Velká Británie

Spojené království Velké Británie a Severního Irska (samotná "Velká Británie" je název pro jeden z britských ostrovů) je jednou z největších zemí Evropy s bohatou historií. Hlavním městem Spojeného království je Londýn. Mezi další turisticky zajímavá města patří např.: Salisbury, Cardiff, Brighton, Edinburgh. Celé Spojené království má přibližně 61 mil. obyvatel. (Anglie - 51; Wales - 3; Skotsko 5; Severní Irsko - 2)

Tipy na výlet / Cestopisy / Trasy Oxford / Caledonský kanál Ubytování Velká Británie
Turistické cíle / Mapa Velké Británie Zámek Windsor / London Eye - rozhledna Londýn - Greenwich

Národní park Lake District  •  Fotografie (16)  • Foto: Jakub_MintyTrips.cz_

V posledních 7 letech našeho pobytu v Anglii jsme se vydali několikrát do Národního parku Lake District (www.golakes.co.uk) v Cumbrii (severovýchodní Anglie, skoro u hranic se Skotskem).

Lake District je znám svoji překrásnou kombinací hor a jezer. Můžete tam zdolat jedny z nejvyšších vrcholků Anglie, zchladit nohy v šestnácti třpytivých jezerech, projít zelená hluboká údolí či si odpočinout na poklidných plážích.

Můžete také ochutnat tradiční piva (ale), spirálovité párky (Cumberland sausage) a další místní produkty.

A co se sportu týče, Lake District má vše pohromadě. V horách můžete vyrazit na horskou cyklotúru, nasadit boty a zdolat všechny vrcholky, klidně si zarybařit na jezeru i v moři, relaxovat při golfu nebo se jen tak projet na koni. Stačí si jen vybrat.

Národní park Lake District

Pokud by se vám líbili naše fotografie (najdete je v galerii zde: https://www.turistika.cz/fotogalerie/70691/narodni-park-lake-district--1) a chtěli byste jít v našich stopách, doufáme, že vám níže uvedené varianty možného programu v Lake Districtu přijdou vhod.

Jak se do Lake Districtu dopravit? Nejjednodušeji vlakem. Pravidelná spojení jezdí z nádraží Londýn Euston do města Penrith. Odtud pak stačí jet autobusem nebo taxíkem do města Keswick nebo Patterdale. Cesta vlakem trvá přibližně 3h30min, zpáteční lístek stojí okolo £80 na osobu (vlaková spojení je možno najít přes www.nationalrail.co.uk, pokud koupíte lístky s předstihem, můžete získat výraznou slevu).

Ubytování jsme sehnali v YHA hostelu Keswick, YHA hostelu Patterdale nebo YHA hostelu Helvellyn (www.yha.org.uk, ceny začínají od £18 na osobu a noc)

Varianta 1 – Výstup na Catbells / (ubytování ve městě Keswick)

Národní park Lake District

Kopec Catbells (451 m.n.m.) se nachází u jezera Derwent Water a města Keswick (www.keswickplus.co.uk). Náročnost výstupu je malá a tak je to dobrá túra na rozehřátí a první poznání Lake Districtu. Z městečka Keswick se můžete přepravit k jeho úpatí výletní loďkou (www.keswick-launch.co.uk, vystupte v přístavu High Brandelhow). Odtud pak stoupejte strmě na vrchol Catbells. Z vrcholku jsou krásné výhledy do kraje, na městečko Keswick a na jezero.

Do města se pak vraťte okolo jezera (viz mapka na našem webu) nebo opět výletní loďkou.

Varianta 2 – Honister Pass Via Ferrata / (ubytování ve městě Keswick)

V Honister Passu najdete první anglickou Via Ferratu (www.honister.com). Její součástí je i adrenalinová skluzavka do údolí. Ferrata je opravdovým outdoor zpestřením pobytu v Lake Districtu a velmi ji doporučujeme.

V Honister Passu můžete také navštívit jeden z mála stále funkčních břidlicových dolů v Anglii. Zajděte na prohlídku do podzemí.

Do Honistru se z Keswicku dostanete autobusem číslo 77 (The Honister Rambler).

Varianta 3 – Výstup na Scaffel Pike / (ubytování ve městě Keswick)

Národní park Lake District

V tomto případě se jedná o celodenní náročnou túru. Scaffel Pike je nejvyšší horou v Lake Districtu (978 m.n.m.) a výstup na jeho vrchol se stal již tradicí pro všechny, kdo si tuto hornatou oblast Anglie oblíbili.

Doporučujeme si v Keswicku najmout taxi a nechat se pod Scaffel Pike doopravit, kde pak začne váš výstup.

Varianta 4 – Výstup na horu Helvellyn / (ubytování ve vesničce Helvellyn nebo Patterdale)

Helvellyn je druhou nejvyšší horou Lake Districtu (950 m.n.m.). Při výstupu na ni nás nejvíce okouzlil přechod po hřebeni Striding Edge a dvě horská jezírka Red Tarn a Grisedale tarn. Po namáhavém výstupu je velmi příjemné osvěžit si tolik namožené nohy ve zmiňovaných studených jezírcích.

U vesničky Patterdale je také možno, po předchozí domluvě, navštívit stanici horských záchranářů. Při naší návštěvě nám předvedli celou stanici včetně zásahových vozů. Je to velmi zajímavé a poučné zpestření pobytu v Lake Districtu.

Národní park Lake District

Kromě výše uvedených aktivit a túr se vám v Lake Districtu samozřejmě nabízí mnohé další: od raftingu, veslování na jezerech, horolezeckých kurzů atd. Stačí jen využít nabídek outdoorových center, např. ve městě Keswick (www.keswickclimbingwall.co.uk).

