TURISTIKU PODPORUJÍ
61 465 turistů a cestovatelů
109 128 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 363 015,- odměny za články
  Tipy a novinky Chaty a chalupy LitoměřiceChaty a chalupy  Mapa Litoměřice

Litoměřice leží na soutoku Labe a Ohře na západním okraji Polabské nížiny. V samotných Litoměřicích žije přibližně 24 tis. obyvatel, ale v celé aglomeraci s navazujícím městy Terezín, Lovosice a Bohušovice nad Ohří žije přibližně 40 tis. obyvatel. Pro úrodnou polohu se Litoměřicím přezdívá jako "Zahrada Čech".

 Trasy Litoměřice (42)
České středohoří, Žatecko
Cestování a výlety
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti České středohoří, Žatecko
Tipy na výlet vybrat: vše / nic
 ↓ 
Druh vybrat: vše / nic
Do přírody
Na golf
Na hory
Na kole
Se psem
Vinařská turistika
Za gastronomií
Za kulturou
Za sportem
Náročnost vybrat: vše / nic
Pro zdatnější
Romantika
Rodina s dětmi
Délka vybrat: vše / nic
Vycházka - půldenní
Celodenní výlet
Putování (více dnů)
Turistické cíle vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava vybrat: vše / nic
Autobusová zastávka
ŽST
Letiště
Žel. stanice
Města, obce, vesnice vybrat: vše / nic
Vesnice
Městečko
Město
Osada
Samota
Městská část
Hlavní město
Přístav
Místní část
Náměstí
Ulice
Městys
Ostatní vybrat: vše / nic
Bivak
Hraniční přechod
Infocentrum
Nordic walking point
Ostatní
Turistická známka
WebKamera
Zajímavost
Památky a muzea vybrat: vše / nic
Hrad
Zámek
Zřícenina
Trosky
Kaple
Klášter
Pomník
Kříž
Chata
Muzeum
Bouda
Kostel
Památník
Měšťanský dům
Salaš, koliba
Letohrad
Farma
Hřebčín
Zámeček
Tvrz
Skanzen
Hradiště
Rotunda
Statek
Dům, budova
Chrám
Hřbitov
Hradby
Lapidárium
Kašna
Socha
Boží muka
Hrádek
Panský dvůr
Rychta
Pevnost, opevnění
Radnice
Drobné památky
Mešita
Synagoga
Příroda vybrat: vše / nic
Hora
Kopec
Štít
Vrchol
Jezero
Potok
Pleso
Rybník
Vodopád
Propast
Minerální pramen
Jeskyně
Krasový útvar
Údolí
Skalní útvar
Jezírko
Řeka
Říčka
Pohoří
Údolí, dolina
Kaňon
Sedlo
Travertíny
Planina
Hřeben
Louka
Pramen
Kámen
Zahrada
Rašeliniště
Slatě
Památný strom
Přírodní park
Ostrov
Sopka
Pobřeží
Poušť
Park
Rokle
Přírodní památka
Vodní nádrž
Studánka
Soutěska
Tůň
Pláž
Poloostrov
Bažina, mokřady
Sport a rekreace vybrat: vše / nic
Lázně
Rekreační oblast
Koňská stezka
Aquapark
Letovisko
Koupaliště
Ledovec
Ski areál
Golf
Půjčovna lodí
Cyklo bar - hospůdka
Cyklo shop - servis
Potápění
Zábava, atrakce
Půjčovna kol
Vinařský cíl
Technické zajímavosti vybrat: vše / nic
Důl, štola, šachta
Elektrárna
Jez
Lanovka
Mlýn
Most
Přehrada
Rozhledna
Technická památka
Zvonice
Výletní místa a parky vybrat: vše / nic
CHKO
Chodník, naučná stezka
Národní park
Odpočinkové místo
Orientační bod
Poutní místo
Rezervace
Rozcestí
Turistická trasa
Turistické destinace
Vyhlídka
Výletní místo
ZOO a botanické zahrady vybrat: vše / nic
Arboretum
Botanická zahrada
ZOO
Trasy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Typ vybrat: vše / nic
Autem
Balónem
Běžecká trasa
Běžky
Cyklotrasa
Golf
In line brusle
Pěší trasa
Po vodě
Ski areál
Náročnost vybrat: vše / nic
Malá náročnost
Střední náročnost
Velká náročnost
Cestopisy vybrat: vše / nic
Tipy a novinky vybrat: vše / nic
Rady a tipy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava
Jídlo a ubytování
Ostatní
Peníze a ceny
Práce a život
Zdraví a bezpečnost
Moje dovolená vybrat: vše / nic
 ↓ 
Kdy jsme jeli vybrat: vše / nic
Jaro
Léto
Podzim
Zima
Délka dovolené vybrat: vše / nic
Méně než 1 týden (do 6 dní)
1 týden (7-9 dní)
Delší než 1 týden (10-12 dní)
2 týdny a více (13 a více dní)
S kým vybrat: vše / nic
Rodina s dětmi do 5-ti let
Rodina s dětmi do 10-ti let
Rodina s dětmi 10-18 let
S partnerem
S přáteli
Typ vybrat: vše / nic
Pobyt
Aktivní dovolená
Poznávací dovolená
Eurovíkend
Plavba
Prodloužený víkend
Zaměření vybrat: vše / nic
K moři
Na lyže
Za zábavou a poznáním
Do přírody
Na hory
Cyklo
Se psem
Na vodu
Aerobic
Golf
Wellness
Potápění
Za kulturou
Zábavné parky
Aquaparky
Gastronomie
Jak jsme jeli vybrat: vše / nic
Autem
Autobusem
Letadlem
Lodí
Jinak
Jak a kde jsme bydleli vybrat: vše / nic
Dům / rekreační objekt
Kemp
Apartmán
Hotel / Penzion
Stravování na dovolené vybrat: vše / nic
Vlastní
Snídaně
Večeře
Polopenze
Plná penze
All Inclusive
Ultra all inclusive
Fotogalerie vybrat: vše / nic
zobrazit výsledky

