Kouzlo Slovinska: Skryté poklady Alp

Když jsem se poprvé vydal do Slovinska, nevěděl jsem, co přesně očekávat. Malá země ukrytá mezi horskými vrcholky a lesy mi však brzy otevřela svou nádhernou náruč plnou překvapení a dobrodružství.

Již při pohledu na mohutné slovinské Alpy jsem cítil, že se chystám na něco opravdu speciálního. Rozhodl jsem se prozkoumat horské stezky a získat úchvatný pohled na okolní krajinu. Každý krok, každý dech a každý pohled na okolní scenérii mě naplňovaly energií a radostí. Uprostřed nádherné přírody jsem si uvědomil, jak malí a zranitelní jsme ve srovnání s tou mocí, která nás obklopuje.

Nezapomenutelný okamžik nastal, když jsem se ocitl u Bledského jezera. Ten pohled na jezero s jeho malebným ostrůvkem a zříceninou hradu mě doslova ohromil. Pronajal jsem si malou loďku a vyplul směrem k ostrovu. Přistál jsem na ostrůvku a vstoupil do starobylého kostelíka, kde jsem zakusil neuvěřitelný klid a harmonii.

Po návratu do civilizace jsem zamířil do Lublaně, kde jsem se ponořil do historie a kultury této malebné metropole. Procházel jsem úzkými uličkami starého města a obdivoval historické budovy, zastavil jsem se u Lublaňského hradu a zahlédl do dávných časů. Navštívil jsem místní muzea a galerie, které mě vtáhly do hlubin slovinského dědictví a umění.

Celý můj pobyt ve Slovinsku byl jako sen, který se stal skutečností. Malá země s velkým srdcem mě přivítala s otevřenou náručí a odměnila mě nezapomenutelnými zážitky a příběhy, které budu vyprávět ještě dlouho po návratu domů.

Poslední aktualizace: 15.4.2024
Kouzlo Slovinska: Skryté poklady Alp na mapě
Autor: Ludwar

Příspěvky z okolí Kouzlo Slovinska: Skryté poklady Alp

Nova Štifta - kostel Nanebevzetí Panny Marie
Poutní kostel Nanebevzetí Panny Marie, stojící nedaleko obce Sodražica, byl postaven roku 1641 a je jedním z prvních barokních…
Cisterciácký klášter Stično, postavený v letech 1132 až 1156, je nejstarším slovinským Klášterem. Klášterní kostel byl postaven…
Město Ribnica se nachází v jižním Slovinsku a patří mezi nejstarší…
Žužemberk je městečko, ležící na břehu řeky Krka v jihovýchodním…
SlovinskoSlovinsko je ideální destinace i na dovolenou s dětmi. Byli jsme…
Loni navštívilo Slovinsko více zahraničních turistů než v dosud nejlepším roce 2011 Podl…
Slovinsko je doma tam, kde se uprostřed Evropy stýkají mohutné…
Krásná zpřístupněná jeskyně. Nenajdete zde však betonové chodníky…
Vyjíždíme autem na jih z městečka Logatec, které se nachází u dálnice mezi Lublaní a Postojnou. Přírodním divem světa je mizející…
Zatímco článek prvního dne jsem psal pod zemí Rakousko, druhý den už byl vycestováním do jiného státu. V pokladně ve Villachu jsme…