Jeseník

Horské městečko Jeseník, který se do roku 1947 jmenoval Frývaldov,  leží na soutoku Bělé a Staříce v oblasti Hrubý Jeseník.  Severním a východním směrem od města najdeme celou řadu vyvěrajících léčebných pramenů, Jeseník tak patří mezi oblíbená lázeňská města. Další horská střediska v okolí jsou Bělá pod Pradědem, Zlaté Hory, Javorník a Lipová Lázně.

Tipy na výlety Jeseník (110) Rozhledna Zlatý Chlum  Chaty a chalupy Jeseník

Tipy na výlet Rodina s dětmi Na hory

Pohled na Šerák
Pohled na Šerák  •  Fotografie (5)  • Foto: navratilovarada

Petříkov - ski areál, nejlépe se tam dostaneme autem, ale běžkaři mohou přijet i vlakem a vystoupit na železniční zastávce v Ostružné.Pokud pojedete autem a v Petříkově nejste ubytovaní, je potřeba ho nechat na velkém odstavném parkovišti na začátku Petříkova, odkud vás ke sjezdovkám každých cca 10 minut zdarma odveze ski bus.

Malebné petříkovské údolí

Jedeme za bezva lyžováním.Běžkaři mohou vyjet na Paprsek a dále Na Kralický Sněžník,ale já bych chtěla zmínit sjezdové lyžování ve výborném ski areálu. Petříkov je tzv.Moravský Kitzbuhel.V nadmořské výšce okolo 800 metrů nad mořem se nachází rozlehlý areál sjezdovek s nejmodernějším odbavovacím a zasněžovacím systémem.Odbavovací systém je společný pro dva kotvové vleky dlouhé 400 a 700 metrů.Při sjezdu si můžete vybrat z pětí tras, jednu dokonce s homologací FIS. V polovině jedné ze sjezdovek je i dětská poma, takže se zde skvěle lyžuje jak pokročilým lyžařům tak i dětem.

Skvěle jsme se najedli přímo u areálu Kaste.V bufetě májí velké množství rychlých jídel a velice dobré pivo.

Líbilo se nám, že zatím co jsme lyžovali na dlouhé sjezdovce, naše děti si užívali dětský vlek a my je měli neustále pod kontrolou.

Užili jsme si to opravdu všichni a setkávali se u ski baru, v polovině sjezdovky.

Celodenní jízdné pro dospělého stojí 390 kč, pro děti 270 kč, půldenní 250 a 160 kč.

