Z Třebíče po stezce Na Pekelný kopec až na rozhlednu Na Pekelném kopci

Tipy na výlet Vycházka - půldenní Do přírody

Foto: jircak

Vracíme se z dovolené na jižní Moravě. Líbí se nám v Třebíči a máme rádi rozhledny. Tady to můžeme hezky spojit.

Pekelný kopec je na jihozápadě Třebíče, cca 6 km od centra. Rozhledna zde stávala již v minulosti. Zanikla v 50. letech minulého století. Nová hezká rozhledna z modřínového dřeva a ocele byla na jeho vrcholu postavena r. 2014.
Navazuje na židovské památky v Třebíči. Její půdorys je kombinovaný ze dvou čtverců – připomíná tak Davidovu hvězdu. Je 26,5 metru vysoká, na vyhlídkovou plošinu ve výšce 23,3 metru vede 108 dřevěných točitých schodů, na které navazuje na vrcholu 16 točitých kovových schodů. Z rozhledny je kruhový výhled na velké poměrně rovinaté území. Na severu je vidět samozřejmě Třebíč i vzdálenější Budišov a Rudíkov, na západě Přibyslavice, Heraltice, a rozhledna Mařenka, na jihu Moravské Budějovice a bližší Čáslavice a zámek Sádek. Na obzoru je pak vidět Drahanská vrchovina se Zadní horou a Pavlovské vrchy s Děvínem. Za dobré viditelnosti je vidět i 160 km vzdálený vrch Schneeberg v rakouských Alpách.
Současně s rozhlednou vzniklo na Karlovo náměstí v Národním domě turistické informační centrum, které turistům nabízí WC, sprchy, úschovnu zavazadel, stojan na kola a stoly s lavicemi pro příjemné posezení.
K rozhledně z města vede stezka Na Pekelný kopec, na které si přečtete informace o daném místě a ještě se můžete rozhlížet po zajímavém okolí. Začátek značení je na parkovišti ve Vltavínské ulici (u polikliniky), kde je i zastávka MHD. Cesta vede jižním směrem po cyklostezce a okresní silnici směr Slavice. Na odbočce do Stříteže je odpočívadlo a zastavení U Křížku. Druhé zastavení s odpočívadlem je U vodárny – to je již na odbočce ze silnice v oblasti V Hrušových. Cesta narazí na zelenou turistickou trasu a obě odbočují vlevo. Když se půjde dál po NS, dojde se ke třetímu zastavení s přístřeškem U lesa. U něho cesta odbočuje vpravo, kde by mělo být zastavení Pekelná stezka. K rozhledně na Pekelném kopci se odbočuje vlevo bez turistického značení – tam je další přístřešek. Zpátky se stejnou cestou musí jít jen kousek z rozhledny. NS pak pokračuje rovně, odbočuje vpravo a když se narazí na zelenou turistickou značku, lze po ní odbočit vlevo a pokračovat po ní téměř až do města. Na rozcestí Terůvky se může pokračovat v přímém směru po neznačené cestě a dojde se zpátky na parkoviště. Celá tato trasa měří zhruba 11,5 km. Pokud by se pokračovalo po zelené, dojde se do města k autobusovému nádraží – je to zhruba o 3 km dál.

Najedli jsme se u rozhledny – ale z vlastních zásob. Nevypadá to, že by tam něco někdy bylo otevřeného. Ale ve městě je možností spousta. Naposledy jsem navštívili tamější pivovar s výborným pivem.

Rozhledna je skutečně hezká a je z ní vidět daleko. Je otevřená celoročně. Vstup je zdarma.

My jsme neměli čas projít si naučnou stezku. Určitě by to za to stálo. Po prohlídce zámku jsme jeli přes Střítež a Slavice, odkud nahoru vedla cyklotrasa. Dokonce nebyl ani zákaz vjezdu vozidlům. Takže jsme se dovezli až k rozhledně a ušetřili si tak čas ještě na návštěvu rozhledny Mařenka, která je poměrně nedaleko.

