JAROSLAVA

Jaroslava Kuišová

Milovník pověstí, převážně české historie (protože ta mi přijde opravdu nejkrásnější). Sběratel turistických známek.

Příspěvky sleduje: 1 turista
Počet příspěvků: 25
Průměrná známka příspěvků: 2,05
Počet přečtení příspěvků: 46 960

Příspěvky uživatele JAROSLAVA

Počet příspěvků: 25

Polsko Jastrzebia Góra - Mieroszyno
Moje dovolená
1. den ( Teplice v Čechách směr Jastrzebia Góra) Na místo určení jsme přijeli kolem 7 hodiny ráno. Ubytování jsme měli až po 14 hodině, tak jsme museli nějak ,,…
Jelikož mám úplně senzační rodiče, dokonale mě znají a sami si prošli první ,,zatěžkávací zkouškou" tohoto místa, tak mě a mého přítele odeslali v rámci vánočního dárku do nádherného prostředí Broumova a okolí. De…
Testy
 Zámek. Co je to? Je to jen otvor kam se strčí klíč a s následným otočením  se otevře tajemná komnata  kam je zakázáno vstoupit nebo je to kdysi bohaté sídlo panovníků, které skrývá se své užaslé tajemství? No každý si představuje zámek jinak. Pro někoho je to jen budova pro někoho přímo skvělé místo jak nakrmit svou zvědavost a bujnou představivost. Tato knížka mě docela zaujala a přijde mi jako taková zmenšená encykloped…
Jeden z mnoha krásných Zámků co tady v Čechách máme. Zámek se proslavil jako sídlo slavného panovníka a vojevůce Františka Ferdinanda d'Este, který nejen…
Jeden u nás z nejvíce romantických zámků, který se obklopen rybníkem a s ,,naším světem" je jen propojen s Kamenným mostem. Zámek má nádherně růžovo-červenou…
Nejkrásnější a nejlépe dochované město se zámkem, u nás ihned po Pražském hradě druhý největší hradní komplex si vysloužilo záspi do světového dědictví UNESCO.…
Státní zámek Hluboká nad Vltavou
Nádherný romantický goticko-renesanční jihočeský zámek, který byl původně postaven jako Strážný hrad a byl často dáván do zástavy českými panovníky. V roce…
NZM Ohrada – muzeum lesnictví, myslivosti a rybářství
Tento zámek byl původně v 18. století postaven jako sídlo myslivců, kde by mohli pořádat své velké slavnosti při honech. Poté v 19. století, zde vzniklo muzeum…
,,Chceme- li žít, musíme udělat taková opatření, abychom chránili přírodu." Tenhle krásný citát vyslovil významný ústecký podnikatel pan Heinrich Lumpe, který…
Testy
Opět jsem narazila v obchodě další díl průvodce tipů na výlety. V tomto průvodci se dozvíte jak název napovídá kam s dětmi na výlet- není to úplně typický průvodce- autor Vám popíše místo kde osobně se svou rodinou byl, ale co je hlavní vypráví zážitky z cesty a z oněch míst, ale nejen to. Jsou zde uvedeny třeba i hry jak zabavit děti ve vlaku nebo v lese a nebo co si na výlet sebou vzít nebo naopak co ponechat raději doma. Vašim dětem se určitě bude líbit návod jak sestrojit vozík, který zvládne urči…
Naše cesta začala už na Teplickém vlakovém nádraží (pro mého tatínka začalo dobrodružství už tady vlakem jel naposledy před 30 lety), kde jsme se vypravili do Prahy, kde jsme měli sraz k autobusu do Paříže. Vyráželi jsme v 17h z Prahy. Cestu nějak popisovat nebudu-stejně jsem většinu prospala. Stavělo se na tzv. ,,čůrací pauzy" po 3 hodinách. Konečně ráno po rozednění jsme se probrali v Paříži. Den první  Naší první zastávkou byla nejznámější dominanta Paříže Eiffelova věž, která byla postavena v l…
Diskuse
Testy
