Králíky – Dolní Boříkovice – Lichkov
Trasy • Cyklotrasa • Malá náročnost
Ulice Předměstí odbočka | Asfalt | 0,0 km | ||
Odbočíme z ulice Předměstí do mísrného kopce | ||||
Pěchotní srub KS-18 | 0,9 km | |||
Oplocený areál pěchotního srubu U kostela | ||||
Dolní Bořikovice kostel | Asfalt | 1,1 km | ||
Projíždíme kolem kostela, dolů k silnici | ||||
Dolní Boříkovice | Asfalt | 1,3 km | ||
Po silnici cca 200 m | ||||
Zastávka BUS | Asfalt | 1,8 km | ||
Odbočka kolem velké budovy k západu, dál po nové asfaltce | ||||
Starší asfaltka | Asfalt | 3,1 km | ||
Z kopce k Lichkovu starší povrch | ||||
Lichkov | Asfalt | 4,8 km | ||
Okraj Lichkova se značením zelené cyklo 4361 |
V tomto případě jde o celkem krátký spojovací úsek, který využijí zejména cyklisté, ale klidně i pěší mezi zmíněnými sídly v titulku. Jde o poměrně nedávno upravené úseky dříve obyčejných polních cest, které dostaly nový asfaltový povrch a tím se staly dostupnějšími i pro méně zdatné cyklisty. Těm chodcům to zas tak nevadilo. Ostatně místní těm novým úsekům říkají vznosně cyklostezka.
Ačkoliv jsem si trasu projel v opačném směru, popis začneme v největším sídle, tedy Králíkách. Začínáme na odbočce z ulice Předměstí, kterou prochází červeně značená pěší trasa, spolu s ní ale i zelená cyklotrasa 4361. Zánovní asfaltka mírně stoupá k návrší u Dolních Boříkovic, kam nás vábí kostelní věž, ale i zarostlý areál u pěchotního srubu KS-18.
Sjedeme na hlavní boříkovickou silnici a sjíždíme mírně dolů k severu. Zhruba po 250 m následuje odbočka k západu, poblíž zastávka BUS, odbočka není výrazně označena! Následuje úsek nové asfaltky, která zpočátku sleduje vrstevnicově tvořený terén, v závěru asi 150 m ostřejšího stoupání k lesu, kde mírněji kopíruje okraj porostu. Závěr úseku je tvořen již stávající postarší asfaltkou, která svede uživatele na okraj Lichkova. Dodejme že hlavně úsek od Dolních Boříkovic poskytuje příjemné výhledy zejména směrem k širokému Mladkovskému sedlu, ale i na město Králíky, kocháme se velkým pásmem Králického Sněžníku, ale i bližšími vrcholky Hanušovické vrchoviny a Orlických hor. Vzhledem k danému účelu bych se nedivil, že v budoucnu dojde i k přeznačení některé z blízkých cyklotras, asi by si to zasloužila již zmíněná zelená značka 4361, ale hodilo by se to i dálkové silniční č. 52, která je dosud vedená po státní silnici 312 a dál dokonce po prvotřídce 52 (od křižovatky u hraničního přechodu). Klidně by se celý úsek minimálně od Mladkova mohl přesunout na silničku v údolí Tiché Orlice (podél železnice). Tady výletník po trase narazí na příjemné osvěžení v Lichkovském dvoře…
Apropo přidám malou vsuvku, ve zmíněné hospůdce jsem hovořil s nějakým domorodcem, ten hovořil něco o faktu, že se uvažuje o cyklostezce od Mladkova k Jablonnému nad Orlicí. Trasa by měl vést více u řeky, kde vede i železnice, ne tedy kopcem přes Těchonín. Kdo zná další terén, ví že dál už to není daleko do Letohradu, kde prozatím končí skvostná cyklistická Tichá Orlice...