Lichtenštejnsko

Monoband vertikal 17 12 6m

************************************************************

7 června 2010 23Utc

Čtvrtek ráno 3.června Budíček ve 3 hodiny a krátce po 4 hodině ranní vyrážíme směr DL,osádka XYL Jana a YL Lucka a já OK6DJ.
Cesta vede přes DL- Cham,Mnichov a první zastávka cca 50km za Mnichovem u benzínové pumpy.Oblíbená zastávka Holýšovských amaterů při cestě do Fridrichshafenu.Pokračujeme směr Bodamské jezero a celou cestu lehce prší.Sjíždíme z dálnice a kousek přes OE jedeme okresní cestou a vjíždíme do HB,kde následuje lehká celní kontrola.Pokračujeme dále a první problém s navigací,nějak to špatně přepočetla a vjíždíme opět do OE.Potkáváme první auto se značkou FL … ,nebyla to Florida,ale příjezd do HB0,následovala kontrola dokladů včetně otázek cigarety alkohol atd.Originál razítko nám,ale nedali a tak pokračujeme směr Vaduz.
Začíná silně pršet ,navigace nás navádí kolem hradu Hanse Adama II.
Přijíždíme k hradu a rozezněla se kanonáda,hrozně jsme se lekli, prší, mlha a stupání 24%. Takový kopec Fiat Multipla a ani já jsme nezažili.Pokračujeme dále zadní cestou do malého města Steg a nedaleko první odbočka Berggasthaus Sücka.Jedeme po šipkách a přijíždíme před hospodu.Nikomu se nechce vylézt z auta, stále silně prší.
Manželka mne pobízí tak jsi tu, jdi zařídit ubytování.Přebíham do restaurace a potkávam Wernera a Moniku,vyslovím své jméno a již mne Werner vede do prvního patra a ukazuje pokoje,Monika má zlomenou nohu a tak sedí u rodiného stolu,kde každé ráno celá rodina snídá a odkud se řídí chod této hospody.
Předstává pršet a začínam montovat G5RV ve vertikální podobě jako podpěra prut od DXWIRE délka 10m a zkouším první qso na 20m a hned OM3JW,jenže hrozně slabý signál.Po pár spojeních demontáž G5RV do klasické podoby Invee.Dále montuji vertikal 17m a vertikal 6m.Zkrácením záříče mam vertikál pro pásmo 12m,které se otevřelo pouze jednou.Prioritní pásmo opět 30M.
Pátek,je slunný den a před snídaní dělam několik spojení.Následuje snídaně z místní Eco farmy.Na dnešní dopoledne je naplánován výlet do Vaduzu,který má 5000 obyvatel 4 kruhové objezdy a 3 semafory.Parkujeme přímo v centru,kde první hodina je zdarma a další stojí 1,5 Eura.Následuje prohlídka pěší zony,Lucka kupuje pohled vč. originální známky a posílá ho spolužákům do Holýšovké školy.V pondělí je pohled již doručen,to je rychlost.
Navštěvujeme místní Národní muzeum.Platí pouze dospělí a děti nad 12 let.
Večer pěkné otevření pásma 30m a chodí JA.Moje výška je 1400 m.n.m,ale nad sebou mam horu o výšce 2200 m.n.m Další kopce mají minimálně 1600 m.Jsem dosti utopen a blízké signály z OK jsou maximálně 559.Za to okrajová EU a UA UR UA9 599.Opět vysílam do skal jako ve 4O.
Odpoledne jsem udělal dipol pro 80m PSV 1:1,měřeno MFJ.Na návštěvu přijeli Moniky rodiče,při odchodu se udělalo špatně její mamince a spadla ze 4 schodu,po pár minutách pro ni přijela rychlá pomoc.
První signál, na 80m jsem do ant pustil až v noci a hned problém, začali všechny poplachová čidla na kouř houkat.Lekl jsem se a ještě jednou a raději jsem na tomto pásmu nevysílal.
Sobota,opět slunný den,Lucka a Jana se vypravili na pochod a já sedím celý den u rádia a zkouším 30-6m.Nejhorší je na tom to,že se zvedá šum až na sílu 5 a moje produktivita je nízká.Přes den jsem zabalil dipol pro 80m a vertikál 17m,bohužel G5RV byla lepší,vyladěná externím tunerem LDG AT200.Povedlo se 66qso na 6metrech,měl jsem zde puštěn auto CQ a v mezeře poslech zda mne někdo nevolá a balení drobností kabelů atd.
K večeru začal HF Field day contest a Lucka se rozhodla,že by mohla také vysílat,našla stanici nadiktoval jsem ji call.Zapsala do programu N1MM zmačkla F4 chytil jsem číslo spojení a Lucka vysílá F2.Spojení je hotové a hledá dále.Jen ji vadí,že se nejedná o fonický contest.

