fotografie hajek

Počet přečtení příspěvků: 158 526

Příspěvky uživatele hajek

Bartošovický mlýn
Bartošovický vodní mlýn najdeme nedaleko severozápadního okraje obce Bartošovice. Vodní mlýn stojí na pravém břehu řeky Odry a u severního okraje Dolního Bartošovického rybníka. Vodní mlýn se souborem hospodářsk…
Nedaleko východního okraje obce Bílov na vrcholku kopce je nově postaven televizní vysílač. Na stožáru vysílače se buduje vyhlídková plošina, ke které vede venkovní schodiště. Schodiště se točí kolem sloupu vysí…
V místech kde se dnes nachází tato cesta byla v roce 1758 svedena bitva mezi rakouským vojskem generála Laudona, které zvítězilo a pruskou armádou. Tato bitva a řada dalších přinutili Prusy opustit Moravu. Ještě…
Dvořisko je malá osada, kterou tvoří jen několik domů a l…
Památný strom Platan javorolistý ( Platanus acerifolia ), známý rovněž pod názvem Josefínin platan, roste v nevelkém krajinářském zámkem parku v obci Bartošovice. Strom najdeme západním směrem od zámecké budovy …
Nedaleko severozápadního okraje městečka Klimkovice u silnice vedoucí do areálu Jodového sanatoria je malý parčík. Tento parčík tvoří tři lípy a v těchto místech rostla památná lípa. Lípa byla 300 let stará a ro…
Vodní nádrž Sedlinka se nachází u jihovýchodního okraje obce Suché Lazce. Přehrada byla vybudovaná na říčce Sedlince. Jihozápadním směrem se Nad přehradou zvedá kopec Strážnice ( 364 m.n.m.) a východním směrem s…
Osada Hrabství je místní částí obce Skřipov. Hrabství se rozkládá ve východní části Přírodního parku Moravice, východním směrem od obce Skřipov. Severním směrem se nad obcí rozkládá rozlehlý les Klokoč a jižním …
Obec Hájov je místní část města Příbor. Obec se rozkládá východním směrem od Příboru a jižním směrem od rychlostní silnice vedoucí z Frýdku-Místku kolem Příboru do Nového Jičína. Od jižního okraje obce se rozpro…
Vodní nádrž Větřkovice se nachází v oblasti Podbeskydské hornatiny, východním směrem od stejnojmenné osady Větřkovice a západním směrem od městečka Hukvaldy. Vodní nádrž byla postavena na toku Svěceného potoka a j…
Osada Dolní Nový Dvůr je součástí obce Bravinné, která je místní částí města Bílovec. Osadu tvoří jen několik domů a leží západním směrem od obce Bravinné. V blízkém okolí osady se rozkládají rozlehlé lesy. Seve…
Samota Požaha je místní část obce Skřipov a leží jižním směrem od obce. Samotu tvoří především soukromé rekreační chaty, postavené nedaleko silnice vedoucí z obce Skřipov do města Fulnek. Od okrajových částí sam…
Obec Dolejší Kunčice je místní částí města Fulnek a leží severozápadním směrem od města. Obec se rozkládá v severní části přírodního parku Oderské vrchy. Obcí protéká Husí potok a nedaleko jižního okraje Kunčic …
Jerlochovice - ATC je rozcestí a výchozí bod červeně a žlutě značeného vycházkového okruhu. Rozcestník je umístěn v blízkosti recepce autokempu Fulnek - Jerlochovice. V autokempu najdeme nejenom prostor pro post…
Děrné - silnice je rozcestí a orientační místo na červené turistické trase a najdeme jej severním směrem od osady Děrné. Rozcestník je umístěn na sloupku na okraji lesa v místech kdy červená turistická trasa ved…
Obec Lubojaty je místní část Bílovce. Lubojaty se rozkládají v oblasti Oderských vrchů, severovýchodním směrem od Bílovce. Od severozápadního okraje obce se zvedá kopec Niva ( 358 m.n.m.). Severním a západním směr…
Mezi chráněné kulturní památky ve městě Studénce patří budovy Starého a Nového zámku. V letech 1860 až 1863 byla provedena celková přestavba Nového zámku a v jeho okolí byl zřízen botanicky poměrně hodnotný park…
Nedaleko severního okraje malé osady Nová Ves se v poli dochovala zajímavá technická památka a to dřevěný větrný mlýn německého typu. Tento mlýn je posledním svého druhu, který se dochoval na Bílovecku. Mlýn byl…
Jeskyně Šipka
Chcete-li spatřit tuto dobře známou jeskyni, zajeďte se podívat do malebného městečka Štramberk. Nachází se v areálu Národního sadu na východním úbočí vrcholku Kotouč ( 495 m.n.m.). Tento sad je chráněn jako Náro…
monastir, tunisko...............................................tip redakce:  videotrasa Ribat Monastir                   videotrasa mauzoleum Habiba Bourguiba
Rezidenční část města Sousse. V této malebné části najdete Krásné pláže, překrásný přístav a také malé zoo.
Na uměle vytvořeném kopci na louce u obce Tošovice, kterou najdeme severním směrem nedaleko města Odry byly vybudovány dvě sjezdovky a celá řada zimních sněhových atrakcí. Ve Ski centru jsou dvě sjezdové tratě s…
Podrobné informace k Sidi Bou Said najdete v dalším článku na stránce https://www.turistika.cz/mista/sidi-bou-said--1
Poutní místo Stred Európy najdete, když odbočíte z hlavní cesty Martin-Kremnice asi 3km před Kremnicí ve vesnici Kremnické Baně doleva a po přibližně 1km uvidíte po levé straně malí kostelík.
Kotvice je přírodní rezervace, která se rozkládá kolem stejnojmenného rybníka Kotvice. Rybník a rezervace se nachází v prostoru mezi obcí Albrechtičky a městem Studénka. Přírodní rezervace Kotvice je součástí ch…
Zatopený starý břidlicový lom s Krásnou a čistou vodou. Vlétě bývá běžně viditelnost cca 5m. Lom je dostupný veřejnosti i ke koupání, ale v některé velmi teplé dny bývá velká návštevnost a tak kdo chce mít při k…

zpět na profil uživatele hajek