Putování po bývalé železniční trati ve východní části Českého středohoří.

Cestopisy

Bývalé horní nádraží v Úštěku.
Bývalé horní nádraží v Úštěku.  •  Fotografie (58)  • Foto: rychlobezka

Východní část Českého středohoří je krásná část naší země, ovšem ne tak známá, jako ta západní, kde se nachází ty nejvýznamnější vrcholy- Milešovka, Lovoš, Kletečná atd. O krásách východní části Českého středohoří jsem se opět mohl přesvědčit nedávno při jednom ze školení, které jsem absolvoval v obci zvané Valkeřice. Když jsem při cestě četl názvy vesnic, čím dál víc mi to v hlavě ,,štotovalo“, odkud já ty názvy znám a najednou mě školitel, s kterým jsem i s dalšími kolegy jel, upozornil v dálce na Levín. V ten moment jsem si byl už zcela jist, o co jde v mém přemýšlení- o bývalou železniční trať z Úštěka do Lovečkovic (odbočka na Verneřice) do Velkého Března.

Foto: rychlobezka

Tato trať je spjata s dvěma významnými filmy- Páni Kluci a muzikál Rebelové. Pani kluci se natáčeli v dnes již zrušené části tratě v Levíně, na zdejší staničce a jejím okolí. Rebelové se natáčeli na dnes jediném obnoveném úseku ze Zubrnic do Velkého Března. Takže, jak sami vidíte, trať je to známá i ze světa filmu. To jsem ovšem odbočil od samotného příběhu.

Po absolvování školení jsme to zpět vzali přes Lovečkovice, kde jsem zůstal v úžasu nad z části zachovalými kolejemi v bývalém silničním přejezdu. Že je tu toho ale ještě o dost víc, jsem v ten moment neměl ani tušení. Co s toho všeho vyplývá? Vyplývá s toho to, že mi tato cesta na školení připomněla můj dávný plán, projít bývalou trať z Úštěka až do Zubrnic, tedy po zrušených úsecích tratě. A teď už víte, do jakého dobrodružství jsem se to pustil.

Náletové dřeviny, které pohltily kolejiště horního nádraží v Úštěku.

