Za Výhledy na Pustevny a Radhošť

Tipy na výlet Rodina s dětmi Za kulturou Do přírody Na hory

Pokud nepojedete autem, můžete využít ski-busy z Rožnova pod Radhoštěm, nebo z Frenštátu pod Radhoštěm. Pro rodinný výlet je nejvhodnější vyjet autem do Ráztoky u Trojanovic a na Pustevny vyjet sedačkovou lanovkou

Pustevny a hřeben Radhošta - jak se říká na Valašsku, skýtá kulturní památky - dřevěné stavby Dušana Jurkoviče - Maměnka a Libuším - obě jsou zařazené mezi národní kulturní památky, po nedávné rekonstrukci znovu zpřístupněné.

Na vrcholu památné hory Radhošť je i v zimě přístupna Kaple sv. Cyrila a Metoděje. Z ochozu věže jsou výhledy ještě krásnější.

Sportovní vycházka po hřebeni Radhošťa je vhodná i pro rodiny s dětmi, krom příjemného pobytu v přírodě a na čerstvém vzduchu vás určitě okouzlí výhledy do blízkého i dalekého okolí - při dobré viditelnosti lze dohlédnout na Oderské vrchy, Jeseníky, Javorníky, Veřovické vrchy a mnohdy až na Ftru, Roháče a Tatry na Slovensku.

Od Pusteven, přes bufet u sochy Radegasta až po horský hotel Radegast - všude je k dispozici občerstvení s krajovými specialitami, kterým neodoláte...:-)

Především zajímavé dřevěné stavby Libušín, Maměnka a Kaple sv. Cyrila a Metoděje. Počasí vyšlo nádherně inverzní, ale v zimě nepodceňujte vhodné oblečení a obuv.

Vstupné do kaple je v dnešní době více než symbolické - 5Kč/osobu a je použité na obnovu a údržbu kaple.

Poslední aktualizace: 18.1.2009
Za Výhledy na Pustevny a Radhošť na mapě
Autor: embi.m

Příspěvky z okolí Za Výhledy na Pustevny a Radhošť

Kolem Nořičí hory
Tuto trasu lze absolvovat i s menšími dětmi. V podstatě je to procházka po…
Mořské oko, jezírko
Jezírko v nadmořské výšce 980 metrů vzniklo vyčištěním a prohloubením…
Stojí trochu stranou, asi 50 metrů pod „Maměnkou“, poblíž lyžařských…
z hromadného parkoviště jsme se vydaly směr lanovka dle cedulek do přírody…
Sedlo Pustevny leží v Beskydech mezi vrcholy Radhošť a …
Tak nějak plánovaně i neplánovaně se pohybujeme s motorkami po kraji a…
Velikonoce jsou hned po Vánocích jedny z nejkrásnějších svátků v roce. A Pustevny jsou zas jedním z nejpřitažlivějších míst v Beskydech. To …
Chvilku po poledni jsme už za hezkého slunečného počasí v Rožnově pod Radhoštěm nastoupili do busu a nechali se jim odvézt až na ko…
Jedeme do Beskyd do vesnice pustevny.Jedeme autem. Za přírodou a kulturou…
Z Pusteven na Radegast a Tanečnici  31.10.2015    Jedeme pryč ze smogu vzhůru na hory. Přijedeme do Pusteven a auto zanecháme na…
  Tento příspěvek je na památku restaurace Libušín, která byla zn…
Jestliže mají svůj Hollywoodský chodník slávy v Los Angeles, bude…
Pondělí 29. 8. 2022 Už večer bylo chladno, v noci se ještě ochladilo…
Najnovšia “stezka v oblacích” vyrástla neďaleko slovenských hraníc (Makov)…
     Místo, na které Vás zavedou mé řádky v tipech na výlet a zároveň vám jej mohu s klidným srdcem doporučit, je známé beskydské středisko, které…
Tanečnice - vrchol
Tanečnice ( 1084 m.n.m.) je výrazný vrchol, který se zvedá severo…
Přesto, že Beskydy patří k turistickým lokalitám, které jsme větš…
Vyjíždí se z Rožnova pod Radhoštěm (od kempu) po…
Sochu pohanského boha úrody, Radegasta, vytvořil Albín Polášek s býčí hlavou, rohem hojnosti, kačenou a s valašskými krpci. Autor tohoto uměleckého…