Poslední aktualizace: 24.3.2009

Ostružná

Příspěvky z okolí Prima jarní lyžování

Ostružník
Svojí výškou 952 m n.m. Ostružník nijak neválcuje své okolní sousedy, v Lipovské hornatině, kam kopec řadíme patří spíš k průměru, protože již následující kóty položené západněji a…
Malá osada Petříkov se nachází asi 10 kilometrů západně od města Jeseník. Petříkov je ideální výchozí místo pro turistické výlety v této části Jeseníků. Po modré značce se zde dostanete …
Obec Petříkov je dnes známa jako středisko zimních sportů a letní bobovou dráhou. Najdeme zde i zajímavou sakrální památku. Je jí kaple sv. Vavřince z roku 1909, v některých zdrojích je kaple popisována jako kostel. U vstupu do kaple se nachází pomník ukřižování se soškou Panny Marie z roku 1910. Německé nápisy dokládají dřívější německé osídlení oblasti - obce Peterswald.
Že Petříkov patří k nejmalebnějším vesničkám Jeseníků není třeba zvlášť polemizovat. Řada návštěvníků tuto skutečnost jistě potvrdí sama. Někdy se vesničce říká Moravský Kützbühel, zejména…
Kříž sv. Martina v Petříkově najdeme u horní sjezdovky v Petříkově u „nové sjezdovky“. Relativně mě překvapilo, kdeže ten kříž vlastně stojí, upozornila mě na něj tabulka u nového penzionu,…
Petříkov vždy patřil k nejvyhledávanějším lyžařským střediskům Jeseníků. Dnes ho sice spousta středisek dávno překonala, zejména délkou tratí a vybaveností lanovkami. Nicméně v budoucnu by…
Do Petříkova můžete dojet autem nebo vlakem do Ramzové a odtud cca. 1 km do Petříkova.  Jedeme do sportovního areálu Kaste v Petříkově. Kde na nás čeká bobová dráha a lukostřelba. Přímo v areálu je občerstvení. Ji…
Trasa z Petříkova na turistickou chatu Paprsek měří 5km a vede po červené turistické značce. Z Petříkova se vydáme po štěrkové cestě která stále mírně stoupá podél potoka. Před Císařskou…
Rekreační osadě Petříkov nedaleko Jeseníku se ne náhodou říká „Moravský Kitzbühel", v němž si výborně zalyžujete od prosince do dubna. V sevřeném údolí obklopeném lesy najdete na severních svazích v nadmořské výšc…
Turistický rozcestník, který se nachází na okraji osady Petříkov, ukazuje turistům cestu po červené značce ve směru Šerák, Ramzová žst, Větrolam - Petříkov, Paprsek, Kladská brána. V mapách je dále značena modrá z…
Většinou se velikost středisek neuvádí, ale Ostružná je největším horským střediskem Olomouckého kraje, a co do velikosti se jí v Jeseníkách vyrovná vlastně jen Malá Morávka s Karlovem,…
Původně jsem chtěl článek pojmenovat Pravým nahoru, Levým dolů, ale volím jednodušší pojmenování. Pojednání o našich výletech na Paprsek a do okolí jsem už tady umístil celkem dost, takže zbytečným popisem bych jen…
Turistický rozcestník se nachází poblíž skiareálu Pod Klínem u Apartmánů Ramzová. Jedná se rozcestník na mezinárodní evropské dálkové turistické trase E3, takže pokud se budete chtít vydat opravdu daleko, tak se …
Že je v Ostružné a okolí krásně, ví každý výletník, který do této části Jeseníků zavítá. Vlastně jde v tomto případě už o Rychlebské hory. Nicméně osídlení je tak šikovně rozpoložené, že se…
Ski areál se nachází v Ramzovském sedle na jihovýchodním svahu hory Klín, přibližně 300m od železniční stanice Ramzová. V areálu se nachází dva vleky (poma) o délce 500 a 400m a vlek pro začátečníky - 120m. (Běž…
Velice atraktivní trasa, na které se dá jen těžko nudit. Navštívíte tři zdejší vyhlídkové vrcholy Šerák, Keprník a Vozku, velkým zpestřením jsou Obří skály a propojení toho všeho…
Ramzová – kaple sv. Rocha
Osadu Ramzová v Ramzovském sedle si dnes spojujeme zejména s lyžováním a turistikou. Že kdysi první osadníci dobývali v potu tváře chléb náš vezdejší na malých políčkách či v práci v lese dnes málokdo pomyslí. Práce v lese zůstala, s polí se staly spíše Pastviny a s těch svažitějších sjezdovky. Chalupy se změnily na penziony a hotely a že nedaleko byla i sklárna si dnes nikdo nevzpomene. Ramzovské sedlo nelákalo nikd…
Obec Ostružná se rozprostírá v oblasti Jesenického regionu, jihozápadním směrem od města Jeseník. Ostružná je podhorská rekreační obec a společně s připojenými osadami Ramzová a Petříkov má 147 obyvatel. Ostružná …
Pondělí 7. 9. 2020 V noci byla skutečně zima, zvlášť k ránu, a to bylo zataženo. Vstáváme po osmé, rychle snídáme. Sluníčko proráží mraky, ale je stále někde za kopečky. Až při odjezdu nás trochu zahřívá. Zajíždím…
Vyrážíme z Jeseníku vlakem do Ramzové. Když budeme mít štěstí, svezeme se "historickým" motorákem (typ 830). V Ramzové nezapomene vystoupit (jako se to málem stalo nám, vystupovat s dětmi z…
Letošní babí léto (a vlastně skoro celé pololetí od dubna) přináší vlastně neustálé slunečné počasí. Sice zemědělci, zahrádkáři, lesníci, rejdaři a vodohospodáři vůbec jsou právem nervózní z nedostatku vody, ale díky…
Důvodů, proč jezdit na dovolenou do Jeseníků, může být spousta. My jsme v průběhu léta 2017 zjistili jeden silně netradiční, o to ale pádnější. Oba s manželkou máme rádi hanušovické pivo a o…
Na závěr našeho bohužel jen čtyřdenního courání po Jeseníkách a Rychlebských horách jsme potřebovali nějakou kratší trasu, která by navíc ještě byla takříkajíc „při cestě“. Důvod – čas. Bylo…
Rozcestí zelené a červené turistické značky. Nachází se na křižovatce lesních cest ve výšce cca 1100 metrů nad mořem. Červená značka zde pokračuje do osady Petříkov. Na druhou stranu pak červená značka vede k rozc…
Náročnost trasy závisí na tom, zda využijete příležitosti nasednutí na lanovku a nebo zda celou trasu ujdete pěšky. Střední jsem volila z důvodu vystoupání na Šerák pěšky, pokud však vyjedete lanovkou, řekla bych …
V současné době provozují čtyřsedačkovou lanovou dráhu z Ramzové na Čerňavu, dvousedačkovou lanovou dráhu z Čerňavy na Šerák a tři lyžařské vleky.Nezbytnou součástí lyžařského areálu jsou stravovací služby -…
Farma šesti sloupů větrné elektrárny nad obcí Ostružná v Hrubém Jeseníku je objektem, na který si jistě už zvykli všichni návštěvníci okolních lyžařských středisek i turisté, kteří sem zavítali v jiném než zimním …
Druhá a kratší část hřebenovky Hrubého Jeseníku častěji jezdíme od západu na východ, ráno vlakem na Ramzovou, to je taková klasika, i když teď co nahoru jezdí jen rychlíky s kupéčky to už…
Když se vydáte cestou z Horní Lipové na Smrk (hraniční hora v Jeseníkách), rozprostře se před vaším turistickým okem cosi, co se na první pohled bude zdát jako pouhý přelud vyprahlého…