Ani ne týden po absolvovaném školení jsem od plánu přešel k činu. O velikonoční víkend, konkrétně 26.3.2016 jsem vyrazil na tuto dobrodružnou výpravu. Brzo ráno jsem sedl do auta, sjel dolů do Lovosic, kde jsem auto odstavil u obchodu BILLA a přešel na nádraží, kde jsem po zakoupení jízdenky do Úštěka nasedl na ranní spoj v 6:01h směřující do České Lípy. Po vystoupení v Úštěku mě přivítalo dost nevlídné počasí v podobě mrholení, ovšem to mě nemohlo ani omylem odradit od mého plánu.

Po nafocení několika nezbytných fotek poměrně zachovalého mostku bývalé tratě, který stále přemosťuje tu z Lovosic do České Lípy, jsem měl v plánu, přejít po spojce dolní tratě s tou zrušenou na úštěcké horní nádraží. Jenže ouha, nešlo to, spojka byla tak zarostlá náletovými dřevinami, že to jednoduše nešlo. No co, tak mezi nimi alespoň prokličkuji vedle. To se mi podařilo, žel stav na horním nádraží nebyl ani o trochu lepší. Zachovalé kolejiště bylo zarostlé taktéž náletovým dřívím. Nemile mě to překvapilo, protože před přibližně čtyřmi roky, kdy jsem tu byl, to tu tak hrozně nevypadalo. Alespoň, že samotná výpravní budova nebyla zarostlá a to jen díky tomu, že v ní někdo bydlí, jinak by se asi také ztratila v té džungli.

Foto: rychlobezka

Po tom, kdy jsem se seznámil se současným stavem Horního nádraží v Úštěku, jsem trochu pozměnil plán a samotnou cestu jsem začal až z druhé strany mostku přes spodní trať. Tam už jsem konečně mohl začít samotnou výpravu po stopách bývalé tratě. Místy jsem nacházel výrazné stopy dokazující, že tudy opravdu železnice vedla. Jedná se například o kilometrovníky, které se kupodivu dodnes zachovaly a některé i v poměrně dobrém stavu. Dalším jasným důkazem bylo místy dobře zachovalé štěrkové lože (spodek). Přibližně dva kilometry od úštěckého horního nádraží jsem narazil na první překážku v podobě ostružiní a různé divoké vegetace, takže chtíc nechtíc jsem musel těleso trati opustit a obejít to vedle po okraji pole. Takto jsem dorazil až ke vsi Habřina, kde mě zaujala hezky udržovaná roubenka. Neodolal jsem a zašel jsem si tuto ,,krasavici“ vyfotit. Následně jsem se vrátil do míst, kde trať vedla a dál mohl pokračovat opět po tělese bývalé tratě. Místy to bylo až na hraně Schůdnosti, ale dalo se projít.

Jako první ,,velký“ objev nastal v ten moment, kdy se mi podařilo najít místo, kde dříve byla zastávka v Habřině. Zjistil jsem to ovšem jen díky tomu, že jsem narazil na tabulku označující konec nástupiště. Je až obdivuhodné, že na tu dobu, kdy už tudy vlaky nejezdí, se zachovala v poměrně dobrém stavu, ta tabulka. Tedy, je už rezatá, ale na tak dlouhou dobu je to obdivuhodné, že je patrné, o co jde. Po prohlídce a zdokumentování místa jsem dál pokračoval v mém dobrodružném putování.

Most přemosťující dolní trať z Litoměřic do České Lípy.

Po neurčeném množství kroků jsem došel k místu, kde všemožná smět rostlin ,,obsadila“ těleso tratě tak, že jsem poprvé zaváhal, kudy jít. Chvíli jsem tak rozmýšlel, až jsem to vzal nakonec po malé louce vedle tělesa tratě, kde dřevo zpracovával nějaký člověk. Tomu samozřejmě nedalo, aby se nezeptal, co v těchto místech dělám. Vysvětlil jsem mu, že putuji po stopách bývalé tratě. Po krátkém rozhovoru jsem pokračoval dále.

