Českodubsko, podještědí

- Mazova horka - Skalákovna http://www.spimvsuchu.wz.cz/LB/Mazova_horka.html

- Bouda pod Čertovou zdí http://www.spimvsuchu.wz.cz/LB/Certova_zed.html]

Pátek

Večer jsme autobusem přijeli do Hodkovic a akorát jsme viděli odjíždět přípoj do Českého Dubu. Nebyla to žádná katastrofa, protože trasa se dala snadno přeplánovat. Jenom to dnes bude trochu delší. Zašli jsme na náměstí a objevili příjemnou krčmu. Nechtělo se nám ven, ale jestli jsme dnes měli dojít do cíle, museli jsme vyrazit. Cesta temnými silnicemi přes Vlčetín (závěrečné pivo) a Domaslavice pod Mazovu horku byla nenáročná a příjemná, i když jak se blížila půlnoc, už bychom ji byli rádi měli za sebou. Na křižovatce vJiříčkově jsme opustili silnici a přes pole a lesem jsme po zelené došli ke Skalákovně na úbočí Mazovy horky. Tesané skalní obydlí nás potěšilo prostornými místnostmi (nám stačila předsíň) a za chvíli jsme upadli do bezvědomí.

Sobota

Ráno jsme se vrátili na silnici. Byly 3°C a protější Ještědský hřeben byl schovaný v mlze. V Rozstání jsme sešli ze silnice na příjemnou polní cestu a asi 3 km šli po polích. V Kotli jsme obdivovali rozložitou starobylou lípu a naše cesta pak vedla přes úzký hřeben s Čertovou zdí. To je asi 2 metry široká a několik set metrů dlouhá čedičová žíla vjinak pískovcovém hřebeni. Přešli jsme vrch Jelínku a došli do Hrubého Lesnova. Cesta pak šla neustále dolů a nahoru, ukazujíc nám pěkná údolí a rozhledy znávrší. V Ouči jsme znovu sešli ze silnice do údolí Malé Mohelky. Úzké, klikaté údolí občas lemované vysokými skalami. Dnes ale navíc pokryté mokrým sněhem, pod nímž porůznu tekl potok, který navíc bylo několikrát nutno přeskočit. Zábavné, ale vyčerpávající. Z Podhory jsme to už vzali po silnici do Mohelnice. Tam jsme na hřbitově obdivovali románský kostel z 12. století. V Mnichově Hradišti jsme se naobědvali a zanedlouho nám jel autobus.