22.Hradní bál na Helfštýně

V sobotu 19. července se na hradě Helfštýn uskutečnil tradiční již 22.Hradní bál. Přijala jsem pozvání a zajela jsem se na bál mrknout se synovou rodinkou, už jsem opravdu potřebovala někam vyrazit.
Od hlídaného parkoviště u Outdoor centra pod hradem jsme vystoupali nahoru k hradu Helfštýn, přešli do první brány přes most nad prvním hradním příkopem u kterého jsme obdivovali planou hrušeň, která se probojovala do finále soutěže Strom roku a vstoupili jsme na I.hradní nádvoří. Využili jsme hned první nabídky toho dne a vydali jsme se na Širokou hradbu. Z široké hradby jsme si vychutnali výhled do údolí Moravské brány, také jsme si vyzkoušeli obří kované šachy. Při focení panoramat jsme si trošku zablbli a zahráli na přebíhanou… :-D
Přes most nad druhým hradním příkopem, který obývají roztomilá prasátka jsme prošli Hlavní bránou, zaplatili patřičné vstupné na 22.Hradní bál a vešli na II.nádvoří. Tady jsme se po cestě občerstvili, každý dle své chuti – langoš se sýrem a kečupem, bramborové placky a nebo taky makrela na grilu…, výběr nápojů co hrdlo ráčí. Zanedlouho nám pobyt na nádvoří zpříjemnila svým vystoupením jezdecká společnost Kvintána. Manželský pár sehraný mezi sebou i se svými koňmi, vystoupení bylo zajímavé, napínavé a hlavně velice zábavné jak pro děti tak pro dospělé.
Organizátoři se pro rok 2014 rozhodli pojmout bál jako celodenní akci protkanou soutěžemi, dílnami a vystoupením zajímavých interpretů. Program zpestřila několika vstupy skupina historických tanců Porta Temporis. Hradní bál se tradičně pořádá na počest slavného Rožmberka - Petra Voka a jeho choti Kateřiny z Ludanic, ani letos tedy nemohl chybět renesanční kostýmovaný průvod. O špičkový scénický šerm se postarali šermíři ze skupiny Adorea Olomouc. Během programu jsme mohli zhlédnout přehlídku historických zbraní včetně možnosti vyzkoušení či turnaj v hradním kriketu. To vše nám nabídlo Studio bez kliky, které nachystalo také doprovodný program. Na III. nádvoří jsme obdivovali Husitskou věž a pak také výhled z ní do širokého okolí. Mohli jsme tady absolvovat například rychlokurz práce s historickým tiskařským lisem, nakoukli jsme do historické kovárny, kde právě šikovný kovářský učeň vykoval lístek, který v budoucnu možná bude ozdobou nějaké další hradní expozice. Na palácovém nádvoří se nám o zábavu postarali šermíři Todesmüde Fechter ve scénce o lapkovi, který nás chtěl obrat o foťáky a mobily a vůbec všechny cennosti, prý na charitu. :-D Nechybělo ani divadlo v průběhu celého dne, my jsme měli možnost zhlédnout část vystoupení Divadla Kapsa – Lásky a nelásky, při cestě zpět na II.nádvoří.
Po celou dobu při prohlídce hradu jsme si mohli na různých místech prohlédnout výtvory mistrů kovářů, kteří svá díla věnovali hradu z minulých ročníků přehlídky kovářského umění HEFAISTONU..., ten letošní se bude konat poslední dva srpnové dny.
Pozvání na bál přijal i Tomáš Kočko s orchestrem, ale to my už jsme byli doma, přece jenom by to bylo na malého cestovatele a určitě nejmladšího účastníka 22.Hradního bálu mého (měsíc a týden starého) vnoučka Matýska trochu moc. Smile
Pomaloučku a potichoučku jsme se z bálu vytratili , sešli jsme k hlídanému parkovišti do podhradí, omrkli jsme si Outdoor centrum, tedy lanovou dráhu a pak po posledním ohlédnutí na hradní věž vyčnívající mezi stromy, jsme se vydali na cestu domů.
Tak „AHOJ“ zase někdy příště.

Pokud budete mít možnost navštívit Hradní bál příští rok, neváhejte! Stojí to za to! Smile