Popisovat, co se dělo dále, než jsem dorazil do dalšího bodu mého putování, nemá moc smysl, protože nic tak extra jsem nezažil, krom toho, že se opět rozpršelo. S kapkami deště jsem dorazil až na bývalou staničku Levín. Drážní budova je dnes již v soukromých rukou, takže je hezky udržovaná. Pokud si odmyslíme pár detailů, lehce si mužem vybavit scény s již jednou v tomto článku zmíněném filmu Páni kluci, který se v těchto místech natáčel. Déšť, který se mi stále snažil znepříjemňovat mé putování, mě nakonec zahnal do přístřešku spojeným s maringotkou, nacházející kousek od bývalé staničky. Ale taky dobře, alespoň jsem si odpočinul a snědl něco málo z mých skromných zásob v baťohu.

Kousek za Úštěkem najdeme na tělese i úsek s asfaltem.

Když už konečně přestalo pršet, pokračoval jsem dále. Po asi slabé hodince jsem se konečně ocitl v prvním opravdu významném bodě této bývalé železniční trati- v Lovečkovicích. Jedná se o místo, kde se trať rozvětvovala do dvou směrů- dolů vpravo na Úštěk, nahoru vlevo do Verneřic. Kde se nacházela železniční stanice, je dodnes jasné, zachovali se tu částečně koleje a samozřejmě výpravní budova. Ovšem tím největším překvapením pro mě bylo v tom, že jsem narazil na dobře zachovalé koleje i s výhybkou! To pro mě byl opravdu milí objev. Že se tu do dnes zachovalo něco takového, bych opravdu nečekal ani ve snu. A aby těch překvapení nebylo málo, při následujících krocích směrem na Zubrnice jsem narazil na několik dalších desítek metrů zachovalých kolejí. Akorát bych už na ně vlak nepustil a to ze dvou důvodů- zarostlé a hlavně stav pražců je už dost tristní.

Po těchto železničních překvapeních na mě čekalo překvapení další, tentokrát přírodní v podobě krásných Jarních poslů- bledulí. Množství, které se nacházelo podle bývalé trati, mě překvapilo, ovšem to, co mě čekalo o další kus níže, mě doslova málem vyrazilo dech. Tak velké množství bledulí, které jsem objevil, jsem v životě neviděl. Úplné bledulové království. Zůstal jsem na tu scénu dlouho nevěřícně zírat, protože to se jen tak nepoštěstí, narazit na něco tak krásného, když to vůbec neplánujete.

kilometrovník

Další pokračování cesty vypadalo obdobně, jako v předchozích částích mého putování. Přesunu se tedy rovnou přibližně 2 km před obec Zubrnice, kde začíná ucelená část kolejí, končících až těsně před železničním muzeem ve zmíněné obci. Další nečekané překvapení. Když jsem dorazil do cíle mého pěšího putování, udělalo se najednou hezké počasí, takže přeci jenom ta předpověď počasí jakžtakž vyšla.

kvetoucí jíva

Dále jsem se vydal rovnou k Hostinci u Pernekrů, kde jsem již obědval při předchozích návštěvách Zubrnic. Po obědě jsem navštívil již po několikáté muzeum Souboru lidové architektury, ovšem tentokrát tato návštěva měla velikonoční nádech. Po absolvování okruhu jsem se vydal zpět na nádraží- železničního muzea, kde jsem už počkal na odjezd historického motoru přezdívaného Hurvínek (M131.1280), který už může jet po znovuobnoveném úseku tratě až do Velkého Března. Ovšem tento vlak, po domluvě a podpoře Ústeckého kraje končí svou cestu až v ústeckém nádraží Střekov. Když jsme dorazili do cíle cesty, tedy na již zmíněné nádraží Střekov, přešel jsem po lávce železničního mostu spojujícího oba břehy řeky Labe na hlavní ústecké nádraží, kde jsem na poslední chvíli stihl osobní vlak do Lovosic. V Lovosicích jsem mé osobní vozidlo naštěstí našel v pořádku, takže jsem mohl v klidu zavelet ke zpáteční cestě domů.

Jak bych celé mé putování shrnul? Plán, uskutečnit tuto místy až dost dobrodružnou cestu, vyšel k mé velké radosti. Že počasí nebylo zrovna moc přívětivé, bych zase taky tak nehrotil. Aby mě nějakých ,,pár“ kapek odradilo od mých plánů, to bych mohl rovnou sedět doma. A sedět doma, když je stále dost toho, co jsem ještě neobjevil, to jednoduše nepřichází v úvahu.

