Žebrák a Točník

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody

Z Berouna vyrážíme po silnici E 50 ze které po pár kilometrech sjíždíme na Městečko Žebrák, kterým projedeme až na konec a pokračujeme dál do obce Točník. V Točníku pokračujeme pořád po hlavní silnici až se po přejetí malého můstku pod zříceninou hradu dostaneme na cestu k parkovišti, které je dobře označeno, takže žádné komplikace na nás nečekaly.

Foto: Knize14

Souhradí Žebrák a Točník je navždy spjato se jménem Krále Václava IV. Žebrák je z obou hradů menší a starší, byl zbudován již ve druhé polovině 13.století rodem Buziců, na staré zemské stezce do Bavorska a pojmenován byl po dva kilometry vzdálené tržní osadě, novější z hradů Točník byl zbudován koncem 14. století a fungoval jako královské sídlo, už také nebyl budován jako klasický obranný hrad ale jako velkolepé, luxusní a pohodlné sídlo. Z dnešní doby stojí jistě za zmínku že se zde natáčelo velké množství filmů a pohádek, o některých z nich je i malá i výstavka uvnitř hradu Točník

Na jídlo jsme se zastavili v místní hospůdce u Václava IV, jídlo bylo dobré ale pro ty kdo mají raději výběr z více jídel tak doporučuji poohlédnout se někde jinde.

Na Točníku se každoročně pořádá spousta akcí, jak pro děti tak i pro dospělé, jsou zde pravidelné rytířské turnaje a spousty dalších akcí, při naší návštěvě zde právě probíhala každoroční akce "mamuti na Točníku". Jedná se o akci nejen pro děti pořádanou oddílem experimentální archeologie o nichž se více dozvíte na http://www.mamuti.cz/

Foto: Knize14

Vstupné je více méně symbolické

Žebrák

září soboty, neděle, svátky 10 - 13 14 - 16
říjen - prosinec zavřeno

• volná prohlídka
• prohlídka mimo návštěvní dobu je pro skupiny větší než 10 osob možná po rezervaci
• při nepříznivém počasí (déšť, sníh, přeháňky, ...) je hrad z bezpečnostních důvodů uzavřen

Vstupné
základní zlevněné* symbolické** zdarma***
30,- Kč 15,- Kč 10,- Kč 0,- Kč
* děti od 6ti do 15ti let, studenti po předložení platného průkazu, důchodci, ZTP, ZTP-P
** děti do 6ti let z mateřských škol a škol v přírodě při hromadných vstupech
*** děti do 6ti let, jeden doprovod ZTP-P, pracovníci NPÚ a AMG po předložení platného průkazu
Točník

říjen soboty, neděle, svátky 10 - 12 13 - 16
listopad - prosinec zavřeno

• volná prohlídka
• výklad je v hlavní sezóně (červenec a srpen) poskytován každou celou hodinu
• poslední prohlídka s průvodcem vychází jednu hodinu před koncem návštěvní doby

Vstupné
základní zlevněné* symbolické** zdarma***
70,- Kč 50,- Kč 10,- Kč 0,- Kč

* děti od 6 do 15 let, studenti po předložení platného průkazu, důchodci, ZTP, ZTP-P
** hromadné výpravy dětí do 6ti let z mateřských škol a škol v přírodě
*** děti do 6 let, jeden doprovod ZTP-P, pracovníci NPÚ a AMG po předložení platného průkazu
Parkovné
parkoviště je pro oba hrady společné placené, nejsem si přesně jistý ale myslím že to bylo 50kč

Poslední aktualizace: 2.5.2012
Žebrák a Točník na mapě
Autor: Knize14

Příspěvky z okolí Žebrák a Točník

Žebrák
Zřícenina hradu Žebrák se…
Hrady Točník a Žebrák  www.VELKABITVA.cz Unikátní spojení železné a fantasy bitvy scénářově vychází z klasiky J.R.R. Tolkiena - "Hobit" …
Turistický rozcestník pod hradem Točník najdeme hned u silnice, která vede na zdejší sběrné parkoviště. Rozcestím prochází žlutá a…
Naše společná cesta začíná na Exitu 34 dálnice D5. Odtud směřujeme na Žebrák. Projedeme okolo supermarketu a na křižovatce se dáme…
Patnáctý ročník festivalu Hrady CZ startuje v pátek a sobotu 12. a…
Čtrnáctý ročník festivalu Hrady CZ startuje v pátek a sobotu 13. …
Naše společná cesta začíná na Exitu 34 dálnice D5. Odtud směřujeme na…
Hudební festival Hrady CZ startuje v pátek a sobotu 14. a 15. čer…
Kaple sv. Jana Nepomuckého stojí na návsi obce Točník. Jedná se o kapličku obdélníkového půdorysu se sešikmenou sedlovou stříškou a …
Točník je malá vesnička v údolí Stroupínského potoka, ve Zbirožské…
díl střípků vás zavede na hrad Točník a na…
Hudební festival Hrady CZ startuje jubilejní letní "tour" 11. čer…
Točnický medvědín je umístěn v hradním příkopu. Právě v něm se „prohánějí“…
díl střípků vás zavede na zříceninu hradu…
Náš třetí den na Berounsku měl být zcela zasvěcen pěší turistice.…
Jedeme na hrad Točník. Hrad se nachází kousek od sjezd 34 dálnice…
Dříve soukromé i reprezentační sídlo českých králů, dnes významný úkryt letní kolonie netopýra velkého. Vydejte se po staré obchodní…
Tento hrado-zámecký výlet lze absolvovat pěšky, na kole, autem i …
U cyklostezky ze Žebráku na Točník stojí nový pravoslavný kříž.…
Žebrák leží ve Středních Čechách, jihozápadním směrem od města Beroun. Mě…