Frýdek Místek

Frýdek Místek vznikl spojením dvou obcí, které odděluje řeka Ostravice. Město Frýdek-Místek leží na okraji Moravskoslezských Beskyd. Nejvýznamnější stavbou města je barokní zámek.

Tip:
Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Ivančena / Přehrada Morávka Ubytování Frýdek Místek
Turistické cíle / Mapa Frýdek Místek Přehrada Šance / Lysá hora Satinské vodopády

Moravskoslezské Beskydy

číslo 7 Ivančena Asfalt 6,9 km
číslo 8 Hradová Asfalt 7,7 km
číslo 9 Tanečnice 8,9 km

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.
Poslední aktualizace: 16.6.2005

Pražmo

Příspěvky z okolí chata

Beskydy do tretice
Našu tretiu a poslednú tohoročnú túru do Beskýd sme si urobili počas predĺženého víkendu od 19.10. do 21.10.2001. Tentokrát sme zaparkovali v obci Pražmo, rovno pred miestnym hotel…
Výchozí bod: Pražmo hot. Travný busCílový bod: Ostravice žst.Značení:                          TrasaTuristická značka Délka  Pražmo hot. Travný bus - Ivančena ( mohyla )         červená 11…
Trasa začíná u hotelu Travný na Pražmě, autobusem zde můžete dojet třeba z Frýdku-Místku nebo Ostravy a vystoupit na zastávce "Raškovice, Ondráš". K hotelu Travný je to pár metrů. Vydejte se po modré značce směrem…
  Nevědě do čeho jdu, najíždím u kostela v obci Pražmo (425 m.n.m.) na modrou TZ a raduji se, jak rychle  nabírám výškové metry po asfaltu. Ten však záhy, vjezdem hlouběji do lesa končí a jsem nucen připravit se z…
Hřbitov, kde je pohřbena literární předloha slavné Maryčky Magdónové ze Slezských písní Petra Bezruče, leží nad obcí Pražmo asi 250m nad kostelem. Krom samotného hrobu je zde pěkná, dřevěná…
Pražmo je horská vesnice jihovýchodně od Frýdku-Místku. Obec se rozkládá na soutoku řeky Morávky a Mohelnice na úpatí Moravskoslezských Beskyd. V obci najdeme hotel a penziony. V okolí obce jsou rekreační středisk…
Řeka Morávka pramení v nadmořské výšce cca 850 metrů nad mořem na západním úpatí kopce Sulov v Moravskoslezských Beskydech. Na jejím horním toku je vybudována přehradní nádrž Morávka, která slouží jako zdroj pitné…
Kršle jsou horskou osadou ve Vyšních Lhotách v Beskydech, na jihozápadním svahu vrcholu Čupel, východní část osady je přístupnější z Morávky (z vysutého). V dolní části osady (cca ve svahu nad č. p. 148) vykopal s…
Morávka je horská obec, kterou najdeme v Moravskoslezských Beskydech. Obec se rozkládá v malebném údolí stejnojmenné horské řeky Morávky. Pro svou polohu je obec vyhledávaným celoročním rekreačním střediskem. V Mo…
Rozcestník Morávka (střed,bus) se nachází v centru obce Morávka u autobusové zastávky na ZTZ z Visalají do Komorní Lhotky.Je rovněž výchozím bodem MTZ z Morávky přes Kotař do Komorní Lhotky. Cca 250 m po MTZ za …
Malý Lipový potok je průzračná horská bystřina s Kamenitým řečištěm. Malý Lipový potok pramení ve stráni pod turistikou chatou Na Kotaři a v nadmořské výšce kolem 700 metrů. Tok potoka směřuje jižním směrem a u …
Vyšní Lhoty jsou podhorská obec, která leží na úpatí Moravskoslezských Beskyd pod vrcholkem Prašivá ( 843 m.n.m.). Obec se rozkládá na pravém břehu řeky Morávky, jihovýchodním směrem od m…
Z autobusové zastávky Vyšní Lhoty, pod Prašivou je 3km stoupání po žluté trase na turistickou chatu Prašivá.Od tama se po červené (z počátku příkře po kaminté široké cestě) dostanete do 3,5km vzdálené horské chaty Kotař. Mimochodem vaří báječnou zelňačku.2km od Kotaře jsme se dostali k chatě Ropička, která je bohužel v současné době v rekonstrukci.Od Ropičky ved zelená trasa…