Ještě jedno, tuto cestu po bývalé trati z Úštěka do Velkého Března doporučuji pouze zdatnějším turistům, není to zrovna procházka růžovým sadem. Nebýt mého zapálení pro železnici, tuto cestu bych neabsolvoval. Ale jen díky mému železničnímu nadšení se toto putování vydařilo, i když jsem si z něho odnesl několik škrábanců, ale to holt k dobrodružnému putování patří.

GPS souřadnice:
uložit .gpx soubor (50.623, 14.266)
Poslední aktualizace: 10.4.2016
Vyhledání vlakového spojení na výlet
Datum a čas:
Odkud:
Kam:
Kvalita příspěvku:    
Hodnotit kvalitu příspěvku
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat

Lovečkovice

Vyhledání vlakového spojení
Datum a čas:
Odkud:
Kam:
5,8km od místa

Příspěvky z okolí Putování po bývalé železniční trati ve východní části Českého středohoří.

Uhelná stezka Lovečkovice
Uhelná stezka Lovečkovice
Trasy
Nádherná zvlněná krajina Českého středohoří v okolí Lovečkovic byla v minulosti také místem, kde se dolovalo hnědé uhlí. Zapomenutou historii dolování připomíná…
0.4km
více »
Minimuzeum Lovečkovice
Minimuzeum Lovečkovice
Muzeum
V bývalé železniční zastávce Lovečkovice na zrušené trati Velké Březno – Zubrnice – Lovečkovice – Verneřice bylo v zachráněné nádražní budově zřízeno Minimuzeum…
0.5km
více »
Levín
Levín
Vesnice
Levín leží v Západních Čechách, severozápadním směrem od města Litoměřice. Městečko Levín se rozkládá ve východní části Českého středohoří nad údolím Loubního potoka pod vrcholkem Sedlo ( 726 m.n.m.). Městečko j…
1.2km
více »
Severní Čechy – 6. den - České středohoří: Liběšice – barokní perla (kostel, zámek); Srdov - vesnická památková zóna; okruh 10 km: Levín (zřícenina hradu, zvonice, kostel) – Lhotsko - Sedlo (726 m) - mauzoleum průmyslníka Schrolla – Levín
Severní Čechy – 6. den - České středohoří: Liběšice – barokní perla (kostel, zámek); Srdov - vesnická památková zóna; okruh 10 km: Levín (zřícenina hradu, zvonice, kostel) – Lhotsko - Sedlo (726 m) - mauzoleum průmyslníka Schrolla – Levín
Cestopisy
Středa 21. 6. 2023 Až za svítání nás vzbudil začínající déšť. Sotva začalo, hned přestalo. Spíme dál s …
1.2km
více »
Vrch Sedlo - nezapomenutelný rozhled
Vrch Sedlo - nezapomenutelný rozhled
Trasa
Na nejvyšší vrch Verneřické pahorkatiny jsme se vypravili již podruhé.První předjarní pokus v roce 2013 selhal z důvodu zledovatělé cesty na vrchol a…
1.2km
více »
Levínská rozhledna.
Levínská rozhledna.
Rozhledna
Na vrcholu kopce nad jihozápadním okrajem Levína v Českém středohoří se dochovaly pozůstatky hradu z přelomu 13. a 14. století. Ze zbytků zdiva hradu byla v roce 1691 postavena zvonice. Ta byla opravena a upravena na rozhlednu. Výhled do okolí je umožněn čtyřmi okny ve druhém patře, kam vede docela příkré dřevěné schodiště. Zvonice je volně přístupná. Díky vykácenému porostu na vrcholu kopce je hezký výhled i od zvonice.
1.3km
více »
Mauzoleum průmyslníka Schrolla u Levína
Mauzoleum průmyslníka Schrolla u Levína
Tipy na výlet
Na krásné vyhlídkové místo se zajímavou stavbou jsme se vypravili z městyse Levín, který leží ve východní části Českého Středohoří nedaleko Úštěku. K samotné pohřební kapli jsme z centra Levína dorazili po modré a…
1.8km
více »
Studánka
Studánka
Pramen
Hezká zastřešená studánka s lavičkou je na severním svahu hory Sedlo. Je kousek nad lesní silničkou vedoucí z osady Jeleč k turistickému Rozcestí Sedlo - sever, nedaleko od zeleně značené cesty, která stoupá na vr…
