Kynšperk nad Ohří - krytá dřevěná lávka
Turistické cíle • Technické zajímavosti • Most
Lávka v Kynšperku nad Ohří spojující centrum města s levobřežní částí města (k železnici) byla původně železobetonová, dlouhá 130m, vybíralo se u ní mýto. Postavena byla v l. 1923-4.Mostní oblouk však byl těžce poškozen v r. 1945 ustupující německou armádou. Chybějící část byla nahrazena v r. 1947 dřevěnou konstrukcí, ta ale byla zničena v r. 1950 povodní, nicméně již téhož roku bytelně obnovena. Konstrukce 63 m dlouhé dřevěné lávky je velmi silná, je po rechli v Českém Krumlově nejdelší dřevěnou lávkou u nás. Je nesena 3 železobetonovými pilíři a navazuje na obou stranách na zbytky původní železobetonové lávky. Portály jsou 4,5m Vysoké, na každé straně má lávka 13 oken. Na příhradovou konstrukci jsou použity horní a dolní čtyřnásobné pásy. Svislé sloupy jsou zdvojené, zavětrování se zdvojeným ramenem. Krov jedné příhrady má 5 krokví, pod nimi vodorovný ondřejský kříž (kříž ve tvaru X, používaný v střešních konstrukcích). Celkem má tedy most v konstrukci střechy 65 krokví, dále 30 kolmých dvousloupků a 15 příčných voštin. Je to jedna z nejdůmyslnějších konstrukcí u nás.