Jarus

Příspěvky uživatele Jarus

Počet příspěvků: 29

Kolmo ze Slatinic do Čech pod Kosířem
Vyrážíme na kolech ze Slatinic od lázní po cyklotrase č.6038 do Slatinek, kde se docela zhrozíme, když zjistíme, že nás čeká stoupání. Po chvíli se vnoříme do lesa a protože je horko a sluníčko pálí, jsme docela …
Jedeme z Velichovek přes Nouzov, Hřibojedy do Braunova Betléma. Braunův Betlém je jedinečná galerie plastik. Vznikly v letech 1723-1732. Autorem soch je Matyáš Bernard Braun se svojí…
Jedeme autem z Velichovek na Zvičinu, která má 660 metrů nad mořem a nachází se nedaleko Dvora Králové.   Chceme se podívat na rozhlednu. Bohužel narazíme - Raisova chata i Rozhledna jsou zavřeny. Dáme si něco …
První přírodní Bludiště britského typu v České republice. Vybudovali ho členové spolku Brandýs ve světě. Rozkládá se před nejstarším tuzemským pomníkem Jana Ámose Komenského z roku 1865.…
Zvonice s obrácenými zvony v Rovensku pod Troskami
Rovensko pod Troskami leží v Českém ráji mezi Turnovem a Jičínem, první písemná zmínka o tomto městečkupochází z roku 1371, kdy vládl slavný český král Karel IV. Před kostelem stojí zvonice z roku 1630, dřívějš…
Zemská brána je krásné místo nedaleko polských hranic. Most byl vybudován italskými dělníky v letech 1900-1903. Z mostu vidíme Divkou Orlici, která zde proráží Orlické hory a vtéká do…
Vyjíždíme vlakem, cíl vláčku je v Pardubicích na hlavním nádraží, kde si v trafice koupíme lístek na trolejbus a hned před nádražím máme před sebou stanoviště trolejbusů. Odtud se…
Obec Velichovky leží asi 6 km západně od Jaroměře, mají tu v provozu lázně zaměřené na pohybové ústrojí. Lázně již fungují od roku 1898, kdy byla zahájeny první lázeňská sezóna. V roce…
Podorlický Skanzen Krňovice vzniká od roku 2002. Hlavním posláním je záchrana lidové architektury venkovského i městského typu z okolního regionu. K vidění jsou zde původní - přenesené stavby i rekonstrukce ne…
Nadaleko města Letohrad ve vsi Žampach najdete pěkné arboretum. Je součástí Domova pod Hradem (zámeckých parků, které jsou státem chráněnou kulturní památkou.) Arboretum je řádným členem Unie Botanických zahrad…
Jižně od Rakovníka v údolí řeky Berounky se zachovala spousta zkamenělin, také proto tu vzniklo toto muzeum. Expozice je zaměřena na život a dílo Joachima Barranda, je zde mnoho…
Křižíkova fontána na Výstavišti v Praze je nádherný zážitek! Je to evropský unikát s 49 čerpadly a téměř 3000 tryskami. Barevné efekty vytváří 1248 podvodních reflektorů spousty barev. Jedna zajímavost: rozvod …
Málokdo ví, že v Praze fungují přívozy, které vám mohou urychlit i zpříjemnit cestu po Praze a platí zde jízdenky MHD. Zde je odkaz, kde jsou veškeré informace: http://www.ropid.cz/cestujeme/Privozy-v-PID-%28o…
K odjezdu vlaku se dostavíme na poslední chvíli - jen nastoupíme do vlaku, pískají odjezd! Jedeme za různými zážitky do Prahy, nedávno jsme totiž dostali knihu Skvosty Prahy, kde jsme našli dost zajímavých mís…
V Praze existuje ulička, ve které řídí provoz semafor, protože by se tu dva lidé při potkávání těžko vyhýbali.. V nejužším místě měří okolo 50 cm. Uličkou se vlastně vchází do Restaurace Čertovka a je poblíž Karlova mostu.