1.9km
více »
Křížové kameny
Křížové kameny
Kříž
Křížové kameny jsou středověké kamenné památky, které stojí na místě nějaké tragické události. Patří mezi drobné památky, které skrývají dodnes řadu tajemství. Většinou byly postaveny příbuznými oběti. Jde o kameny, které mají na přední straně vyrytý kříž a často i datum.                                                                                                           …
2.1km
více »
Sedmistovky Českého středohoří IV.
Sedmistovky Českého středohoří IV.
Tipy na výlet
Výstup na poslední vrchol z mého plánu zdolat všechny sedmistovkové  vrcholy Českého středohoří. Jde o čtvrtý nejvyšší vrchol.  Sedlo je výrazná solitérní hora se dvěma vrcholy. Dříve také Jelečský vrch nebo Levínské Sedlo. Má neobvyklý tvar s téměř 1 km dlouhým vrcholovým hřebenem.   Vycházím z Horního Vysokého po zeleném turistickém značení. Cesta odbočuje do lesa a začíná…
2.6km
více »
Sedlo, České středohoří - východ
Sedlo, České středohoří - východ
Vrchol
Zdaleka viditelná dominanta východní části Českého středohoří má příhodné jméno - Sedlo. Vypadá tak. Nejvyšší bod dosahuje 726 m a je to čtvrtý nejvyšší bod poh…
3km
více »
Výstup na Sedlo u Jelče
Výstup na Sedlo u Jelče
Vrchol
Vrchol Sedlo (726 m. n. m.) je nejvyšší vrchol Českého středohoří na pravém břehu řeky Labe a zároveň i nejvyšším vrcholem tzv. Verneřického středohoří. Svým umístěním u Jelče, bývalých lázní se tento vrchol dří…
3km
více »
Sedlo
Sedlo
Hřeben
Mohutný zalesněný hřeben - nejvyšší hora Verneřického středohoří, který se nachází severovýchodně od Litoměřic. Na hřebenu je několik pěkných Vyhlídek. Závěrečná část výstupu je poněkud strmější, takže výstup je možný opravdu jen pěšky bez jízdích kol či kočárků :)
3.1km
více »
Víťova rozhledna
Víťova rozhledna
Rozhledna
Víťovu rozhlednu nalezneme nedaleko obce Náčkovice, tyčí se v nadmořské výšce 616 m.n.m a z jejího Ochozu se nám naskytne krásný pohled na České středohoří, Lužické hory a Krušné hory. Rozhledna byla vybudována v roce 2003 jako telekomunikační stožár. Její podobu navrhl architekt Martin Gabriel, který pro svou stavbu využil nejen kámen, kterým obezdil spodní část věže, ale i…
3.3km
více »
Víťova rozhledna u Náčkovic
Víťova rozhledna u Náčkovic
Rozhledna
Rozhledna se nachází na bezejmenném kopci nedaleko Náčkovic u Lovečkovic.Je z ní kruhový rozhled na východní část Českého Středohoří. Byla otevřena 6. srpna 2004.Věž je vysoká 18 metrů,v…
3.3km
více »
Zřícenina zvonice.
Soutěž 1 bod
www.turistikaprozivot.cz
Zřícenina zvonice.
Drobné památky
Na okraji vesničky Mukařov, v areálu neudržovaného hřbitova stojí torzo zvonice. Zvonice byla postavena koncem 14. století. Byla to mohutná hranolová věž o čtyřech podlažích. V podsklepené části byla márnice. Ve z…
3.7km
více »
Zubrnice
Zubrnice
Vesnice
Tato ves vznikla někdy počátkem 12. století. Nachází se v klínu kopců malebného Českého středohoří a dnes je základem našeho nejmladšího skanzenu. Ten soustřeďuje nejcennější stavby v obci a nejbl…
4.6km
více »
Kalich
Kalich
Zřícenina
Nevelká zřícenina hradu Kalich stojí na stejnojmenném skalnatém vrchu nad Třebušínem na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Z hradu se do dnešních dnů dochoval zbytek brány, strážní věže, zdí budov i sklep s valenou k…
