mirekvostry

Mirek Vostrý

Kdyby to bylo na mně, tak bych neztrácel čas v kanclu. Je tolik míst, kam se nikdy nestihnu podívat. Na druhou stranu…

Příspěvky sleduje: 2 turisté
Počet příspěvků: 118
Průměrná známka příspěvků: 1,00
Počet přečtení příspěvků: 510 363

Příspěvky uživatele mirekvostry

Počet příspěvků: 118

Ze Srbska na Karlštejn bez davů turistů
Krajina v okolí Karlštejna je malebná a rozhledy velkolepé. Když ale jdeme po turistické značce a zrovna neprší, jsme vlastně neustále v davu. Patřím k lidem, kteří si společnosti jiných…
Autem do Olbersdorfu. Odtud parním úzkokolejným vlakem do Kurort Oybinu. 1 - 2 zastávky: 3 Eur, děti do 14 let v doprovodu dospělého zdarma. Chceme-li jet až ze Zittau, bude to dražší.…
13. – 18. října 2013 Více informací (fotky, kde vzít mapu, kolik co stojí apod.) najdete na Halič 2013. Ukrajinská část Haliče (ukrajinsky Halyčyna) je oblast severně od bývalé československo-polské hranice a za…
Testy
O noži Böker Magnum Goon se stránkách prodejců dočteme základní údaje, které nám ale řeknou jen velmi málo z toho, co potřebujeme vědět, a co rozhoduje o tom, jestli nůž koupit nebo ne.…
Neprávem opomíjená Červená rokle je hluboký, klikatý kaňon vymletý potokem tekoucím pod Hvíždincem v brdských Hřebenech. Podobně jako sousední Kejná rokle, která je blíž k Řevnicím, i Červená rokle překvapí svojí divokostí a malebností. Potok se zařezává hluboko do terénu, kaňon je místy skalnatý a velmi úzký. Dosyta si užijeme skotačení z jednoho břehu na druhý a v období vysoké vody je zábava ještě pestřejší, protože mnoh…
22. srpna – 1. září 2012 Tento rok jsme chtěli jet k moři, ale někam, kde jsme ještě nebyli a kde by se dalo dělat i něco jiného, než jen ležet na pláži. Dostali jsme několik doporučení na…
Pátek Kvečeru jsme dojeli do Broumova, kde jsme a zašli na večeři. Pak jsme přejeli do Božanova, kde jsme sice nečekali otevřenou krčmu, ale byla tu a čepovala opata. Měl jsem naplánované…
Z náměstí ve Vyšším Brodě jdeme po zelené značce, kde po 900 metrech přijdeme k prvnímu zastavení křížové cesty (N 48°36.723 E 014°18.173). Cesta je 900 metrů dlouhá a končí čtrnáctým…
Moraveč, Kovářka – rozhledna a kovářské muzeum (TA)
Kamenná rozhledna kruhového půdorysu se zastřešeným dřevěným ochozem vznikla z iniciativy místního kováře pana Dobeše. Jejím základem je ocelové spirálové schodiště, kolem kterého je…
Pátek Výpravu jsme zahájili návštěvou v pivovaru v Chýši. Když jsme ochutnali, co bylo třeba, to už byla tma, přesunuli jsme se za vesnici do lesa, kde jsme o 70 m výš v lese našli plácek jako stvořený pro nocleh. Bylo tam o několik stupňů tepleji než v údolí potoka. Sobota Bylo to nejenom pěkné místo na spaní, ale ráno se ukázalo, že odtud byl navíc výhled do údolí. Z Chýše jsme autem přeje…
Monte Stellu (francouzsky Monte Stello) je jedním z nejvyšších vrcholů severního výběžku Korsiky Cap Corse. Má sice jen 1307 m, ale začíná se v 300 metrech a tisícimetrové převýšení je slušné. Navíc ta hora je krásná, cesta pohodlná a rozhled z vrcholu …
Krásná kamenná rozhledna Kaiser Franz Josef Jubielums Warte stojí na hoře Sternstein, nedaleko nejjižnějšího bodu ČR, nějakých 7 km na JJZ od Vyššího Brodu. Vzhledem k tomu, že Sternstein je se svými 1122 metry nejvyšší horou široko daleko, rozhledna poskytuje nádherný kruhový rozhled. I když není ideální viditelnost, můžeme zahlédnout Dachstein. Výstup na vrchol je pohodlný, jen v závěru to už není úplně pro kočárek, ale …
Když plánujete výlet do jihozápadních Brd, jeďte přes Trokavec. Čeká vás překvapení. Trokavec je poslední víska před brdským vojenským prostorem, když jedeme od Spáleného Poříčí. Málokdo by tady čekal jakékoli ob…
Cesta mezi Chrástem nad Sázavou a Krhanicemi je obvykle dost nudná, protože vede po silnici. To ani tak nevadí na kole, ale pěšky to opravdu není nic moc. Je tu ale ještě jiná možnost: příjemná polní…
Zaniklé vesnice vyzařují atmosféru, která mě zvláštním způsobem láká. Křižovatka cest, to je centrum, kde kdysi bylo živo. Kdo asi bydlel v domech a chalupách, po kterých zbyly základy? Dnes zplanělé stromy kdysi …
