Z Pece přes Růžohorky na Sněžku

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody Na hory

Sněžka patří od pradávna mezi cíle mnoha výletníků. Kdo by také nechtěl zdolat nejvyšší horu naší země. Míst, ze kterých je možno Sněžku zdolat je povícero. My jsme zvolili tu, která začíná v Peci pod Sněžkou a vede kolem Růžohorek, přes Růžový vrch na Sněžku.

Automobil jsme nechali zaparkovaný na hlídaném parkovišti u kapličky a odsud jsme se vydali po modré turistické značce. Zpočátku jsme šli téměř po rovině, ale zhruba po kilometru, jsme změnili turistickou značku za žlutou a začali postupně stoupat podél říčky Úpy. Po chvíli jsme její tok opustili a vystoupali k dolní stanici lanovky na Růžový vrch.

Od lanovky nás čekalo nejhorší stoupání z celého výletu. Během třech kilometrů bylo totiž třeba zdolat zhruba 400 výškových metrů. Vzhledem k tomu, že velká část stoupání vedla lesem, cesta neutíkala. Krátce poté, co se nám ukázal pohled do údolí Růžového potoka, jsme spatřili Růžohorky. V jejich těsné blízkosti se nachází ještě Děčínská bouda, o několik desítek metrů opodál je ohrada s malými ovečkami, u kterých zejména Vaše ratolesti budou chtít určitě nějakou dobu posečkat.

Od Růžohorek jsme se dále vydali po žluté turistické značce směrem k Růžové hoře. Cesta vedla po asfaltce a patřila mezi nejsnazší úseky výletu. Jak by také ne, když se jedná o cyklostezku, která vede „téměř“ po rovině. Nebylo tomu ale věčně. U koncové stanice lanové dráhy Pec pod Sněžkou – Růžová hora, se k nám připojil dav nedočkavců, který se rozhodl, že zdolá Sněžku také, ovšem jaksi s co nejmenší námahou.

Od Růžové hory jsme pokračovali stále po rovině. Nejednalo se ovšem již o cyklostezku, ale příjemnou pěšinu klečovým porostem. Po chvíli se před námi zjevil cíl naší cesty – Sněžka. Byla jako magnet, který každého přitahuje. Nešlo to jinak. Museli jsme pokračovat dále. Zhruba po kilometru jsme došli k poslednímu rozcestníku pod Sněžkou. Bylo to poslední místo, kde si mohl člověk odpočinout a načerpat ještě trochu sil.

Odsud jsme šli po kamenité cestě vzhůru. Šlo se těžce, schody, které nás mají dovést na vrchol, se totiž po velmi krátké době stali monotónními a my stoupali vzhůru jako stroje. Touha být nahoře byla ovšem silnější než podstoupená námaha.Stalo se a my vystoupali až na nejvyšší horu České Republiky - na Sněžku.

Na jejím vrcholu se nachází známá poštovna, která dnes slouží jako prodejna suvenýrů. Na polské straně Sněžky se nachází horská chata, kde si každý může koupit na co má zrovna chuť. Zřejmě nejzajímavějším místem na vrcholu je ovšem kaple sv. Vavřince, kde se dokonce konají občasné mše.

Ze Sněžky se můžeme vrátit dolů buď stejnou cestou, my se ovšem vydali kolem Slezské chaty k Luční boudě a dále okolo Výrovky zpět do Pece. Zvolit lze rovněž sestup Obřím dolem po modré turistické značce.

Cestou jsme využili restauraci na Luční boudě, najíst jsme se ovšem mohli i na Sněžce, Růžohorkách či Výrovce...

Stoupání na Sněžku bylo náročné, ovšem pohled z ní směrem dolů byl naprosto impozantní a proto nelze než doporučit.

Při výletu jsme nenavštívili žádná zpoplatněná místa.

Poslední aktualizace: 11.8.2011
Z Pece přes Růžohorky na Sněžku na mapě
Autor: chantal

Příspěvky z okolí Z Pece přes Růžohorky na Sněžku

České hornické podzemí 2. část Krkonoše a podkrkonoší
České hornické podzemí  1. část  Krkonoše a podkrkonoší   Zajíma…
Jde o klasickou náročnější trasu s výstupem na Sněžku (1602). Pro ušetření…
Jdeme na Sněžku v Krkonoších na naši nejvyšší horu 1602 m. n/m. Výlet jsme…
Turistický rozcestník, který se nachází na dlážděné tzv. Jubilejní cestě na východním úpatí Sněžky, ukazuje turistům cestu do dvou…
Během svého pobytu v Krkonoších před koncem roku jsem se rozhodl …
V posledních třech letech jsme měli možnost dvakrát shlédnout dolů z…
Krkonoše sú krásne hory, rád ich navštevujem, manželka je rodáčkou z…
Svezeme se lanovkou na nejvyšší bod naší vlasti a procházkou přes Obří důl…
Začátkem září ve velmi brzkých ranních hodinách naše partička vyráží vozem…
Vycházíme z Velké Úpy na nejvyšší vrchol naší republiky - na Sněžku (1…
Loni v létě jsme s partou vášnivých fotografů vyrazili na výlet, …
Krkonoše, nachádzajúce sa v severovýchodnej časti Českej republiky na…
Nápad, který mě napadl až pár dní před odjezdem a nad kterým jsem dlouho …
Výlet z Malé Úpy na Sněžku, výhledy z nejvyšší hory Českaa návrat zpět do…
Na Sněžku - přijedeme na Josefovu boudu nebo Erlebachova bouda - pohodl…
Nabízím tip na výlet pro "asociály" jako …
Nejvýše položený český turistický rozcestník, který se nalézá na vrcholu…
Rok se s rokem sešel a vzpomínka na loňský pěší Přechod Krkonoš opět se…
                                        Poprvé na Sněžku 20.8.2020 Jedeme autem ze Špindlu, kde jsme na dovolené do Pece pod Sněžkou. Na Sněžce jsem ještě nebyla, tak nejvyšší…
Půjdeme z Pece pod Sněžkou na nejvyšší bod české republiky - Sněžku 1 602 m.n.m Do Pece pod Sněžkou se dopravíme po vlastné ose, my…