Z Dolní Kvaně do Dolní Kvaně přes úchvatnou skálu, bývalé letiště a Jordán. - diskuse

• turista
    citlaltepetl
    Oprava
    22.5.2020 12:55
    Tak oprava - až podle fotek koukám, že jste jak na Houpáku, tak u Benešáku byl, jen jste to nějak zapomněl zmínit v textu.
  • turista
    citlaltepetl
    To není měsíční krajina
    22.5.2020 12:46
    Váš stísněný pocit je úplně zbytečný, nejde o žádnou měsíční krajinu. Brdy mají v důsledku svého oligotrofního geologického podloží extrémně neúrodnou půdu (nejhorší u nás), která se odlesněním DP a dešti pouze obnažila. Vřes, borůvčí a brusinčí jsou prakticky jediné rostliny, kromě pionýrské břízy a solitérních smrků, které tam jsou schopny růst - a bylo by tomu tak, i kdyby se tam svého času nestřílelo. (Zjednodušuji). Spolu s DP Tok je také Jordán naším nejrozsáhlejším územím svými prírosními podmínkami i vzhledem blízkým severské tajze až tundře - vč. řady dalších periglaciálních jevů (kamenné polygony, mrazové trhliny, tříděné půdy atd.). Podobný terén u nás najdete už jen v Krkonoších a Jeseníkách. Je to ovšem terén přirozený, pouze odhalený odlesněním. Nic víc. Ano, střelba pomáhala udržovat mimořádně cenné bezlesí, jež nyní musí alternovat řízené požáry. Toť vše. Je jen škoda, že zřejmě vzhledem ke své neznalosti místních poměrů a situace jste úplně vynechal nejkrásnější brdskou vyhlídku na vrchu Houpák (měl jste to cca 200 m daleko) a nedaleký bunkr Benešák. Obojí je volně přístupné, ačkoli k nim zatím KČT ještě přímo značku nedovedl.

Zpět na příspěvek Z Dolní Kvaně do Dolní Kvaně přes úchvatnou skálu, bývalé letiště a Jordán.