Z Borovan za Janem Žižkou (CB)

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody

Zaparkujeme buď v Borovanech na náměstí nebo až na JZ okraji (směr Ostrolovský Újezd) za železničním přejezdem.

8 kilometrová trasa, vhodná pro děti.

• 1kilometrový okruh věnovaný Janu Žižkovi - základy rodného dvorce, místo, kde se údajně narodil, základy Mikšova dvorce, Žižkův pomník a muzeum.
  • Lehký objekt vz. 36 - dosti vzácný kousek předválečného opevnění na J okraji Borovan (N 48°53.424 E 014°38.907). Lze navštívit autem.

• Borovany, restaurace U Valešů se zahrádkou na SZ okraji Borovan.
  • Borovany, další krčma na náměstí, kde vaří, a rovněž hotel.
  • Borovany, kavárna na náměstí v zámku.
  • Restaurace v muzeu Jana Žižky, výběr z mnoha cenově příjemných jídel.

• Viz Za čím jedeme.
  • Příjemná cesta polem a lesy.
  • Zámek na náměstí v Borovanech a přilehlé klášterní muzeum.

V Borovanech si můžeme prohlédnout vzácný lehký objekt vz. 36 pohraničního opevnění. Z města vyjdeme po výpadovce na jihozápad, přejdeme železniční trať a dáme se po červené vpravo. (Pohraniční skanzen, který je na mapách, již neexistuje. Podle informce od příbuzného provozovatele bude v r. 2010 zprovozněn v Nových Hradech.) Polní cesta vede podél trati - výhled na Slepičí a Novohradské hory - po necelém kilometru prochází lesem, aby se vynořila na louce, která končí na silnici z Radostic. Tu přejdeme a pokračujeme původním směrem. Po pár stech metrech přijdeme k památníku Jana Žižky, který se rozkládá na 1kilometrovém okruhu. Prvním objektem je muzeum, hned vedle jsou základy Žižkova rodného dvorce. Následuje Žižkův pomník a rodné místo, rybník Žižkovec, další lesní rybník - Grandlový - a základy Mikšova dvorce (Mikeš - Žižkův strýc). Zpátky lze jít po stejné cestě nebo po silnici.

Muzeum Jana Žižky

• otevřeno květen - září mimo podělí 9-17 h,
  • vstupné 30 Kč, děti a ZTP 15 Kč

Klášterní muzeum v Borovanech

• otevřeno červenec, srpen: 9-17 h,
  • vstupné 40 Kč, děti a ZTP 20 Kč

Poslední aktualizace: 22.6.2009
Z Borovan za Janem Žižkou (CB) na mapě

Příspěvky z okolí Z Borovan za Janem Žižkou (CB)

Klášter Borovany a Borovanský mlýn
Z historie kláštera Klášter augustiniánských kanovníků …
Zámek Borovany (bývalý klášter) a Informační centrum  10.6.2022 Ž…
Borovany jsou městečko v Jižních Čechách, jihovýchodně …
Borůvkové království se nachází mezi Českými Budějovicemi, Třeboní a Novohradskými horami. Městečko, které navštívíme, se jmenuje…
Město Borovany se nachází na jihu Čech, zhruba 10 km na jih od města…
Pobočka Jihočeské muzea – sezónní objekt je otevřen od května do…
Městečko Borovany je v jižních Čechách, 12 km jihovýchodně od Českých Budě…
Borovanský klášter bývalých augustiniánů leží jen…
Klášter Borovany nabízí pestrou nabídku kultury na celé jaro. 26. 4. od 19:00 v kostele Navštívení P. Marie proběhne Festival chrámových sborů …
Vydejte se poznat klidný kout uprostřed pomyslného…
Památník Jana Žižky z Trocnova  373 12 Borovany, pobočka Jihočesk…
Borovany jsou městečko v Jižních Čechách, jihovýchodně od města České Bud…
Klášter Borovany u Českých Budějovic, spojení Bus i vlak. Velikonoční…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na výlet, jehož…
Soukromý pohraniční skanzen Borovany - muzeum s exponáty, které…
Rybník Horní Trocnov ještě společně s rybníkem Dolní Trocnov jsou součástí…
Navštívíme rodné místo Jana Žižky s naučnou stezkou a muzeem husitství…
Nedaleko jihočeských Borovan se nachází malá obec Trocnov, která …
Pondělí 22. 5. 2023 Během noci se tento…
Rozcestník Trocnov - Žižkovo rodiště najdeme hned vedle místa Žižkova dvorce. Zdejším Rozcestím prochází dvě turistické trasy…