Pokud se tedy do Anglie chystáte, na dobu delší než víkend, pokuste se Lake District zařadit do vašeho cestovního plánu. Nebudete zklamáni.

Jakub a Eva

Jakub a Eva přispívají do Nezávislého průvodce Londýnem, Anglií a Skotskem (MINTY TRIPS – www.mintytrips.cz). Najdete tam vše, co jste kdy potřebovali vědět při vašich cestách do Velké Británie. Průvodce je sestaven lidmi, kteří v Británii žijí, obdivují její krásy a místa, která doporučují, dobře znají.

uložit .gpx soubor (54.600, -3.136)
Poslední aktualizace: 28.5.2012

Keswick

Příspěvky z okolí Národní park Lake District

městečko Keswick (Lake District) Anglie
Typem na místo, které byste rozhodně měli navštívit, pokud se chystáte navštívit Národní park Lake District, je městečko Keswick. Důvodů je hned několik. Keswick je opravdu centrem turistiky, je to znát na každém …
Derwentwater (i Derwent Water) je jezero v NP Lake District v severní Anglii. Jedná se o 4. největší (resp. 5. při rozdělení Windermere na dvě jezera) jezero oblasti, glaciální (5 km…
Dalším skvělým tipem na výlet v národním parku Lake District je výlet kolem jezera Derwentwater u městečka Keswick.Derwentwater je právem nazýváno nejkrásnějším jezerem Lake districtu,nabízí mnoho krásných zákoutí…
Castlerigg stone circle nebo také „Stonehenge severu“ najdete 1,5 míle od Městečka Keswick,který leží v národním parku Lake District. Castlerigg stone circle spadá opět pod National trust, vstup k němu je volný c…
Newlands Horseshoe je okružní trasa v Lake Districtu v severní Aglii. Mnozí ji považují za "klasiku" v "Malém Švýcarsku", jak se oblasti Cumbrijských hor a jezer přezdívá. Začíná na…
Skiddaw je 6. nejvyšší hora (kopec) Anglie v severní části, v Lake District. Je 4. nejvyšší horou NP Lake District (931 m/m). V podstatě se jedná o nejvyšší bod samostatného hřbetu severně…
High Spy je kopec 653 m/m v Lake Districtu s vulkanickým podložím místy prostupujícím na povrch. Plochý vrchol má v podstatě dvě části, severní a jižní. Jižní označuje kamenná mohyla.
Hindscarth je název výběžku a nejvyššího bodu v něm v oblasti Lake District, mateřským vrcholem je Dale Head. 727 m/m. Plochý vrchol spadá strmě především na severní a na východní stranu.…
Dalehead Tarn je ledovcové jezírko mezi vrcholy Dale Head a High Spy. Vytéká z něj říčka Newlands Beck. U jezera se nachází bivak.
Dale Head (Dalehead) je vrchol v severní Anglii, 753 m/m. Jedná se o důležitou křižovatku cest a význačný kopec (nejvyšší vůči Great Gable a Scafell Pike, největší hoře Anglie). Poměrně…
Robinson, plochý vrchol v Lake Districtu, představuje důležitou křižovatku cest na severním okraji NP, mezi jezery Buttermere a Derwentwater. V podstatě tvoří celý hřbet, tzv. fell, se…
Nabízím typ na výlet v podobě jezera Buttermere v překrásném národním parku Lake District. Dorazit můžete vlastním autem, na kole či busem č. 77 z Keswick. Z vesnice Buttermere je to k jezeru jen pár kroků, cest…
Seathwaite je nejdeštivějším místem v Anglii. Název kopce (hřbetu, fell) přešel na nedaleký statek i malá plesa/tarn. Trasa vede přes potoky, jezera, vodopády a hřbety... Ročně tady naprší…
Seathwaite Fell je hřbet nedaleko nejvyššího bodu Anglie, Scyfell Pike. Samotný výběžek Seathwaite je nejdeštivějším místem Anglie co do ročního úhrnu (max 3552 mm) i do denního (314 mm).…
Říčka Ruddy Gill vytváří v horní části svého toku hluboký a úzký kaňon přecházející v řadu vodopádů a menších peřejí, než vyústí klidnějším způsobem. Údolí řeky (nejdeštivější místa Anglie) je sevřené mezi Seathwaite Fell, Red Beck a Great End pod nejvyšším bodem Anglie, Scaffell Pike. Podél toku prochází dobře upravený chodník.
výstup na nejvyšší horu Anglie Scafell Pike z údolí Wasdale doporučuji oklikou, výborně vám poradí v tamnějším kempu, nabízí se dvě možnosti přímý výstup ale pak uvidíme jen velmi málo z krás tohoto koutu národníh…
Ullswater je druhé největší jezero NP Lake District v severní Anglii. 60 m hluboké, ledovcové. Hojně používané k jachtingu a přirovnávané k jezeru Luzern ve Švýcarsku (ostatně celému NP se…
Je malé historické město z červeného pískovce - leží v severní Anglii v těsné blízkosti národního parku Lake Districkt. Když se zvětšoval hřbitov, narazilo se dokonce i na zbytky původních římských silnic. Zapark…
17.6. Ráno se v Banavii probouzíme do deště, takže na plánovaný Ben Nevis se nepoleze. Místo toho si prohlížíme řadu zdymadel Neptunovy schody. Je jich celkem 8 na převýšení 28 m. Pozorujeme počínání několika plac…