4.7km
více »
Železniční muzeum Zubrnice
Železniční muzeum Zubrnice
Tipy na výlet
Jedeme autem z Teplice do Zubrnic. Parkujeme na kraji obce na vyhrazeném parkovišti. Železniční muzeum: natáčeli se zde Páni kluci a Rebelové. Skvělé vyžití pro kluky i holky. Možnost svezení na drezíně. Skanzen s funkčním mlýnem a krásnou školou.   V místní restauraci. Občerstvení i ve vagonu muzea. Ukázka původního zařízení k řízení Dopravy v expozici v jednom z vagonů.   …
4.8km
více »
S Velkým Býčkem na návštěvě v Zubrnicích.
S Velkým Býčkem na návštěvě v Zubrnicích.
Cestopisy
Pravděpodobně některým začalo po přečtení nadpisu vrtat hlavou, co to v něm píši za nesmysly, jenže ono se nejedná o žádný nesmysl. Jak jste už z úvodní fotky nejspíš poznali, do Zubrnic jsem se tentokrát vypravil…
4.8km
více »
Zubrnická museální železnice
Zubrnická museální železnice
Muzeum
V bývalé nádražní budově najdete muzeum zrušené železniční trati Velké Březno - Úštěk. Na kolejích u nádražíčka na vás pak čekají různé staré motoráčky i vagóny. Nejunikátnější je sbírka různých kolejových vozítek…
4.8km
více »
Jezero Chmelař
Jezero Chmelař
Jezero
Od západního okraje Městečka Úštěk se rozkládá jedna z nejvyhledávanějších a nejlepších rekreačních oblastí celého regionu a to areál jezera Chmelař. Jezero je ideální k rodinné dovolené, k romant…
5.4km
více »
Konojedy
Konojedy
Tipy na výlet
Konojedy leží na hranicích okresů Litoměřice a Česká Lípa. Jde o zapomenutý kraj, který ale romantické duši nabízí mimořádnou kulturní i geologickou památku. Když pojedeme z nedalekých Kravař autem, před námi se z…
5.8km
více »
Starobylé a malebné městečko Úštěk
Starobylé a malebné městečko Úštěk
Městečko
Starobylé a malebné městečkoÚštěk. Jistě mě dáte každý za pravdu kdo jste toto městečko navštívili že je kouzelné. Je maličké, má 1.500 obyvatel,ale když jsem tu byla…
6.3km
více »
Úštěk
Úštěk
Město
Úštěk leží v Západních Čechách, jižním směrem od města Děčín. Město se rozkládá mezi chráněnou krajinnou oblastí České středohoří a chráněnou krajinnou oblastí Kokořínsko a na pravém břeh…
6.4km
více »
hrad Helfenburk
hrad Helfenburk
Hrad
Hrad HelfenburkUž by se mohlo zdát, že jediným hradním pánem široko daleko byl na celém úštěcku ten, který sedával v palácích městského hradu kousek od náměstí. Hradu, ze kterého se ještě než úplně zchátral, stala…
6.5km
více »
Úštěk
Úštěk
Hrad
Hrad je jednou z památek starobylého města Úštěk na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Hrad tvoří dochovaný jižní palác s profilovanými okny ze 16. století. Původní hradní opevnění zaniklo. Za hradem je šikmý obloukový…
6.7km
více »
Ploskovice
Ploskovice
Zámek
Barokní zámek Ploskovice se nachází přibližně 6 kilometrů od města Litoměřic v Ústeckém kraji. Kromě …
8.3km
více »
Hrádek u Úštěka
Hrádek u Úštěka
Zřícenina
Rozsáhlé torzo hradu ležícího na pískovcovém bloku 3 km od Úštěka. Dominuje mu třípatrová věž, později upravená v romantickém stylu. Pro hrad se užívá také název Helfenburk. Původní, rozlohou velmi malý, hrad zde vybudoval Jan z Klinštejna, příslušník rozlehlého rodu Ronovců, kteří zdejší kraj získali do lenního vlastnictví od Jana Lucemburského. Jan, který se začal psát z Helfenburka, jej však zakrátko (roku 1375) prod…
9.4km
více »