Chcete zabavit děti, nestrávit tím moc času a poskytnout jim zážitek?  Pak stačí dojet metrem B, tramvají nebo autobusem na Anděl a odtud jít pěšky asi 600 m k hotelu Mövenpick na Mrázovce (viz mapa).  Kromě lano…
Góry Sowie 6. – 8. května 2011 Pátek S Vaškem a Jirkou jsme někde na dálnici naložili Aleše a jeli do Broumova na večeři a odtud do Šonova. Tam jsme si dali skvělého opata a už za tmy jsme vyšli za vesnici do nejbližšího lesa, kde jsme vedle cesty zalehli v pohodlném listí. Byla to krásná noc. Sobota Ráno jsme uvařili čaj a vystoupali…
[Praktické informace (doprava, ceny, mapy, ...) a další fotky na http://www.prospektor.wz.cz] Pátá výprava na Podkarpatskou Rus nás zavedla do doposud neprozkoumané oblasti Východních Beskyd, které se rozkládají …
Dobytí severního pólu 10. - 11. prosince 2011 Sobota Tentokrát jsme se vydali do malebného Šluknovského výběžku s cílem dobýt nejsevernější bod Česka a taky nejsevernější krčmu. Šluknovský výběžek nás vždycky láká hlavně proto, že to není turistická oblast, všude lesy, louky a kopce, ale vysoké jen tak, aby byly hezké, ale člověk se cestou nahoru nezpotí. Zajímavá je možnost…
  Poloha   N 51°0.980, E 014°19.650 Ve Šluknovském výběžku, asi půl kilometru východně od Lobendavy.   Anenský vrch, místními ještě teď zvaný Annaberg, je malý zalesněný kopeček (414 m), který dí…
Na nejvyšším vrcholu Sovich hor (Góry Sowie) stojí krásná kamenná rozhledna. Byla postavena poblíž původní dřevěné rozhledny zaniklé v roce 1904. Již v následujícm roce se začala stavět nová věž otevřená v roce 1906, která nesla jméno Otto von Bismarcka. Z vyhlídkové plošiny je za dobré viditelnosti kruhový rozhled od polské nížiny přes kralický sněžník, Orlické a Javoří hory…
(V sousedství Kejné rokle je Červená rokle, kterou rozhodně nemůžete vynechat: https://www.turistika.cz/vylety/cervena-rokle-vyskoky-a-kamenna-divocina-kousek-od-prahy) Kejná rokle je hluboký, klikatý kaňon potoka…
Vysoký vrch (487 m) je výrazný zalesněný vrchol, kde stávalo keltské, zřejmě strážní hradiště z mladší doby bronzové. Mělo přibližně čtvercový půdorys o rozloze 1,5 ha. Skalisko hned vedle vrcholu poskytuje téměř …
Sobota Ráno jsme odjeli autobusem z Blavy do Smolenice. Tam už byl čas na brzký oběd (stejně to mělo být nadlouho poslední jídlo) do bufáče. Dali jsme výtečný guláš a vyrazili. Cesta pohodlně a pozvolna stoupala příjemným lesem, pročež jsme udržovali docela slušné tempo. Zanedlouho Petr prohlásil: „Eště se můžem vrátit.“ To jsme neudělali. Zanedlouho se sklon cesty radikálně změnil – to jsme začali šplhat …
Sobota Spolucestující ve vlaku nás upozornila, že v Uherském Hradišti (kde jsme se chystali na oběd před dalším vlakem) si na pivu moc nepochutnáme. Ale na náměstí jsme našli krčmu, kde se nás servírka zeptala: „desítka Rychtář, jedenáctka Černá Hora, dvanáctka Lobkowicz?“ Odpověď byla jasná: „V…
Pátek  S Jirkou jsme dojeli do Meziměstí už za tmy a hned zašli na pár piv, protože nebylo kam spěchat. Pak jsme šli přes Starostín k polské hranici, po které jsme zamířili k horám. Cestu jsme ale záhy ztratili, …
Zřícenina hradu Nowy Dwór stojí ve Valbřiškých horách na skalnatém vrchu nad městem Podgórze. V jádře obehnaném obvodovou zdí stál palác, věž, hospodářská budova a obydlí posádky. V 16. století přibylo Předhradí c…
Zřícenina nejvýše položeného polského hradu stojí ve výšce 870 m na homolovitém vrchu Rogowiec v Suchých horách. Hrad ze 13. století se skládal ze dvou částí. Rozlehlý Horní Hrad byl chráněn mohutnou válcovou věží o průměru 10 m, která byla podzemní chodbou spojena s dvoukřídlým palácem přistavěným k hradbě o síle 2 m. Dolní hrad byl obehnán hradbou s dvěma baštami. Ve 14.…
Toskánsko 11. – 17. září 2010 Tuto dovolenou jsme pojali jako průzkum Toskánska. Tedy aspoň takový, jaký se dá stihnout za jeden týden (na zevrubný průzkum by bylo třeba dvou týdnů). Našli jsme si ubytování v pěkn…
stránka 1 z 4

zpět na profil uživatele mirekvostry