Na zámek Neuschwanstein

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Za kulturou Do přírody

Můžu si odškrtnout další splněný cíl mých cest. Viděla jsem zámek Neuschwanstein v Německu. Zámek stojí v bavorském Německu nedaleko Fussenu blízko hranic s Rakouskem. Z Mnichova trvá cesta asi hodinku a půl autem po dálnici a zhruba stejnou dobu z Legolandu.

Foto: kalamity

Zámek jako takový a jeho historie jsou téměř notoricky známé. Tuto směsici všech možných slohů postavil v druhé polovině 19. století bavorský král Ludvík II. Zámek prý nikdy nebyl zcela dokončený. My jsme v den naší návštěvy neměli zrovna moc štěstí na počasí, tak jsme po zaparkování na centrálním parkovišti (parkovné cca 5 EUR) a zakoupení vstupenek v centrální kase, raději šli na místní autobus, který vozí turisty nahoru k zámku. Za pěkného počasí bych si určitě nenechala ujít procházku k zámku. Cesta trvá asi 40 minut a myslím, že to musí být nádhera. Všude samé jezera, lesy, hory. Nedaleko od místa, kde jsme vystoupili z autobusu byl Marienbrucke. Je to most nebo spíše lávka nad údolím s úžasnou vyhlídkou na zámek a jeho okolí. Odtud je to k zámku asi deset minut. Není kam spěchat. V létě jsou čekací doby na prohlídku až tři hodiny a tak jsme si okolí zámku pořádně prohlídli.

Na Neuschwanstein jsme jeli z ubytování u Legolandu a pak jsme spěchali do Mnichova, takže ubytování jsme nepotřebovali. Přímo na zámku, na konci prohlídky je moc pěkná jídelna s velkým výběrem.

Než zámek sám se mi možná více líbilo jeho okolí. Vesničky pod zámkem, jezera a také to, že z jednoho místa může člověk vidět hned dva úžasné zámky. Nedaleko Neschwainsteinu je i zámek Hohenschwangau. Na Neuschwansteinu jsou prohlídky s průvodcem v němčině nebo v angličtině. Moc se mi líbilo, že v nabídce byly taky AUDIO prohlídky. To dostanete při vstupu na zámek malý přehrávač, který se vám v každé místnosti spustí s informacemi ve vašem rodném jazyce. Stačí při zakoupení vstupenek říct, v jaké řeči by měla audioprohlídka být.

Foto: kalamity

Lístky je třeba zakoupit v informačním centru ve vesničce pod zámkem. Děti a mládež do 18 let mají vstup na zámek zdarma, dospělí zaplatí 9 EUR. Cesta autobusem na zámek i zpátky pro dospělého 1,6EUR. Pro romantiky je tu i možnost Dopravy na zámek koňským spřežením. Prohlídka netrvá dlouho a vydrží ji i menší děti.

Poslední aktualizace: 4.9.2010
Na zámek Neuschwanstein na mapě
Autor: kalamity

Příspěvky z okolí Na zámek Neuschwanstein

Nemecko - mesto Füssen
Füssen - mesto ležiace  vysoko v podhorí Álp pri jazere Forggense…
Zámok Hohenschwangau leží na zalesnenom kopci v mestečku Schwanga…
  Už je to letos 10 let, takže nejvyšší čas vzpomenout si na…
Jedeme na zájezd do Bavorska na prohlídku pohádkově krásných zámků, kde…
Zámek Hohenschwangau leží v blízkosti jezer Schwansee a Alpsee. Byl oblíbeným rodinným sídlem bavorského krále Maxmiliána II, který…
Neuschwanstein je velkolepý zámek, umístěný na vysokém skalnatém vrchu v…
Zámek Neuschwanstein, označovaný jako "pohádkový zámek", se nachází v…
Pokud by byla uspořádána soutěž, který zámek z tisíců hradů a zámků na světě se nejvíce podobá pohádkovým představám, určitě by…
Krásny, romantický zámok týčiaci sa na strmej skale, vysoko nad j…
Jedním z mnoha mých cestovatelských přání  bylo spatřit pohádkový …
Jedeme na zájezd do Bavorska na prohlídku pohádkově krásných zámků, kde ži…
Popelčin pohádkový zámek . Zámek patří k nejznámějším a…
Most Marienbrucke se nachází v Německu nedaleko zámku Neuschwanstein 91 m nad roklí Pollat. Nechal ho vybudovat král Maxmilián II v…
Výrazný vrchol ve skupině Ammergauer Alpen v pohoří Wettersteingebirge na hranici mezi Německem a Rakouskem. Jak se praví v jednom propagačním…
LECHFALL - vodopády na řece Lech nedaleko Füsenu jsou zhruba 12 m Vysoké…
S naší oblíbenou cestovkou jsme se na jaře 2016 vydali na výlet na jih…
 Brána do Tyrolska – tak se plným právem nazývá oblast přírodního…
Na skalnatém kopci, nad důležitou obchodní cestou vedoucí přes alpský…
Visutý most Hinghline179 sa nachádza neďaleko mesta Reutte a spáj…
Nedaleko města Reutte v Rakousku se vysoko nad údolím pne lanový most…
Zámek Linderhof je jedním ze zámků bavorského krále Ludvíka II.Výstavba…
Wieskirche Cesta autobusem CK  ze zámku  Neuschwanstein pokračovala …
Zámok Linderhof nechal postaviť kráľ Ľudovít II. uprostred drsnej horskej krajiny v opustenom údolí Graswangtal. Zámok je obkolesený parkom. Pred…
Zámok Linderhof nechal postaviť kráľ Ľudovít II  uprostred drsnej horskej krajiny, v opustenom údolí Graswangtal. V roku 1869 získal král oblasť…
Dalším z nákladných rozmarů   Ludvíka  II. Bavorského, kterým kd…
Jsme na zájezdu v Bavorsku. Již druhý den putujeme po pohádkově krásných…
Eibsee leží v Německu asi 9 km jihozápadně od Garmisch-Partenkirchen.…
Výročí se mají slavit tak jsme v polovině října využili pěkného počasí a…
Na nejvyšší horu Německa, Zugspitze (2962 mnm), vedou tři…
Zugspitze je nejvyšší horou Německa. Je součástí pohoří Wetterstein. Náze…