Raškovice leží jihovýchodním směrem od města Frýdek-Místek. Jedná se o podhorskou obec, která se rozkládá na úpatí vrcholků Moravskoslezských Beskyd. Raškovice najdeme na soutoku řek Morávky a Mohelnice. Jihovýc…
Kotař je rozcestí červené a modré turistické značky a nachází se na okraji lesa u lesní cesty severním směrem od obce Morávka. Půl kilometru od rozcestí je stejnojmenná turistická Chata Na…
Chata České srdce stojí v severní části horské rekreační obce Morávka. Rozcestník turistických tras najdeme v sousedství této chaty. Na tomto rozcestí se rozcházejí modrá a zelená turistická značka, které k tomu…
Rozcestí Hájenka se nachází východním směrem od obce Krásná a z této obce vede k rozcestí žlutá turistická trasa. Kromě žluté značky prochází Rozcestím modrá trasa. Hájenka je západně nedaleko rozcestí a jižním…
Vrchol Prašivá (843 m n. m.) se zvedá v severovýchodní části Moravskoslezských Beskyd, v katastru obce Vyšní Lhoty, přesněji na konci hlavního hřebene Těšínských Beskyd. Společně s…
Asi kilometr pod vrcholem Prašivé se nachází turistická chata Klubu českých turistů s rozhlednou z roku 1921. Z roku 1640 je maličký dřevěný poutní kostelík, který stojí poblíž turistické chaty. Ten se nachází na …
V severozápadní části Beskyd naleznete nenápatná "vršek" Prašivá. Vlastně jsou to dva vrcholy Malá Prašivá (706m) a Prašivá (846m). My navštívíme ten menší, který je známým poutním místem.…
V severozápadní části Beskyd naleznete nenápadný „vršek“ Prašivá. Vlastně jsou to dva vrcholy Malá Prašivá (706m) a Prašivá (846m). My navštívíme ten menší, který je známým poutním místem.…
Příjemné posezení v beskydské roubené chalupě, jenž byla postavena léta páně 1914, v nebeské výšce 700 m.n.m. Atmosféru hospůdky dokreslují malované obrazy a obrázky a jiné, které Vás zajisté potěší. Čtyři Pramen…
Turistická chata Kotař se nachází tři kilometry severně od obce Morávka. U chaty je rozcestník modré a červené turistické značky. Chata nabízí také možnost ubytování a před chatou je vybudováno letní posezení. Výc…
Krásná je horská obec, kterou najdeme pod nejvyšší horou Moravskoslezských Beskyd, pod Lysou horou ( 1328 m.n.m.). Obec se rozkládá v údolí horské říčky Mohelnice. Voda v říčce je průzračně čistá a v letním období…
Jedeme na nejvyšší vrchol Moravskoslezských Beskyd, Lysou horu (1323 m.n.m.) a jedeme na kole. Vyjíždíme z Papežova. Ten se nachází na úpatí Lysé hory na silnici z Pražma do Visalájí. V Papežově vynulujeme počít…
Přehrada Morávka byla postavena a dokončena v roce 1964. Nachází se jihovýchodně od města Frýdek - Místek v turistické oblasti Moravskoslezské Beskydy v nadmořské výšce cca 500 metrů nad mořem. Vodní dílo Morávka…
Turistická chata Ropička stojí na východním úbočí vrcholku Ropička ( 918 m.n.m.), který se zvedá severovýchodním směrem od podhorské obce Morávka a v oblasti Těšínských Beskyd. Chatu nechal postavit v roce 1924 Kl…
Památník. nedaleko rozcestí červené a modré turistické značky. Modrá směr Lysá hora po červené se dostanete až do Pražma. Mohyla je symbolem vlastenectví, statečnosti a přátelství. Roku…
"Lysá hora je nejvyšší hora Moravskoslezských Beskyd (1323 m n. m.). Z jejího vrcholu, který není zcela zalesněný, se rozbíhají 4 velké rozsochy, jež se rozvětvují v další menší podruž…