Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

Trasa by se klidně mohla pracovně nazvat "Okolo Slavíče (1054m.n.m.)". Tak vysoko se na ni ale nedostaneme, nám bude "muset" stačit už celkem slušných 906m.n.m., v místě poblíž samotné chaty Slavíč. Zařadil bych ji jako středně fyzicky náročnou, překonává 486 metrů výškového rozdílu mezi obcí Morávka a rozcestníkem u chaty Slavíč. Většina je vedena souběžně s turistickým značením a prakticky celá vede po asfaltovém povrchu.Výjimku tvoří jen asi 500m dlouhý úsek mezi rozcestníkem U Slavíče a chatou Slavíč, kde leží drobný makadam, jinak by byla dost vhodná i pro silničky. Doporučuji však raději treka, v některých místech se v zatáčkách objevuje trošku drobného kamení či písku, tak ať nejsou ve sjezdech zbytečné starosti.Trasu jsem projel ve směru popsaném v titulku, její sklon není nikde zvláště krutý, výhledů je poskrovnu, ale ty co se naskytnou, jistě přidají na hodnotě cyklovýletu.

Příjemného občerstvení se nám dostane na chatě Slavíč, pokud budeme sedět venku, tak jako bonus dostaneme i výhled na část Beskyd. Mimořádně odsud není vidět Lysá, což působí zvláštně, protože ta je vidět skoro odkudkoliv.Chatu Slavíč pak opustíme v jiném směru, než odkud jsme přijeli, jako by jsme jenom kolem ní projeli rovně. Nejdříve nás čeká krátký sjezdík po hliněném povrchu, ten ale po cca 100metrech vystřídá asfalt. Cesta povede chvíli povrstevnici, zanedlouho začneme mít pocit, že dokonce i stoupá. To vše může být pravda, z kopce pojedeme až po projetí zatáčky vlevo, ale zato již bez výrazného stoupání až do centra obce Morávka. S výhledy se ve sjezdu moc "nepotkáme, zato naše navigátorské schopnosti prověří dvě rozcestí. My se ale zkrátka budeme v prvním případě držet té cesty s lepším povrchem, v druhém (níže) té cesty, která vede z kopce. (vlevo) Ale i kdybychom odbočili doprava, do kopce, nic nezkazíme.

Chvíli bychom museli ještě zabrat do pedálů, pak nějaký čas přesun po vrstevnici a nakonec krásný šešup do údolí Slavíče, prakticky bychom kopírovali stejnou trasu, jakou pojedeme při odbočení na rozcestí vlevo, jenom ve vyšší nadmořské výšce. Tím, že ale ppojedeme vlevo, tak se takrátko octneme na rozcestí, kde se zleva připojí potok Nytrová a zelená TZ. Později o něco níže dojedeme k rozcestí Horák. To projedeme mírně vpravo a bude nás dál doprovázet potok Skalka. Turistické značení obstará zelená TZ, společně se žlutou a to až po Hrachové, resp. Úspolku. Co se týče možnosti nabrání vody, tak tuhle šanci potřebujeme hlavně na cestě nahoru a ona tam skutečně je. Asi v polovině stoupání kolem potoka Slavíč nás jistě zaujme vpravo dřevěný přístřešek. Je tam turistická odpočívka, posezení s lavičkami. A o pár metrů za ní se nachází studánka "U Zitové hájenky". Pro pocestné je vybavena hrníčky, cyklisti si můžou posloužit třeba svým bidonem, ale hrníčky působí hodně lákavě, jako od babičky. Stačí vyzkoušet.

Omlouvám se za nepřesnosti v mapě, která je zde k dispozici a dávám odkaz na lepší provedení: https://www.gpsies.com/map.do?fileId=visjwoqizvbmaqwf

Poslední aktualizace: 30.6.2010
Trasa č. 8 - Morávka - údolí Slavíče - Frankův potok - ch.Platoška - Kolářova chata Slavíč - Nytrová - Úspolka Horák - Úspolka - Morávka na mapě
Autor: krtek2

Příspěvky z okolí Trasa č. 8 - Morávka - údolí Slavíče - Frankův potok - ch.Platoška - Kolářova chata Slavíč - Nytrová - Úspolka Horák - Úspolka - Morávka

Slavíč - Suché vodopády
Autobusem z Ostravy na zastávku Morávka, Slavíč. Odtud asi 500 m po modré značce a pak 2,5 km po lesní cestě až k Suchému potoku, na kterém je…
Údolí Slavíče je orientační místo a rozcestí na modré…
Do Morávky jsme přijeli autem, které necháváme na pakovišti u mostu přes…
S přítelkyní jsme se koncem srpna rozhodli, že pojedeme na pár dn…
Tuto trasu lze brát jako výhodnou zkratku mezi Morávkou a Visalajemi, jenž…
Nad přehradou je orientační místo a rozcestí na žluté turistické značce a…
Jako menší, nenáročná procházka na jedno odpoledne může být výlet k…
Přehrada Morávka byla postavena a dokončena v roce 1964. Nachází se…
Frankův potok je rozcestí a orientační místo na modré turistické značce. …
Úspolka - bus je rozcestí červené, žluté a zelené turistické trasy a…