První díl moc hezké knihy a klidně si dovolím napsat i průvodce Za strašidly... V každé kapitole je opět historické ohlédnutí za hradem či zámkem. Opět zde najdeme i pověsti . Podrobný popis jak se k danému místu dostaneme a i důležité informace jako parkovaní, otevírací doby, možnosti ubytování a stravování. Opět na konci doplněná o mapičky. Pokud Vás lákají tajuplné hrady a zámky naší republiky a chcete vědět kde bílá paní ohlašuje smrt nebo kde se proání Rašín na ohnivém býkovi doporučuji knihu si…
Pro tentokrát se podíváme na knihu spíše určenou pro děti. V této knize nalezneme 50 tipů na výlet kde se můžete potkat s tajemným pánem hor nebo slyšet vytí tajemného černého psa, který hlídá nevídaný poklad. U každé kapitoly najdeme popis místa a něco málo z historie, pak se dostaneme k nějaké té pověsti, poté se zde nalézá něco jako rubrika co možná nevíte, kde se dozvíte zajímavé věci o daném místě třeba to, že první tištěný průvodce Tiskými stěnami vyšel už v roce 1829 a nebo to že ve Vamberku v …
V této knize jak název napovídá najdeme 11 míst, které jsou zapsané na prestižním seznamu světového přírodního a kulturního dědictví UNESCO. Český Krumlov Holašovice Telč Kutná hora Litomyšl Zelená hora Olomouc Kroměříž Lednicko-valtický areál Vila Tugendhat Praha V každé kapitole najdeme popis daného místa, historické ohlednutí, osobnosti, které v daném místě působili a žili, spoustu fotografii a kreseb. Mimo to což jsem ocenila zvláště já jsou tu různé pověsti o těchto místech, kde se…
Testy
Miluji různé průvodce českou turistikou a tak jsem zakoupila v jednom nejmenovaném obchodním centru tuto knihu. Tento průvodce je výborný pro filmové nadšence, které už nebaví se na filmy jen dívat, ale i zkusit si projít místa, kde se jejich oblíbený film natáčel. Dozví se zde jak natáčení probíhalo a jak moc se změnilo místo od doby natočení filmu.   V knize najdeme například vesničku Višňovou, kam se nastěhoval všem velmi známý chalupář Jiří Sovak cobi filmový Evžen Huml nebo pivnici Hájenku v osa…
My jsme jeli z Chlumce rekreační linkou číslo 21 v 11:20h (jezdí jestě v 15:20, ale asi bude problém se dostat zpět, je to poslední spoj do Tisí) na místě jsme byli v 11:50h. Cena byla tam i zpět 60Kč pro jednoho a jednorázová jízdenka stojí 40Kč(jen tam). Je možné si sebou vzít i kolo, autobus je tomu přizpůsoben- kolo je zdarma. Autobus na zpět( my jsme jeli v 15:50h- tedy posledním spojem z Tisí) končí v Ústi nad Labem na Hlavním autobusovém nádraží, což nás překvapilo, takže na to pozor. Jinak jezdí…
Pokud Cestujeme vlakem stačí přímo u Nádraží nasednout na autobus číslo 3 a ten Vás odveze na zastávku Nové lázně (je to zastávka ihned před konečnou stanicí).…
Z hlavního nádraží  se vydáte rovně, všude jsou ukazatelé. Takže trefíte nádherně. Výstup k Zoo je docela obtížný (strmější kopec, ale překonat se to dá). Po…
Krásné historické město se zámkem, které leží na řece Radbuze. Z Plzně se dostaneme do Horšovkého Týna po silnici číslo 26, vpravo po čísle 200 ( směr Bor) do Horšova. Zde je nejkrásnější asi opravdu ten zámek, který je otevřený (duben, říjen SO, NE 9-15h, květen, září ÚT-NE 9 až 16h, červen-srpen ÚT-NE 9-17h od 25.12 do 1.1. denně od 10-15h. (Je to opsané prohlídku zámku jsem nestihla, mrzí mě to) Za shlédnutí stojí i náměstí Republiky, kde jsou krásné historické domy. Nedaleko je i Újezd u Domažlic, …
Krásná procházka ,,lesem". Dostanete se tam autobusem 120 nebo 141, staví přímo u obory. Pro ty co mají rádi zvířátka. Úžasná procházka, možnost si zvířátka i…