JINDŘICHOV-PETROVICE-SOLNÁ HORA-HYNČICE-KRNOV - MTB

Trasa: Jindřichov žel.nádr.-Malá Stříbrná-nad Petrovicemi-nad Heřmanovicemi-po zelené tur.značce na Hraniční vestu (867 m.n.m.)-dále po žluté tur.značce přes Kutný vrch (866 m.n.m.), Solnou horu (867 m.n.m.) na Kraví horu (685 m.n.m.). Dále přes Láč do Hynčic a přes M.Albrechtice do Krnova.

Vzdálenost: 51 km

Mapa: zde...

Na sobotní den jsme se domluvili na MTB vyjížďku, kterou tentokrát organizoval Karel.
Z Krnova jsme kvůli výluce nejprve jeli autobusem do M.Albrechtic a poté do Jindřichova vlakem. Na konci obce jsme sjeli ze silnice do terénu a vydali se kolem kopce Malá Stříbrná až k obci Petrovice. Zde se dostáváme v třetí zatáčce nad Petrovicemi na asfaltovou silnici. V následující zatáčce pokračujeme ze silnice lehce doleva a po lesní cestě pokračujeme až k silnici mezi Petrovicemi a Heřmanovicemi. Pokračujeme po ní až nad Heřmanovice. Z cesty je nádherný výhled jednak na sever, kde mezi kopci jsou vidět Zlaté Hory a polská nížina a na protější straně na jihozápadě ze spatřit Praděd (cca 20 km vzdušnou čarou). Na západě pak lze spatřit tzv. pásmo Orlíka. My nad Heřmanovicemi se dáváme na západ a stoupáme po zelené tur. značce do kopce mezi výběhem krav. Za výběhem už po lesní cestě pokračujeme na Hraniční cestu (rozc.) 867 m.n.m.. Odtud pokračujeme již po žluté tur. značce na Solnou horu 868 m.n.m. Po dosažení nejvyššího místa na dnešní trase sjíždíme až pod Kraví horu 685 m.n.m. Je zde pěkný altánek i s mapou. Na kopci se nachází i radiolokátor, který jsme spatřili přes údolí na počátku naší cesty. Ze Solné hory pak pokračujeme přes nenápadnou odbočku do obce Láč a dále po dobré cestě na hlavní silnici do Hynčic. V Městě Albrechticích odbočujeme na cyklotrasu č.55 po které přes Linhartovy přijíždíme hladový do Krásných Louček. Po obědě už to máme pak do Krnova kousek.