Odpoledne Werner vdává nejmladší dceru a večeři vaří zástupující kuchař,která je opět o 4 chodech a trvá 1,5 hodiny.V pátek byla dokonce 2 hodinová,může člověk odejít,když dostává na stůl speciality šéfkuchaře.Večer vysílam do 22 utc a musím si jíti lehnout zítra mne čeká 550 km dlouhá cesta domů a navíc ve 23 hodin musim jíti do práce
Neděle vstávám ráno v 6,30 vysílam 2 hodiny a po snídani definitivně QRT.Nastává balení,které pro zajímavost trvalo asi 30 minut,zaplacení ubytování,jídla a pití.Vše ťukala obsluha po dobu pobytu do registrační pokladny a na závěr pobytu vyjela Monika celkový účet s číslem pokoje 7 a cenu 360 Euro vč noclehu vzdušných poplatků, polopenze, piva a coly za 2 dospělé osoby a jedno dítě.Plus 2000 kč za naftu.Cestou domů nefunguje navigace a jedeme domů podle ukazatelů,takže mezi OE a HB0 jedna špatná odbočka a zajíždka 15km.Druhá chyba za Mnichovem jsem neodbočil na Ingolstad,ale jel stále směr Regensburg,zajíždka 50 km.Papírovou mapu jsem nechal doma v šuplíku.Příště se nebudu spoléhat na GPS.
Na závěr pěkný pobyt ze zajímavé zemičky,kde vládne klid a pohoda.Kdo tam pojede,nevozte sebou franky stačí Eura,nebo kreditní karta.
Celkem 1266 CW a 1 SSB QSO
QSL via OK1DRQ,který udělal tento nádherný Qsl za pondělní odpoledne a všichni OK a OM ho dostanou automaticky,přesto bych poprosil o zaslání qsl.
73 David HB0/OK6DJ/P

***********************************************************

Příprava 31 května

Nosná roura 1
50mhz mohu používat vertikal a 25 watt.
28mhz dipole pouze sobota a neděle
24mhz čtvrtek pátek

Prut číslo 1 délka 4,5m
Vertikal 18mhz pouze čtvrtek a pátek
nebo 21 mhz sobota a neděle

Prut čísla 2 délka 10m
G5RV junior pro pásma 20 30 40

Dipol 80 a 40m dle místa a možností.Rozhodnu se až na místě.

********************************************************
První mýšlenka,jet do HB0 mne napadla v roce 2008,ale všechny apartmány obsazané,již v květnu.Druhá myšlenka v roce 2009 po příjezdu z TA4 jsem začal hledat ubytování,ale nedokázal sehnat levnější ubytování.Pouze hotel v ceně 200 Euro pro3 osoby za den.Při délce expedice 4 dny dost vysoká částka.Zkusil,jsem snad všechny možnoti,např. přijaté QSL,výpis z DXclustru,většinou od DL amatérů a vždy stejná odpověď-žádný problem jet do HB0.Také hodně posílali kontakt na link www.tourismus.li
Začal jsem přemýšlet jet tam začátkem srpna pod stan.V HBO je jeden camp,ale druhý do party ani z řad neamatérů nebyl.Začal podzim a na vše jsem zapoměl a věnoval se škole a práci.

Březen 2010
V únoru jsem nechal pořádně přeložit do němčiny krátký text a rozeslal na všechny e-maily vygoglované s koncovkou .li .Během prvního týdne žádná odpověď.Buď spam koš,nebo nechtějí komunikovat.Hledam dále na tourismus.li a tento odkaz www.suecka.li
Chtěl jsem sice chatu pro jednu až dvě rodiny,ale budiž.
Je nutné posílat e-mail přímo z jejich stránek v rubrice kontakt.Během 2 dnů odpověď,že není problém postavit anténu na balkoně a pokoj vedle balkonu.Nejspíše slyší na reklamu zdarma.Cena vč snídaně 26 Euro a dítě polovic.Oznamuji tuto novinu doma a manželka a nejmladší dcera mne budou dělat doprovod.Také je možné býti ubytován za 16 v podkroví.
Termínů bylo několik cq wpx cw,jenže v tomto týdnu dělam maturitní zkoušku a nejspíše bude nějaká oslava se spolužáky.Předposlední týden v květnu v sobotu hasická soutěž v naší obci a účast povinná.V neděli do Prahy přijedou legendární KISS.Nejspíše naposled v životě,je možné je vidět na podiu,věk kolem 60 let.
HF Field day,první týden v červnu,již jsem tento závod jel s klubem ok1kqj(ol3a)docela slušná účast.Dle ok1dx velmi malý zájem USA takže pouze EU.Antény G5RV dipol 40 a 80m

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.