Poslední aktualizace: 28.4.2018
Z Třebíče po stezce Na Pekelný kopec až na rozhlednu Na Pekelném kopci na mapě

Příspěvky z okolí Z Třebíče po stezce Na Pekelný kopec až na rozhlednu Na Pekelném kopci

Turistická známka č. 2142 - Rozhledna na Pekelném kopci u Třebíče
Rozhledna, která se tyčí na vrcholu Pekelného kopce (527 m n m.), měří 26,5 metrů. ozhledna je tvořena z modřín…
Na okraji mostku v obci Stařeč u Třebíče stojí barokní skulptura sv. Jana Nepomuckého jako protějšek Jelínkovy sochy sv. Jana…
Městys (opět od roku 2007) Stařeč se nachází západně od Třebíče v jejím…
U mostu v centru městyse Stařeč v sousedství Třebíče stojí pozoruhodná barokní skulptura sv. Jana Sarkandera. Tento umučený…
Jednou z nejvýznamnějších památek obce Střítež v těsném sousedství Třebíče je barokní Socha sv. Jana Nepomuckého z roku 1737 od…
U nádraží v Kojeticích na Moravě se napojíme na zelenou turistickou značku…
Libušino údolí je jedním z třebíčských lesoparků se spoustou skal…
Městkou vyhlídkovou věž v Třebíči nelze přehlédnout. Najdete ji nad náměstím a je výraznou dominantou Třebíče. Věž je celkově vysoká 75 metrů, Ochoz, z kterého se můžete rozhl…
Na vrcholu Strážné hory (481 m), kousek pod rozhlednou Kostelíček, se při okraji lesa nalézá menší oplocená plocha. …
K svérázným třebíčským stavbám z minulého století patří několik…
Průmyslovým rozvojem města v období První republiky vzrůstá i poč…
Jedná se o několikapodlažní větrný mlýn holandského typu postavený zde v roce 1836, nazývaný Větrník, který se nachází poblíž železn…
  V kraji, na pomyslné hranici mezi drsnější Českomoravskou vrchovinou a…
Zámek stojí na osamělém zalesněném kopci nad vsí Kojetice na Třebíčsku v…
Za židovskými památkami do Třebíče               Od počátku 15. stol.…
Třebíč – bazilika sv. Prokopa (památka UNESCO)
Hned na úvod je potřeba sdělit jednu zásadní informaci. Třebíčská bazilika je prostě nádherná. A přitom by tomu tak vlastně ani b…
Židovský hřbitov, Židovská čtvrť a Bazilika svateého Prokopa…
Třebíč leží na Jižní Moravě, západním směrem od Brna. Město se rozkládá ve východní části Českomoravské vrchoviny a u západního…
Okresní město Třebíč leží na řece Jihlavě v kraji Vysočina, západně od…
Tento renesanční dům na nároží Karlova náměstí a Hasskovy ulice nechal postavit koncem 16.století benátský kupec Francesco Calligardi a zřídil…
Jedeme do města Třebíč. Podívat se na baziliku sv. Prokopa a židovskou…
Nachází se v historické části města. Stojí na západní straně kost…
Vydali jsme se s kolegou na setkání členů České hostelové asoci…
Prosinec a doba vánoční nedává příliš prostoru k výletům do přírody. Na štěstí se povedlo zorganizovat mezisváteční výlet za památkami UNESCO do…
Nachází se uprostřed hlavního Karlova náměstí a svou dispozicí vytváří jeho dominantu. V minulosti zde bývala restaurace U Křížku,…
Zámek, nacházející se nad levým břehem řeky Jihlavy, je jednou z výraznýc…
Letošní jaro se vyvedlo až nad očekávání (i když zemědělci a zahrádkáři to asi vidí jinak). Není se tak divit, že tradiční jarní zájezd na kola vzbuz…
 Zámostí Třebíč Nejvýznamnější lokalitou na naší cestě po židovských…
Monumentální barokní zámek Jaroměřice nad Rokytnou stojí na břehu řeky Ro…