce dolů a úzkou silničkou pak prudkým kopcem ke Skryjím. Tam si dáváme vrestauraci U trilobita oběd a pak navštěvujeme i místní archeologické muzeum Joachima Barranda kde je moc pěkná expozice paleontologických nálezů a hornin. Např. trilobiti :-). (Info např. na stránkách www.muzeumtgm.cz)

Pak svištíme zkopce dolů křece a za mostem pak stoupáme na Týřovice kde je i ze silnice pěkný výhled na Zříceninu hradu Týřov za řekou.

Skryje
Skryje  •  Foto: lupen

VTýřovicích se pak dáváme po cyklo doleva na Hřebečníky, Újezdec a Slabce. Pak je, zkratkou po ŽTZ, Svinařov a Rousínov. Je to skoro pořád do kopce, ale není to tak zlé. Jenom zRousínova je to super sešup a pak zas krpál na Zhoř kde není skoro nic, jen ruiny nějakého statku. Po cestě pak jedeme dolů do Krakovce pěknou cestou a pak kousek krpálem na zříceninu Krakovec. Vstupné 30Kč+5 za focení ještě ujde.

Pak si dáváme vhospůdce Kofolu a zmrzku a jedeme po ČTZ podél Šipského potoka, který je prakticky vyschlý, a pak podél nebo spíš cikcak přes říčku Javornici, krásnou krajinou, lesy, loukami, ale místy bahnem a hlavně nespočtem brodů, některých i slušně hlubokých, takže končíme smokrýma botama. Ještěže je teplo a máme sandály.

Podél Javornice vede i jezdecká stezka, ale, na mapě značená, MTB trasa vterénu není. Ale jede se tu dobře i na trekových kolech.

Celý okruh Zvíkovec - Krakovec - Zvíkovec měřil 40km, jeli jsme většinou po asfaltu a nebo dobře sjízdných (až na ty brody) zpevněných i nezpevněných cestách. Trasu jsme projeli 31.8.2008.