Kam za vínem do konce července

Tipy na výlet Vinařská turistika

Víno není jen alkohol. Víno je společenský nápoj. Pokud se o ně zajímáte, vyzkoušejte vinařskou turistiku. Připravili jsme pro vás seriál o vinařských zajímavostech, dáme vám tipy na výlety za vinařskými nej, pozveme vás na tradiční i netradiční vinařské akce a ukážeme vám, že dovolená s vínem a za vínem stojí zato. Seriál připravujeme ve spolupráci se stránkami www.wineofczechrepublic.cz, kde najdete ještě víc užitečných informací a odkazů. Kam za vínem do konce července. Druhá polovina července je ideální dobou pro dovolenou nebo aspoň prodloužený víkend v některém z vinařských regionů. V tomto období se konají také mnohé vinařské akce, z nichž si vyberou milovníci kultury, sportovci i vína jako takového. Nabízíme vám několik tipů z mnoha.

Od pátku do soboty 27. – 28. července vypuknou na zámku Valtice oblíbené Valtické vinařské slavnosti. Jednotlivá vinařství zde budou prezentovat, nabízet k degustaci i k prodeji svá nejlepší vína. Součástí bude i bohatý folklorní program a těšit se můžete i na kulinářské speciality.

Milovníci cykloturistiky jistě vyrazí poslední červencovou sobotu, 28. července, do Kyjova. Nadace Partnerství zde připravila od 10 hod. jeden z nejkrásnějších výletů po vinařských stezkách. Na kole nebo pěšky budou moci zdatní turisté i rodiny s dětmi zažít atmosféru léta mezi vinicemi, ochutnat tajemství zdejších vinných sklepů a vyhrát zajímavou cenu.

Třikrát do roka o prázdninách pořádá Sedlec u Mikulova Festival Sedleckých vín, který je příležitostí pro setkání všech fanoušků místních vín. Celý den bude pro návštěvníky připraven bohatý kulturní program. Již druhý letošní díl, Sedlecké Repete, se koná 28. července od 10 hod. a budete tu moci ochutnat a zakoupit celý sortiment vín včetně ledových, slámových i archivních. Vstup je zdarma.

Více vinařských akcí na www.vinazmoravy.cz, www.vinazcech.cz.

Poslední aktualizace: 13.7.2012
Kam za vínem do konce července na mapě

Příspěvky z okolí Kam za vínem do konce července

Moravíno
Moravíno patří už mezi tradiční vinařské podniky…
Vstáváme v půl šesté ráno, abychom se stihli probrat do příjezdu …
Od 1. května roku 2008, si milovníci vína mohou ve Valticích proh…
Autorem zámečku byl tehdejší knížecí architekt a stavitel Josef Hardmuth …
Trasa začíná na železniční zastávce Valtice-město. Odtud po červené…
Na hlavním valtickém náměstí stojí před kostelem Nanebevzetí Panny Marie vysoký, bělostný raně barokní Mariánský morový sloup. Dal…
Tato reprezentativní vila se nachází v ulici Petra Bezruče směřuj…
V 18. století dochází díky podnikatelské činnosti zdejšího panstv…
Nejvýznamnějším objektem je mohutný barokní zámek s bývalými koní…
Komplex budov konventu Milosrdných bratři a špitálu Milosrdných b…