Z Bujanova přes Louzek do Kaplice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Pojedeme vlakem z Českých Budějovic do Bujanova (trať 196 směr Horní Dvořiště). Odtud půjdeme pěšky po žluté a později modré TZ, přes zříceninu hradu Louzek, až do Kaplice na autobusové nádraží, odkud se vrátíme zpět do Českých Budějovic. Celková délka výletu je 11,5 km, takže ho ujdou i méně zdatní turisté.

Cesta vlakem trvá necelou hodinku a část svačiny jsme si (jako obvykle) snědli už ve vlaku. Alespoň budeme mít lehčí baťůžky. Přímo na zastávce objevujeme muzeum Koněspřežní železnice. Jelikož ale není turistická sezóna a před námi je ještě celá tůra, necháváme jeho návštěvu na příště.

Míříme po žluté TZ dolů k lesu. Cesta je mírně rozblácená nedávnou lesní těžbou, ale brzy se to zlepší. Přejdeme brod Zdíkovského potoka a přicházíme do osady Zdíky. Rozcestí najdeme na návsi a my pokračujeme dál k silnici. Zde nás čekají perné chvilky, když musíme našim dorůstajícím a zvídavým dětem vysvětlovat, proč ty paní stojí v těch kozačkách a minisukních u silnice a mávají na auta projíždějící po pověstné E55.

Naštěstí jsme od silnice brzy pryč a blížíme se ke zřícenině hradu Louzek. Nově se jí ujalo občanské sdružení Hrady na Malši, ale my zde procházíme před několika roky a tak to teprve bude znát až při vašem výletě. Máme za sebou už 4,5 km a další část cesty jdeme hluboko nad údolím řeky Malše. Ta se zde zařezává do KRAJINY poměrně hluboko a vytváří nádherné scenérie.

Pod vsí Ješkov přecházíme Malši po dřevěném mostku a po pravém břehu pokračujeme směrem na Kaplici. Cesta se mění v pěšinu a místy je dosti krkolomná. Proto jí v žádném případě nemůžu doporučit ani cyklistům, natož maminkám s kočárkem, či postiženým na vozíku. Navíc postupně přecházíme několik úzkých lávek, či jiných nástrah.

Za samotou U Kovářů se po lávce vracíme zpátky na levý břeh řeky Malše, míjíme chatovou osadu a lesní penzion Malše, kterého součástí je i restaurace. Vše na nás ale působí dojmem, že je zařízena hlavně pro rakouskou klientelu a tak volně pokračujeme ku Kaplici. Odtud už jdeme po asfaltu až do města. Na náměstí mají celkem příjemný bufet a tak tam hasíme žízeň a trávíme chvilky, které zbývají do odjezdu autobusu nach Budweis.

Svačinu jsme měli s sebou a tak jsme se jen dorazili v bufetu v Kaplici na náměstí.

Nejhezčí část cesty byla od Louzku až k lesnímu penzionu Malše. Asi nejhorším zážitkem byla stále kvetoucí prostituce u E55 a přilehlé komunikace poseté použitými preservativy.

Muzeum koněspřežky v Bujanově je otevřeno v květnu až říjnu a to pouze v sobotu a neděli 9 - 12 a 13 - 16 hodin. Vstupné: děti 5,- a dospělí 15 Kč. Na Louzku se neplatí nic.

Navazující výlety:

https://www.turistika.cz/vylety/z-kaplice-pres-poresin-do-rimova ; https://www.turistika.cz/vylety/z-benesova-nad-cernou-pres-slepici-hory-do-kaplice

Poslední aktualizace: 17.3.2011
Z Bujanova přes Louzek do Kaplice na mapě
Autor: lamin

Příspěvky z okolí Z Bujanova přes Louzek do Kaplice

Louzek (Loužek)
Zřícenina hradu Loužek stojí v lese na skalnatém ostrohu nad ústím Zdíkov…
Loupežnický hrad Louzek (zřícenina) 14.6.2022Hrady na Malšiokres Český Krumlov, ostrožna nad levým břehem Malše, obec Bujanov Hrad zanikl již v 15.…
Kdo má rád drobnější romantické zříceniny gotických hradů, nemůže být…
Jihočeská Kaplice je sice jen sedmitisícovým městečkem, ale počtem zajímav…
Dvoulodní farní kostel sv. Petra a Pavla v jihočeské Kaplici je výjimečný,…
Kaplický kostel sv. Floriána z Lorchu je tím menším ze zdejšího unikátního…
Radnice v jihočeské Kaplici je původně renesanční budovou nacházející se…
Kaplice leží v Jižních Čechách, jižním směrem od Českých Budějovic.…
Méně známou, ale rozhodně velice zajímavou, památkou jihočeského městečka…
Socha sv. Jana Nepomuckého v jihočeské Kaplici je součástí někdejšího…
Mezi pohledové dominanty kaplického Náměstí patří kamenná kašna z roku…
Ves Rychnov nad Malší leží asi 2,5 km severovýchodně od městečka Dolní Dvořiště v okrese Český Krumlov v nadmořské výšce 575 m. Její historie sahá…
Omlenička je další sídelním útvarem ležícím na pomezí Českokrumlovské vrchoviny a Kaplické brázdy. Leží v nadmořské výšce 668 metrů.…
Je pravda, že v posledních letech u nás rostly nejrůznější rozhledny díky evropským dotacím jako houby po dešti, a ne vždy se jednal…
Ráno volíme směr do zalesněné krajiny, na JZ od nejjižnější silni…
Svatý Kámen je velice zajímavé poutní místo, nacházející se v jih…
Nevelké zříceniny hradu Sokolčí stojí…
Svatý Kámen je významným poutním místem, které „proslavila“ již n…
Asi 3 km východně od Dolního Dvořiště stojí nad tokem říčky Tichá (přítok…
Řeka Malše je pravostranným přítokem řeky Vltavy, do níž se vlévá na území…