Jedeme zájezdovým autobusem do Kutné Hory. Tam plánujeme navštívit více zajímavých míst, kterých je v tomto městě dost a dost... Bus nám zastaví v Kremnické ulici u Chrámu Sv. Barbory, unikátního díla gotické ar…
Jedeme vlakem směrem od Kácova a chceme navštívit Zruč nad Sázavou a její zámek. Původně hrad přestavěný na zámek stojí na návrší nad městem. Je to trojkřídlá dvoupatrová budova s třípatrovou věží v jihovýchodním …
Vyjíždíme do Sázavy, kde chceme navštívit známý klášter, který založil známý poustevník sv. Prokop.. Prohlídka je současně návštěvou poutního místa ke sv. Prokopovi. Sázavským rodákem je slavný divadelník a her…
Vyrazili jsme zvláštním busem ze Zruče nad Sázavou do Ratají nad Sázavou, kam jedeme navštívit trochu pozapomenutý zámek...   Prohlídka se kvůli rekonstrukci uskuteční jen v části zámku, ale i ta část stojí za …
Jedeme posázavským pacifikem do Kácova, užíváme si pohled na romantickou krajinu podle Sázavy... Ve vlaku jedou téměř samí turisti...   V Kácově chceme navštívit místní pivovar, snad se nám povede i absolvovat ex…
Vyjíždíme posázavským pacifikem ze Zruče nad Sázavou do Českého Šternberka. Cestou vlakem si užíváme romantickou krajinu podle Sázavy, která sousedí s tratí.. Při projíždění Kácovem se rozhodneme, že navštívíme…
Vyrážíme z Dobrovítovy Lhoty po žluté turistické značce směr Stvořidla. Asi po kilometru dorazíme do Stvořidel, kde nesmí chybět krátká zastávka s občerstvením v místním penzionu Stvořidla - kiosek venku. Pitný…
Přijeli jsme autobusem do Lipnice nad Sázavou, abychom se podívali na hrad a prohlédli si i Památník Jaroslava Haška. Zastavili jsme kousek pod hradem a vydali se pěšky k hradu. Absolvovali jsme prohlídku, celý…
Jdeme pěšky ze Žďáru nad Sázavou na Zelenou Horu, podívat se na poutní kostel Sv.Jana Nepomuckého. Kostel je unikátním uměleckým dílem. Základem je kompozice pěticípé hvězdy (pěticípý půdorys, pět vchodů, pět o…
Je nás velká parta , jedeme autobusem do Žižkova pole - nedaleko od Přibyslavi... Na místě velká alej - 306 stromů - převážně lip... K Žižkově mohyle - místo Žižkovy údajné smrti... Ohromná mohyla byla postaven…
V Pelhřimově je moc zajímavý obchůdek, jaký se jen tak někde nevidí! Jmenuje se Ptákoviny. Najdete ho nově na náměstí, nedávno se přestěhoval z Palackého ulice... My tam s nadšením udělali nákup a už se těším…
Odjíždíme autem z Telče a míříme směr Pelhřimov.  Chceme navštívit Muzeum rekordů a kuriozit a trochu poznat město Pelhřimov. Výborně a levně jsme se najedli v nekuřácké jídelně v ulici Palackého, která ústí na Ma…
Nádherné místo k ubytování na klidnou dovolenou! Spali jsme tu jen jednu noc, ale vydržela bych tu klidně 14 dnů... Ochotní lidé, u pokoje sociální zařízení, zastřešená terasa, rybník hned vedle, klid... Stravo…
Ráno jsme vyjeli autem ze Zahrádek u Strmilova a rozhodli se, že si uděláme výlet do Telče. Je známá svými Folkovými prázdninami... U centra se nám podařilo náhodně zaparkovat zdarma a vydali jsme se procházkou ul…